Vespa-Ciao.NL
:: Citta van Frenklin

Home Forums Perso’s Projecten Citta van Frenklin

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 133)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Roger102
    Bijdrager

Ik vind handmade ook echt een Te gek Pijpje. Kwa prestaties en looks !

jordy
      Bijdrager

ik vind de leo hm echt een toppijp :thumb
        vooral in combinatie met een vario

adff
        Bijdrager

nette demper! Leo handmade maakt toch echt het mooiste geluid van allemaal.
          Niet eens toe aan een verstevigde achterbrug? :relax

Frenklin
          Topic starter

Ja het geluid is zeker mooi, een laag brommend bijna zacht geluid. dat had ik er niet van verwacht.
            Hij maakt bijna minder geluid dat mn lekkende shitty power.

Kweet nie hoe die op poulie rijd maar met vario trekt ie snel op en blijft ook aardig doortrekken.
            Hij trekt niet super hard want mn 8gram rollers zijn denk wat zwaar.

Mn achterbrug is aardig aan t rotten door al dat zout op de wegen laaste tijd, maar krom is die nog niet.
            Over een tijdje komt er denk nog wel een SI brug op, niet zo’n jmpb ding. 8)

Frenklin
            Topic starter

Het is gedaan met de Athena cilinder..
              Ik heb nog bijna 10 maanden gereden met die cilinder nadat hij was warm gelopen.
              Maar nu is ie echt dood dikke krassen zitten erin.

Hier de cilinder.

Zuiger ziet er ook aardig uit..

Nu staat ie beetje zielig in de schuur

Het gebeurde toen ik weg reed bij een stoplicht, was nog aan t optrekken reed zo’n 40km
              ineens hoorde ik een hard schavend geluid en hij stond binne 4 meter stil.
              Daarna starte hij niet meer, was geen beweging in te krijgen..

Ik ging er al vanuit dat hij was vastgelopen maar het was uit t niks, laatste 2 weken merkte ik wel dat hij zn top niet meer haalde maar verder reed ie nog prima.

Maargoed, volgens mij kan die cilinder en voornamelijk die nicasil wand zijn eigen kracht niet aan. olie zat altijd goed iig nooit te weinig. Ook goed warm gereden altijd..

FonS
              Bijdrager

Aan de schade te zien zijn de pistonclipjes eruit geschoten…? Jammer maar helaas.

diac
                Bijdrager

is het niet gewoon een te grote slotspeling op die onderste zuigerveer?

Frenklin
                  Topic starter

Ik heb geen idee wat het was, iig kut.

Nu kan ik weer opzoek naar een nieuw ding.

Helios
                    Bijdrager

Ai! Dit is een beste kras!

“Ik heb nog bijna 10 maanden gereden met die cilinder nadat hij was warm gelopen.”
                      Nou ja vind dat hij het nog behoorlijk lang vol heeft gehouden! Weet niet hoeveel KM je maakt…

Handmade is zeker een top uitlaat :

Looks – Heftig
                      Geluid – Mooi geen geknetterd mooi donker.
                      Prestatie – Rijd gewoon lekker beter dan een Ninja, Leo Krul, Top-one.

Beter dan een Proma wil ik niet zeggen het is maar net waar je van houd. Ik blijf de boost van een Proma toch altijd erg leuk vinden! Succes met de zoektocht naar een nieuwe cilinder. Komt er nu een dikkere op? 8)

Frenklin
                      Topic starter

Ik heb tog nog aardig wat gereden in die 10 maanden in de winter niet elke dag maar met goed weer wel.
                        En dan ook minimaal 5 tot 10 km.

Ik ga denk op zoek naar een 50cc weer.. mn citta rammelt bij de 55/60 al uit elkaar.

HM is idd een nice ding, alleen kwam hij steeds los bij mn cilindermond, hoop dat dat met een nieuwe cilinder verholpen zal zijn.
                        Ik heb zo’n vermoeden dat het kwam door doe alu cilinder dat het ijzer van de uitlaat meer uitzet en daarom steeds wat verder naar benede zakt,, erg hinderlijk iig.

Heb jij daar geen last van met de 42mm alu?

Helios
                        Bijdrager

Nee geen last dat mijn HM los zakt!
                          Heb je hem opgehangen bij de schokbreker? Dan komt er behoorlijk wat spanning op te staan en gaat hij er niet zo makkelijk af!
                          Of je moet je uitlaat klem iets bijslijpen zodat hij meer sluit!

En over het trillen, misschien een SI brug een idee?
                          Ik kan met niet meer indenken hoe het is om met een gewone citta brug te rijden!

adff
                          Bijdrager

Ik denk dat dat eerder aan de (slechte) uitlaatmond ligt dan aan het uitzetverschil.
                            Als ik jou was kocht ik lekker een 50DR.

Frenklin
                            Topic starter

Ik heb hem opgehangen aan mn achterveer ja. Alsnog komt ie er steeds af, hoe vast ik hem ook draai.
                              Een Si brug zal vast wel beter zijn maar heb er nog niet zo’n last van. nu kan het allemaal nog.

Kwil liever treckkracht als snelheid hebben denk dat daarom een 50std beter is al een DR.
                              Een std 50 trok iig heel wat sneller als mn Athena die is gewoon hoogtoerig net als de Dr waarschijlijk.

En om nou 5 km harder te gaan hoeft ook niet persee, liever trekkracht.
                              Kwil ook zeker geen nieuwe cilinder.. weer 500km inrijden :boos

Tonni
                              Moderator

Uitlaatprobleem is simpel op te lossen. Je koopt een uitlaat veer, boort in 1 van de onderste koelribben een gaatje en haakt die veer daarin.
                                Nu doe je een slangeklem ergens aan je uitlaatbocht zodat je de veer er net een beetje onder spanning aan kan haken.

En als je zelf mengt en dus zorgt dat je smering mooi constant is (voor inrijden is 1:40 wel mooi, meer hoeft echt niet) dan hoef je een alu cilindertje eigenlijk niet meer als 150 km in te rijden, en een giet misschien 200.
                                Wat belangrijk is, is dat je de cilinder en zuiger zelf eerst even naloopt op oneffenheden of scherpe randen, en dat even netjes maakt. Ook de slotspeling even controleren (al staat die vaak al wel goed)

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Frenklin
                                Topic starter

ik ga idd ff kijken voor zn veer als ik het probleem houd.
                                  Want ik ga een oude 50 die ik nog had liggen met wat vegen erin laten honen bij de brommerboer.

Die brommerboer zei dat ie al 38,4 was wat ik vreemd vond maargoed, nu word ie dus 38,6 met zuiger en veertjes erbij voor 30 euro.

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 133)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.