Vespa-Ciao.NL
:: Citta – verliest snelheid/verzuipt?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta – verliest snelheid/verzuipt?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

JasperB
    Topic starter

Hallo,

Na rond de 3 kilometer gereden te hebben verliest mijn Citta zijn kracht. Ik hoor dan een soort knarsend geluid en als ik dan gas probeer te geven dan heeft hij totaal geen kracht. Als ik dan lang genoeg het gas inhoud dan gaat hij op een geven moment gewoon uit.

Soms hou ik dan mijn achterwiel omhoog zodat hij weer toeren kan maken, dan kan ik wel gewoon weer snelheid maken. Maar meestal krijg ik na 2-3 kilometer dan weer hetzelfde probleem.

Het enige wat ik heb veranderd aan mijn citta is dat ik start veertjes heb gemonteerd. En ik heb de startsegmenten vervangen. En sinds laatst zit er speling op mijn koppelings schaal. Die kan ik 2-3 mm bewegen, maar ik had gelezen dat dit niet erg is..

Hopelijk kan iemand mij helpen, en kan ik snel weer touren op mn Citta.

Mvg

wilm050
      Bijdrager

Wanneer heb je voor het laatst je zuigerveertjes vervangen?

Jonny10
        Bijdrager

Ik had precies hetzelfde probleem vorige zomer. Als ik met half gas reed ging het nog net omdat de cilinder dan niet te warm werd. Het probleem was inderdaad mijn zuigerveren en het gebrek aan 1 ervan. Toen ik me blok open haalde zag me zuiger er zo uit. Met een nieuwe zuiger erin en twee nieuwe veren was het opgelost.

Dubracer
          Bijdrager

@ jonny waar was je zuigerveer dan gebleven aangezien ik geen krassen zie?

JasperB
            Topic starter

wilm050 :
              Wanneer heb je voor het laatst je zuigerveertjes vervangen?

Sinds ik de Citta vorig jaar november heb gekocht heb ik geen zuiger veren vervangen. Ik zal dit weekend wel even kijken of het daar aan ligt, dan laat ik wel weten of het heeft geholpen. Bedankt voor de tips!

Jonny10
              Bijdrager

Volgens mij heeft die er nooit op gezeten. Ik had het blok van iemand uit de buurt gekocht. Hij handelde veel in piaggio blokjes op een ander forum dus heeft hem denk ik nooit helemaal warm gereden om erachter te komen dat een zuigerveer miste.

JasperB
                Topic starter

De zuigerveren zitten er beiden nog op. Ik zou niet weten wat er aan de zuiger mankeert.

citta1234
                  Bijdrager

De zuiger ziet er aan de onderkant wel knap uit.
                    Heb je de slotspeling van de zuigerveren al gemeten?
                    En de zuiger zit er goed om in?

JasperB
                    Topic starter

Hoe kan ik de slotspeling van de zuigerveren meten?

hansieb
                      Moderator

Zie -> [url]/page.php?id=258[/url]

ktmgek
                        Bijdrager

zuigerveren eraf halen en los in je cilinder duwen en dan kijken hoeveel slotspeling je hebt(nieuw heb je ongeveer 0,2mm speling)

gr leon

JasperB
                          Topic starter

1 van de zuigerveren is tijdens het afhalen helaas afgebroken, terwijl ik niet veel kracht gebruikte. Dit was de zuigerveer (op de foto) die het meest naar de motor stond. De andere zuigerveer die het meest naar buiten stond is: 0.45mm

Zal ik beide zuigerveren maar meteen vervangen? Sinds 1 afgebroken is

ktmgek
                            Bijdrager

zou ik wel doen.
                              en ook maar meteen de zuiger.

gr leon

Martino
                              Moderator

Ja, gewoon een nieuw setje kopen. Let op dat er 1 normale veer bij zit en een L-veer.

JasperB
                                Topic starter

Oke, ik bestel meteen een nieuwe set. Zit er trouwens veel verschil in de standaard zuigerset en die van Athena?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.