Hey allemaal.
Na enige tijd afwezig te zijn op dit forum, en veel aan andere soorten brommers bezig te zijn geweest, kreeg ik op vakantie in Luxemburg de ingeving dat ik wel eens terug iets met een ciao blokje wou.
Ik heb vroeger ciao, superbravo en si gereden, het enige wat ik nog nooit heb gehad was een citta.
Nu vind ik citta’s uiteraard wel super vet, helaas zijn ze in België een beetje schaars.
Had ook geen zin (en geld ook niet trouwens) om de hoofdprijs te betalen voor een citta die al helemaal klaar was aangezien ik graag zelf aan brommertjes klus, dus Facebook, 2dehands en Marktplaats beginnen afzoeken naar een geschikte en goedkope citta.
Na een tijdje zoeken kwam ik eentje tegen met nog wel wat werk aan maar verder volledig compleet.
De eigenaar vroeg 300 euro, daar heb ik 200 van kunnen maken en toen kon ik aan een reis van bijna 500km beginnen om de citta te gaan halen in Waregem (BE).
Het is dus een heel slecht gespoten zwarte citta met grijze velgen. Blokje heb ik er al onderuit gehaald, dit is gewoon een 50cc met 10/7 carburateurtje. De cilinder en piston zijn wel nog heel netjes dus die herbruik ik waarschijnlijk gewoon. Er zit ook een bromklok op dus dat is al een voordeel (of heeft citta dat standaard?). En het uitlaatje vind ik ook wel leuk. Kan alleen helemaal niet zeggen wat voor iets het juist is, heeft iemand misschien een idee?
Wat ik er precies mee van plan ben ga ik nog niet vertellen want ik ben er zelf nog niet helemaal uit.
Het wordt in ieder geval geen racemonster. Ga het gewoon op 50cc houden. Heb namelijk al een Piaggio Velofax met 70cc die de 100 aantikt en een straatlegale pitbike met een 125cc blok onder.
Ga hier gewoon een leuke cruise brommer van maken met een mooie laklaag erover.
Updates zullen wel volgen, kan alleen niet zeggen hoe lang het project gaat duren.
Bedankt voor het lezen!
Groetjes, Ties