Vespa-Ciao.NL
:: Citta van Frenklin

Home Forums Perso’s Projecten Citta van Frenklin

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 133)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Frenklin
    Topic starter

thanks Jacky en Michel!

Ik vind persoonlijk glans zwart mooier als mat. maar dat is mijn mening!
      Het blauw past er wel beter bij als het groen dat vind ik ook ja.

Verder komen er geen strepen meer op en ook geen stickers.

Frenklin
      Topic starter

Vandaag een zadel gekocht ik had echt een nieuwe nodig!

Heb hem erop gezet + uitlaat en vario. Hier de foto’s!

Heb alleen 1 probleempje me proma uitlaat blijft niet goed vastzitten aan het cilindermondje hoe strak ik hem ook vastdraai..
        het ophangpunt aan de bocht zit naast het punt op de kop.

Weet iemand hoe dit komt? en of hijwel past op een ciao kop?

crossfreak
        Bijdrager

hey..hoe rijd dat nou op zn noppen voor band???

ik heb zelf alleen een noppen achterband..mij werd afgeraden om ook een noppen voorband te nemen vanwege de noppen, waardoor je stuur gaat stoutere/trillen.

mazzl joey.

Frenklin
          Topic starter

Ik heb er geen problemen mee het stuitert of trilt helemaal niet.

De band is alleen wat breder, maar door de noppen zal je zeker niet uitglijden over zand of dat je valt over een paar steentjes.

ik heb zelf nooit met normaal profiel gereden maar met de noppenbanden is niks mis, als je hem nieuw koopt heeft ie mss erg veel profiel maar dat slijt er af vooral de achterband!

Lowie
            Bijdrager

moet je maar eens eerst met een noppenband rijden en dan een semi-slick eronder gooien, dan merk je het verschil wel hoor 😉 dan heb je het idee dat je zweeft :p

Michel
              Bijdrager

Echt beter man. Zeker met dat nieuwe zadel 😉

Ik wil hem wel effe zien binnekort 🙂

Slicks rijden veel beter maar dat had ik je al gezegd. Smaken verschillen 😉

Edit: Wil je trouwens een Malossi voorvario kopen met een zooitje rollers. Ik had hem gekocht voor mijn Simo maar start nu nog beroerder dus ik ga weer voor een Polini vario 😉 Met die Athena zul je geen startproblemen ondervinden denk.

Onkruidzaaier
                Bijdrager

op die noppenbandjes kan je toch ook niet echt schuin door de bochten,, of ligt dat aan mij? als je schuin hangt heb je veel minder grip:S lijkt mij inderdaad ook een beetje freaky rijden..
                  Wel grappig die velgen zo gespoten!

Ohja, kan je dat ophangpunt van je proma niet een beetje verbuigen?
                  Ik rijd al tijden zonder dat ophangpunt vast..

Frenklin
                  Topic starter

Ik kan er gewoon normaal mee rijde, nooit probleme gehad of gevallen en ik heb ze al 2 jaar. ook als je scherp door de bocht gaat is er niks aan de hand.
                    de noppeband slijt na een tijdje aan de zijkant.

t ophangpunt verbuigen gaat denk niet werke want dan moet ik hem nr de zijkant buigen..
                    maar ik wil hem wel graag daarophangen want als ik rij zakt ie steeds nr benede waardoor die een tering herrie gaat maken!

@ Michel:
                    ik heb denk wel intresse die std vario begrenst erg veel!
                    als we een keertje afspreke ken ik t ff testen en dan koop ik hem mss wel!

Michel
                    Bijdrager

Is goed. Motte binnekort maar even afspreken dan. Ik ben de laatste tijd alleen veel thuis bezig i.p.v. a/d Lek.

de vario ligt wel daar dus ik zal wel even een gaatje maken als jij ook tijd hebt.

Frenklin
                      Topic starter

hey jongens.

2 van mijn uitlaatjes(proma&polini)lekken bij de cilinder, ze maken een takke herrie en de prestaties zijn minder.
                        Hoe goed ik ze ook vast draai ze zakken weer naar beneden. is een vloeibare pakking misschien de oplossing?

en heeft iemand ervaring met een homoet op 50snel + plus vario?? dan hoor ik graag hoe dat rijd!

Michel
                        Bijdrager

Die Homoet kan je toch testen 😉

Wat betreft de aansluitingen van de uitlaten. Vloeibare pakking gaat niet werken, dat werkt alleen als je een uitlaat hebt met een ‘echte’ flens. Kijk even of je aansluiting van Athena nog wel 100% is. Ik bedoel te zeggen, is hij nog wel helemaal rond, want alu vervormd vrij snel. Zeker als je een keer een uitlaat met wat kracht hebt vastgezet.

Frenklin
                          Topic starter

oww ik hoop dan niet dat hij vervormd is.. alleen mn leo krul bleef altijd goed zitte.
                            mss dat me aansluitingen op de uitlaatjes nie meer lekker zijn ofzo!

ik ga t ff checke :thumb

Frenklin
                            Topic starter

Van de week met stage begonnen, nu ga ik met de brommer naar de trein toe zo’n 10 a 15 km rijden.
                              met citypower ging dat aardig langzaam en had daarom gister me krul eronder gehangen.

nu heb ik vandaag een aantal keer stil gestaan.. hij viel zomaar uit en starte pas nadat ie wat was afgekoeld.
                              last van warmlopers?? heb alleen me uitlaat verwisseld.

waar kan het aan liggen? te weinig koeling? teveel olie? uitlaat? met citypower had ik nergens last van.

Michel
                              Bijdrager

Het kan nergens aan liggen. Ja, aan het merk cilinder 😛 Je blok is goed en je koeling ook dus daar ligt het echt niet aan.

Heb je na het wisselen van uitlaat nog met sproeiertjes gerommeld? Anders zou ik dat nog effe goed nakijken.

Als je van het weekend niks te doen hebt kan je de vario komen testen. Kennen we gelijk effe je cilinder bekijken, of er niks ernstigs mee gebeurt is 😉

Frenklin
                                Topic starter

met me citypower reed ik met wat te grote spoeier omdat ie lek.
                                  nu met de krul had ik deze erin late zitten. te weinig bezine heeft ie iig niet.

maar vroeger heb ik hier nooit last van gehad. na 10mn rijde begon t al..

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 133)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.