Vespa-Ciao.NL
:: Citta van Frenklin

Home Forums Perso’s Projecten Citta van Frenklin

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 133)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

kobe
    Bijdrager

Frenklin
      Topic starter

Ik heb nu dus me homoet onder me citta hangen alleen hij past niet helemaal goed.
        het sluit niet helemaal aan bij het cilindermondje.

Zijn er verschillende modellen van de homoet? b.v. voor een ciao?
        Michel dacht ook dat mijn homoet wat dunner was dan die van hem.

Zou hij met een ciao cilinderkop misschien beter passen? deze zijn tog een stuk kleiner en smaller als een citta kop?

Michel
        Bijdrager

Ik denk dat het een gerepareerde of een ouder type ofzo.

Cilinderkop heeft hier weinig mee te maken, Frank.
          Die ophanging is er al een keer aangelast dus grote kans dat die uit zijn fatsoen zit.

Frenklin
          Topic starter

Ik ben er net achter gekomen dat ik dus een oud type homoet heb, of een typ voor een ciao.

Op de volgende 2 foto’s is het verschil duidelijk te zien, daarom paste hij dus niet goed onder me citta.

Ik ga hem opknappen en dat gaat ie denk de verkoop in!

Hier de normale homoet:

Hier het oude model:

je ziet dat de bocht bij t oude model erg dicht op mn blok zit en dat het verloop van de pijp anders is!

Tonni
            Moderator

Das echt een heel andere pijp! Ik ken eigenlijk alleen het model van je eerste foto. (Dat is ook degene die ik heb)

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Bartusman
              Bijdrager

Ikzelf heb ook het model op de laatste foto. Ik denk eerder dat die het nieuwe model is aangezien de ander geen ophangpunt bij de cilinderkop heeft.

Tonni
                Moderator

Bij de eerste hoort ook gewoon een ophangpunt voor bij de kop te zitten.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

ArvidW
                  Donateur

Grappig 2 verschillende homoet’s

Snap ik ook waarom de ene hem geweldig vind en de ander hem traag vind, het oude model is veel langer en daarmee dus ook veel laagtoeriger.

Bart had ook dat oude type, was op zijn 42alu ook niet zo heel snel (zeker niet vergeleken met de cannon:P)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                    Home made engine dyno

Bartusman
                    Bijdrager

Dan zou ik het oude model moeten hebben dus de laagtoerige, dus goede prestaties op een 50cc. Dat vond ik dus erg tegenvallen, op mijn 60cc liep het echt stukken beter.

ArvidW
                      Donateur

Bart vond hem hetzelfde presteren als een leo krul toen hij nog 50cc had.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                        Home made engine dyno

Frenklin
                        Topic starter

Ja ik heb er eventjes mee gereden en ik weet bijna zeker dat de krul harder optrekt en harder dootrok!(dan het model wat ik nu heb)

Maar in vergelijking met de normale homoet en met een poulie, was hij sneller weg en trok veel harder door dan een leovince!

Maarja ik ben hier nie zo blij mee hij past nie en presteerd wat minder.. :boos

En het ophangpunt zag er aardig beun uit en is er door iemand aanvast gelast.

Sven vdB
                          Bijdrager

Ik heb zelf ook ene homoet, heb ene leo krul gehad maar heb die de deur uit gedan omdat mjijn homoet veeeeeel beter trok. Had wel het idee dat de krul iets beter reed op top alleen veel zal het niet hebben gescheelt.

Frenklin
                            Topic starter

ja op een 70cc zal een krul wel minder lopen ja, maar op een 50cc is de krul sneller met optrekke en doortrekken dan de homoet die ik had.

dat is dus een oud model homoet die anders presteerd als de nieuwe homoet.(de homoet staat nu dus te koop)

Frenklin
                              Topic starter

Ik had vandaag niet veel te doen dus ik dacht laat ik een wat foto’s schieten maar dan niet in mn achtertuin.

Bij deze:

Had nog een foto van alle uitlaatjes die ik heb/gehad:

Ik heb de laatste tijd erg last van roest vooral mn uitlaat en mn vering zijn er erg aan toe.
                                Komt waarschijnlijk door al dat zout wat is gestrooid over de wegen.

Maarjaa.. mijn perso is ook weer ge-updated =)

Frenklin
                                Topic starter

Heb de Leovince Handemade van de week ontvangen 🙂
                                  Hij ziet er nog redelijk goed uit, geen deuken of scheuren.

Vandaag of morgen gaat ie onder me citta!

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 133)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.