Vespa-Ciao.NL
:: citta werkt niet meer

Home Forums Techniek Problemen oplossen citta werkt niet meer

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

shoarmadude
    Topic starter

Hallo,

gister eindelijk gereden met mijn vario, beviel ontzettend goed…
      Bleek mijn voetpakking lek te zijn, ik deze vervangen en gelijk maar ff een kortere bougie kabel erop gezet.
      Wil ik hem later aanlopen doet hij niet meer.

Heb nu al 3 CDI’s vervangen, andere bougie geprobeerd, andere kabel en andere dop.
      Hele blok weer uit elkaar, nieuwe pakkingen en niets lijkt te helpen.
      Ik heb voldoende compressie.

Als ik hemm wil aanlopen hoor ik ergens geratel vandaan komen, ik vermoed mijn achterklok.
      Ik kan me niet voorstellen dat mijn tandwieltjes in de klok kapot zijn, aangezien ik voor demontage nog gereden heb.
      Verder krijg ik nu ook geen vonk meer bij mijn bougie, het enige wat ik hoor is geratel.
      Als ik gewoon loop, hoor ik niets… Mijn achterkoppeling draaid netjes mee en verder geen bij geluiden…

Zouden het dan toch de tandwieltjes zijn, beetje vaag dat ze na stilstand in een keer kapot zijn…

Thnx, Shoarma

serpentoflight
      Bijdrager

maar het motorblok gaat nog wel rond als je hem aanloopt???
        ondanks het geratel?
        dus het vliegwiel draait die wel? tijdens het aanlopen?
        heb je de cilinder er wel weer goed opgezet? dus zuigerveren weer netjes (vermoed van wel anders vind ik het knap dat je je cilinder er op hebt gekregen, maar ff checken)
        zo ja? dan zou ik eerst kijken of je de vonk aan de gang kan krijgen, zit er niet een draadje los vanuit het blok naar je cdi of iets dergelijks?

waar komt dat geratel vandaan jij denkt achterklok? komt het niet vanachter je vliegwiel? iets mis met ontsteking iets los of iets dergelijks?

AA-T
        Sleutelbeheerder

spie kapot? zou verklaren waarom je geen vonk hebt en je blok ratelt..

shoarmadude
          Topic starter

Mijn motorblok gaan niet rond wanneer ik loop…
            Als ik aan mijn voor-vario draai, dan loopt alles mooi mee…
            Gister had ik mijn vliegwiel al gescheckt, zat er niet los op…
            Zuigerveren zitten goed, nieuwe pakkingen en heb compressie…

Ik zal anders mijn spoelen even checken..
            Als alle draadjes goed zitten.

Snap gewoon niet dat door een pakking vervangen de hele citta er in een keer mee op houd.

Volgens mijn rateld mijn klok…
            Ik zag net namelijk ook dat mijn achterkoppeling tegen mijn brug loopt.
            Misschien heeft hij nu teveel wrijving om de slag te kunnen maken.

Eerst ff 2 uurtjes naar school… 🙁
            Thnx:thumb

AA-T
            Sleutelbeheerder

dan klinkt het als een probleem die ik ook laatst had..
              de moer die alles in de achtervario borgt was losgeschoten..
              hierdoor drukte de drukveer de achterste plaat tegen de brug aan..

ik had inderdaad een ratelend/slijpend geluid en doordat de spanning van de snaar weg was was draaide de boel voor niet meer rond.. haal eerst je achtervario er even af voordat je je blok en alles eronder weghaalt, kan een hoop schelen!

shoarmadude
              Topic starter

Heey AA-T,

ik had hezelfde probleem, me moer was half los gedraaid.;)
                Heb deze nu weer vast gedraaid, maar nog steeds rateld er iets…
                Wanneer hij de compressieslag wil maken begint het ratelen.
                Als ik gewoon normaal loop is er niets aan de hand…

Kan het zijn dat ik de olie ff moet bijvullen in de klok…
                Hopelijk zijn de tandwieltjes niet kapot in de klok…

Mvg, Shoarma

AA-T
                Sleutelbeheerder

tandwielen in de klok kunnen altijd kapot gaan..
                  hebben we met alex bij een vct meegemaakt 😐

als de moer losraakt kan het ook wezen dat je draad daardoor kapot is gegaan
                  dat was bij mij het geval, het kan dan zijn dat je het nooit meer goed vast kan draaien
                  het lijkt misschien goed vast te zitten als je het monteert,
                  maar probeer je het weer aan te lopen stijgen de krachten die erop staan ook en zal deze dus sneller losraken..

haal je achterkoppeling nog eens los, controleer het nogmaals..
                  vind je niks, til de achterkant op en draai je wiel rond (ZONDER loopstand natuurlijk)
                  hoor je dan nog een rateltje moet je toch even je klok uit elkaar halen om de boel te controleren/reviseren..

als je m uit elkaar haalt maak dan zowiezo alles even goed schoon (remmenreiniger werkt super)
                  zo kun je goed zien of alles echt nog heel is..
                  is alles nog goed gebruik dan gelijk even nieuwe olie..

shoarmadude
                  Topic starter

Ff fotos gemaakt, ik heb me a.koppeling er ff afgehaald..
                    En toen vond ik dit…
                    Zou dit er voor kunnen zorgen dat ik niet kan optrekken…?

[thumb=datas/thumbs/3652-p1010428.jpg]3652-p1010428.jpg[/thumb][thumb=datas/thumbs/3652-p1010431.jpg]3652-p1010431.jpg[/thumb]

AA-T
                    Sleutelbeheerder

Mwah.. lijkt me niet, al mag je dat ene trekveertje wel wat beter monteren..
                      Zeker als je hier altijd al mee hebt gereden..

Heb je al gedaan wat in mn vorige post staat?
                      En dan met name het achterwiel ronddraaien?
                      Als het wel in je klok zit, kan het alleen maar erger worden door door te rijden/aanlopen..

Javad
                      Donateur

Dat ene veertje staat nu ook strakker dan de rest omdat hij er niet helemaal in zit, je kunt het ook zien aan dat hij verder uitgerekt is dan de andere, is niet optimaal voor de balans denk ik.

<3 Thunderstone
                        Check mijn perso!

shoarmadude
                        Topic starter

Ola,

Ik heb het probleem gevonden , alleen weet ik geen oplossing..

Wanneer ik mijn koppelinghuis plaats en laat dan me achterwiel draaien, dan rateld hij.
                          Haal ik het k.huis eraf, en draai dan is er niets aan de hand.
                          Heb trouwens nog geen kwart slag speling in me as van mijn achterklok.
                          Ik weet niet als er speling in mag zitten, als ik aan de lange as draai kan ik hem dus een stukje draaien zonder dat mijn achterwiel mee draaid…

Ruud Van Rooi
                          Bijdrager

Hai mijn citta loopt niet meer heb een nieuwe 80cc Carter er onder gelegd nieuwe lager op de krukas en nieuwe electriche ontsteking maar vonk ook allen doet helmaal niks snap er niks meer van spie alles is nog heel allen start niet kan iemand mij helpen zit een 65cc racing cillinder op en 13 13 cabrateur

Ruud Van Rooi
                            Bijdrager

😢

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.