Vespa-Ciao.NL
:: Citta vonkt niet

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta vonkt niet

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Ivar
    Topic starter

Help hij vonkt helemaal niet ik heb de contactpunten goed afgesteld enzo maar hij wil niet vonken

?

Eric_Mark_X
      Bijdrager

Wat heb je verder gecontroleerd? wat is de afstand waarop je de puntjes hebt afgesteld?

Ik zou het volgende nog even controleren:

• Electroden afstand van je bougie. Moet 0,4mm zijn.
        • Controleer de interne weerstand van je ontstekingsspoel. deze moet tussen de 1,2 en 1,5 ohm zijn.
          (Zie ook https://vespa-ciao.nl/how-tos/elektrische-how-tos/Waardes-van-spoelen/ )
        • Controleren of de aarding van je bobine op orde is. Mag geen roest op het frame zitten waar deze tegenaan gemonteerd zit bijvoorbeeld. De originele bobines gaan zelden stuk.
        • Meet je bougiekabel en dop eventjes door of je wel verbinding hebt.
        • Mochten bovenstaande dingen op orde zijn, kan je condensator nog weleens overleden zijn. een nieuwe is 4 euro.
        • Als ie hierna nog steeds niet werkt, zou ik toch opnieuw naar je contactpunten kijken.
        "There is a simple joy to be found in things that simply work really well" ~ James May
        Link naar Mijn collectie / Projecten.

Ivar
        Topic starter

Contact punten zijn afgest5eld op 0,45mm

?

Ivar
          Topic starter

Het is gefixt vorige eigenaar had gesjoemeld met ontsteking en er was een draadbreuk mijn vader heeft het weer gefixt

?
          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.