:: citta vonkt niet na montage nieuwe cp vervanger(‘s)
-
sjbtjeTopic starter
hallo allemaal,
sinds gister heb in 2 nieuwe cp vervangers binne gekregen de nova en een andere.
hiermee ben ik vanaaf aan de slag gegaan net zoals in de beschrijving staat, alle stappen gevolgd, even vor de duidelijkheid, ik wil de cp vervanger buiten me blok aansluiten.
nu vonkt hij nog steeds niet, ik heb de cp vervanger boven mijn moertje met een extra moertje vast gezet.
hier wat foto’s die ik heb gemaakt over hoe ik het heb aangesloten.

ik weet het egt niet meer elke keer als ik het probeer aan te sluiten buiten me blok lukt het niet, wat doe ik fout
TonniModerator
Wat ik op je eerste foto zie, is een gesloten CP. Je kunt zoals aangegeven in de bijlage je CP als aansluitpunt gebruiken maar dan moet je je CP zover als mogelijk uit elkaar zetten, dusdanig dat de punten nooit op elkaar komen.
(voorbeeld foto uit de bijlage bij de CP-vv)

Hiermee creëer je een geïsoleerd aansluitpunt voor de bedrading. Ik zie bij jou de punten op elkaar staan waardoor de opgewekte stroom rechtstreeks naar massa afvloeit…
Aangezien je de condensator geheel verwijderd hebt kan je beter de rode en de zwarte draad op het kunststof plaatje laten samenkomen, je hebt hem er toch al zitten..
De bedoeling is dus gewoon dat de rode en de zwarte draad contact met elkaar maken en niet met massa.
De rest van de aansluiting is goed (kan ook niet fout)
(je kan overigens ook je punten zover als mogelijk de andere kant op stellen, dusdanig dat ze nooit openen.
Als je zeker weet dat ze dan ook echt niet bewegen, kan je gewoon een stukje karton tussen de punten stoppen waardoor ze elkaar dus ook niet meer raken. Voordeel hiervan is dat je nokje ook niet zal slijten en je toch je punten ‘op reserve’ bij je hebt)
I came, I saw, and I forgot what I was doing...
sjbtjeTopic starter
@ Tonni
bedankt voor je reactie, ik heb er nu een stukje karton tuassen gedaan! en nu loopt de brommer wel met ontstekingen.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.