Vespa-Ciao.NL
:: citta vonkt niet.

Home Forums Techniek Elektrisch citta vonkt niet.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

RicardoWilms
    Topic starter

Ikk heb een citta (opknappertje) gekocht, hij liep goed maar wegens slechte lak eneen hoop rotzooi heb ik hem helemaal uit elkaar gedraait, ook motorisch.. Ik heb de brommer gewoon weer in elkaar gezet, maar hij vonkt niet meer! Andere bougie geprobeerd, maar ook die gaf geen vonk (logisch want de brommer had altijd zo gelopen met deze bougie etc..)

Nu mijn vraag: heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn…? mvg, Ricardo.

bram0vitz
      Bijdrager

is het een cp of electrisch blok?

beetje prutsen hier en daar
        Link naar Mijn collectie / Projecten.

Frankp
        Donateur

heeft de cdi/bobine wel een goede aarde?

RicardoWilms
          Topic starter

de aarde is prima. Heb hem doorgemeten etc.
            Ik heb de contactpunten opnieuw afgesteld, alleen heb nu het probleem dat mijn koppeling niet aangrijpt als ik hem aanduw.
            Ik heb de startveren er al uit gehaald, de hele koppeling vetvrij gemaakt en geschuurd etc. Maar het vliegwiel blijft gewoon stilstaan als ik de brommer duw, terwijl ik het vliegwiel gewoon makkelijk met de hand kan draaien…

Martino
            Moderator

Heb je dan geen kapotte spie?

RicardoWilms
              Topic starter

nope, ben er zeker van dat de spie niet stuk is.

(BSN)finish first

het enige wat je vliegwiel met de krukas verbind is het spietje

en als je krukas gewoon draaid en je vliegwiel gewoon draaid maar samen niet dan is het toch 1+1

spie er meschien vergeten tussen te zetten toen je hem inelkaar gezet hebt!?

RicardoWilms
                  Topic starter

Mijn krukas en mijn vliegwiel draaien beide zoals ze horen te draaien, als ik de koppeling aandraai draait het vliegwiel gewoon mee op de krukas zoals het hoort.. Het probleem zit hem op een of andere manier gewoon in de koppeling, ik snap niet waarom hij niet aangrijpt, startveren zijn er zoals gezegt al uit, koppeling is vetvrij etc.

bram0vitz
                    Bijdrager

de onstekingsnok en shim rim zitten ook op hun plek?

beetje prutsen hier en daar

RicardoWilms
                      Topic starter

Ja die shim ring zit erop, netjes om de spie zoals hij hoort te zitten, ook de afstandsring tussen de koppeling en het vliegwiel zit met de opstaande rand naar de koppeling toe.

citta1234
                        Bijdrager

Vonkt ie ook niet met het draadje dat uit je blok komt?

ritze
                          Bijdrager

@ bsn 😕 ik snap dus echt niet wat jij bedoeld 😉
                            misschien een leuk vraagje voor jou: waarom heeft die kruk dan een conisch vlak? zit er niet voor de gein 😛

@ ricardo W : begin dingen uit te sluiten zoals bobine,punten,condensator ed.
                            uiteraard even kijken of alles wat goed moet worden af gesteld, ook goed afgesteld is
                            (kleine tip) nagelvijltje en even door de points gaan, bij mij werkte dat af en toe

Dat wat citta 1234 zegt is een hele goede manier om te kijken of er überhaupt wel spanning op je kabel staat.
                            dan zou het zomaar kunnen zijn dat je bobine blijkt kapot te zijn.

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.