Vespa-Ciao.NL
:: Citta van Frenklin

Home Forums Perso’s Projecten Citta van Frenklin

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 133)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Daan777
    Moderator

tjsa.. das athena

Denk dat er een zuigerveertje in een poort is gevallen ofzo.. volgende keer een 50DR, en de poortjes die je voor je athena hebt gemaakt kun je dichtgooien met bison metaal epoxy. (gamma enz.)

Tonni: hou toch eens op met dat domme gelul.. Dat heeft helemaal geen ruk te maken met welke cilinder eronder zit. Als je van uitlaat wisselt moet je gewoon je afstelling controleren. Als je ECHT niet weet waar je het over hebt, houd je dan gewoon stil…
      Dit soort bullshit wordt ook nog altijd door noobs als papagaaien overgenomen op fora! Spreek eens uit ervaring in plaats van maar te speculeren, onzin verhalen neer te pennen en daarmee mensen op het verkeerde been te zetten…

Succes!
      (leuke kleurencombo:))

Frenklin
      Topic starter

Ik heb eiegenlijk nog geen problemen gehad met de Athena en hoop niet dat hij beschadigd is! 😮

Van t weekend maar ff t blok openmaken!

Daan777
        Moderator

Hey ik zie dat je een leo-krul rijd? Neem dan zeker de DR, die heeft veel meer power onderin en combineerdt goddelijk met een leo-krul.

Bestel die DR alvast maar, wedden dat je athena naar de b4llz is:P

Bartjee
          Donateur

Oke Athena is de laatste tijd nou niet echt super.. Maar de 50Athena is toch nog nooit iets mis mee geweest:?

Waarschijnlijk is je sproeier toch te klein geweest na de uitlaatwissel en zul je warmlopers gehad hebben;) Tenminste daar klinkt het wel naar als ik je zo hoor.

Michel
            Bijdrager

Cilindertje is ook bijzonder goed ingereden door Frank en heb de cilinder al eens van binnen gezien dus ik ben benieuwd hoe hij er nu uit ziet. Van het weekend gaan we even kijken en dan zal ik wel wat foto’s schieten.

Ik hoop zo dat die nog heel is voor je 😐

Anders is het definitief bevestigd dat Athena toch niet veel soeps is maar het cilindertje reed altijd heel goed zover ik weet en heb mogen ervaren.

Frenklin
              Topic starter

@ Daan: ik denk niet dat me cilinder aan t einde van ze leven is hor 😉
                Ik rijd idd met een krul want mn proma lekt en maak dus een *** herrie en mn SP is bij t ophangpunt geschuurd.. :((
                dus weinig keus verder behalve citypower,,

@ Bart: Ik ga er vanuit dat het een spoeier probleem is of een olie meng probleem.!
                ik heb de cilinder goed ingereden een km of 300,350 en ook gewoon met een poulie.

heeft er iemand nog een polini sp pijp liggen die hij weg wil hebben of ruilen voor een proma?? het hoef niet de mooiste pijp te zijn en demper heb ik wss ook niet nodig!

Tonni
                Moderator

Klinkt alsof je inderdaad warmlopers kan hebben gehad, of gewoon een brandstof probleem.

Als ie warmgelopen is dan is het waarschijnlijk wel afgelopen met je cilinder, maar dat heeft natuurlijk niks met het merk te maken dan, meer met de afstelling.
                  Je afstelling kan wel degelijk anders moeten als je een andere uitlaat monteert namelijk.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Tonni
                  Moderator

Daan777 :
                    tjsa.. das athena

Denk dat er een zuigerveertje in een poort is gevallen ofzo.. volgende keer een 50DR, en de poortjes die je voor je athena hebt gemaakt kun je dichtgooien met bison metaal epoxy. (gamma enz.)

Tonni: hou toch eens op met dat domme gelul.. Dat heeft helemaal geen ruk te maken met welke cilinder eronder zit. Als je van uitlaat wisselt moet je gewoon je afstelling controleren. Als je ECHT niet weet waar je het over hebt, houd je dan gewoon stil…
                    Dit soort bullshit wordt ook nog altijd door noobs als papagaaien overgenomen op fora! Spreek eens uit ervaring in plaats van maar te speculeren, onzin verhalen neer te pennen en daarmee mensen op het verkeerde been te zetten…

Succes!
                    (leuke kleurencombo:))

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Frenklin
                    Topic starter

Tonni :
                      Klinkt alsof je inderdaad warmlopers kan hebben gehad, of gewoon een brandstof probleem.

Als ie warmgelopen is dan is het waarschijnlijk wel afgelopen met je cilinder, maar dat heeft natuurlijk niks met het merk te maken dan, meer met de afstelling.
                      Je afstelling kan wel degelijk anders moeten als je een andere uitlaat monteert namelijk.

Ja ik weet het! maar het probleem is dat ik mn bakje met spoeiers niet meer kan vinden. 😐
                      Als het aan mijn afstelling ligt dan komt het omdat mn spoeier te groot is! Want met leovince had ik meestal een 62 en nu 66.

Hij rijd nog steeds de snelheid die hij vroeger haaldde dus ik hoop niet dat er krassen inzitten.

diac
                      Bijdrager

@ Tonni, ik geef je gelijk. de 50cc athena is over het algemeen gewoon een goede betrouwbare cilinder.
                        al heb ik met de 80cc versie niet zo’n goede ervaring, niet dat de uitlaat poort afgebroken was, maar gewoon in het algemeen.
                        slijtage, prestaties enz.

Michel
                        Bijdrager

:S De nicasyl laag laat gewoon los. Je kan de bobbels eronder zien zitten net als slecht geplakt behang.
                          Ik vind het pretty scared om te zien hoe een cilinder er zo uit kan zien als er iemand zo voorzichtig mee is geweest. Neem het maar van mij aan, hij is er zuinig mee geweest.

Aan het zuigertje valt weinig te zien

We hebben even een standaard cilindertje van mij gemonteerd, dan kan hij even naar onzo brommerboer om te zien hoe of wat.

Bartusman
                          Bijdrager

Tsja het is weer eens duidelijk geworden: Athena zuigt. Het is echt om te huilen de laatste tijd met die cilinders.

FonS
                            Bijdrager

ja dat weten we intussen wel 😕
                              die van een vriend van me zag er precies hetzelfde uit maar die was er bepaald niet voorzichtig mee.
                              sproeier te klein en overal (ook bergaf) vol gas. zuigerveren hadden een slotspeling van bijna 2mm geloof ik :p cilinder was een paar 100 kilometer oud.

maar inderdaad, zo zuinig erop zijn en dan nog zo eruit zien ? triest

TimoO_
                              Donateur

ik heb er tot nu toe niet veel van gemerkt…

Michel
                                Bijdrager

Misschien nog één van de oude stempel 😉 Het valt op dat de nieuwe cilinders het begeven en de oudere alu’s lekker vrolijk doorscheuren. Misschien dat het ingekochte materiaal gewoon drama is.

Frank, ik hoor het wel wat Roest zegt en veel plezier met je Malossi voorvario 🙂

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 133)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.