Vespa-Ciao.NL
:: Citta van Frenklin

Home Forums Perso’s Projecten Citta van Frenklin

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 133)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bartjee
    Donateur

Ik zie het probleem niet echt? Mijn 42alu ziet er qua wand nog een stuk slechter uit, daar is de nicasyl bovenin ook kei hard eruit gesleten. Rijdt nog altijd goed:D

Michel
      Bijdrager

Hier zitten bubbels onder de wand dus elke keer als hij rijd komt er wat los en dat verdwijnt in het carter of tussen de zuiger en de cilinderwand. De brommer stopte ook zomaar met rijden als je een tijdje reed en nu met dat standaard cilindertje volgens mij niet meer. Ik heb hem daarna niet meer gesproken.

Ik wilde ook even wat meningen horen maar dat ben ik er vergeten bij te zetten 😛

ArvidW
        Donateur

Zoo, dat wandje zit echt goed vast op de cilinder geplakt:con

Zonde:|, wat ga je nu kopen ?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

Frenklin
          Topic starter

Ja het is erg jammer dat dit gebeurd! cilinder was nog maar een paar maanden oud(januari gekocht) en bijna altijd voorzichtig mee gereden dus goed opwarmen en niet gelijk t gas opengooien. zeker ook een km of 250 ingereden.

nu dus weer met een STD 50cc.. en een Malossi vario. maar me top is wel met 10km toegenomen 8)
            En het rijd veel rustiger kwa toeren, ook het doortrekke gaat aardig snel!

Met het cilinder ga ik nog langs de brommerboer kijken wat hij erover te zeggen heb, mss dat hij het nog kan honen.
            Ermee doorrijden is ook nog een optie dan loopt ie wss vast na een tijd maarja anders ken ik em evegoed nu al weggooien!

Frenklin
            Topic starter

Nog wat foto’s vn t goede nieuws:

T rijd bijzonder goed! echt een aanrader voor de mense die een std ding hebbe!
              Vandaag al een aantal scooters eruit getrokken! die me pas bij de 45/50 voorbij komen :lol

En het minder goede nieuws..

Ermee doorrijden?? of laten liggen??

En dan nog een vraag:
              Ik heb isolatie wol om in me demper te stoppen, alleen t probleem is ik krijg dat leovince ding niet open. iemand tips??

Michel
              Bijdrager

Hey Frank, dan moet je even tussen de How To’s kijken. Daar is pas een nieuwe neergezet met betrekking tot het vervangen van de pakking. Daar staat ook beschreven hoe je hem open kan krijgen 😉

Ik zou met die cilinder eerst afwachten wat Roest zegt. Die kale plekken zijn gewoon ruw dus grote kans op nog meer warmlopers of erger.

Dikke vario heb je daar 😛

Frenklin
                Topic starter

Jo, khad er al gekeken en er staat een how-to over pakkinglekkage maar daarin word nie gezegd hoe je hem helemaal open maakt.
                  Weet iemand hoe k de demperwol kan vervangen voor mn krul??

En de vario doet t prima man rijd echt lekker!! Wat voor rolle hadde we nou in gezegd? 8 gram tog?

Michel
                  Bijdrager

Ja, 8 gram, je hebt nu toch een standaard cilindertje. op een 50 snel kan je wel wat lichter.

Hopen dat Roest er nog wat mee kan.

Frenklin
                    Topic starter

Ik heb de laatste tijd een beetje problemen met het starten van mn citta!
                      Ik denk dat het de maken heeft met het bezine nippeltje dat ik verloren ben. dat ding onder het zadel dus.

kan het zijn dat er daardoor lucht bij de tank komt ofzo? 😕

Ook mn leo demper heb ik nog niet open kunnen krijgen, is het wel mogelijk om t demperwol te vervangen? :con

Michel
                      Bijdrager

Lucht in de tank is nodig om geen vacuüm te krijgen. Die nippels zit er juist om lucht toe te voeren. Het enigste wat kan gebeuren op lange duur is dat je benzine gewoonweg verdampt. Ik zou er wel even een andere nippel indraaien maar niet domweg een bout erin draaien, want hij moet lucht krijgen.

Het startprobleem vond ik wel meevallen.. toch?
                        Hij heeft alleen enorm veel compressie met die Malossi vario vergeleken met de standaard vario.

Frenklin
                        Topic starter

Heb een homoetje op de kop weten te tikken 🙂 , voor 30 euro van marktplaats!

Begin van de week heb ik hem denk binnen, foto’s volgen dan nog.

Ik denk dat een homoet het aardig goed gaat doen met een malossi vario.

Frenklin
                          Topic starter

Homoet = binnen 8)

buiten was t al donker dus binnen maar ff foto gemaakt.

Tom ciao

Binnen was het zo te zien ook donker :p
                              maar wel nice :thumb

Michel
                              Bijdrager

Toch weer een Homoetje :thumb

Was je dan toch te spreken over die Homoet van mij?

Wel beter dat deze wel nog dat ophangpunt heeft.

Frenklin
                                Topic starter

Ja die homoet vind ik wel goed rijden, hij trok best snel door en dat al met een poulie. 😀

Hier wat foto’s van t blok met de homoet:

Ik had me blok eronder vandaan gehaald want hij starte niet meer. de vonk was een beetje oranje en ik wou de condesator vervangen maar ik had dus geen vliegwieltrekker.. 😐

Kan ik misschien het vliegwiel op een andere manier los krijgen?

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 133)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.