- Dit onderwerp bevat 132 reacties, 32 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren geleden door Frenklin.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
22 juli 2008 om 23:03 #431803
Zeker geen verfafbijt op je plastic kappen doen!:!
Met een beetje pech wreet het door het plastic heen en kan je je kappen weggooien:o
Gewoon goed opschuren met een zeer lichte korrel zoals Michel al zei;)22 juli 2008 om 23:43 #431804Amoniak om te ontvetten? ik gebruik altijd wasbenzine
1) Kappen lichtjes schuren met bijvoorbeeld korrel 800 waterproof
2) De kappen goed met wasbenzine ontvetten, daarna met droge,schone doek schoonvegen
3) Vervolgens 1 laag primer aanbrengen, ik gebruik altijd eerst 1 laag kunststof primer en 1 laag gewone primer
4) Daarna beginnen met spuiten! Bijv 2-3 laagjes autolak ofzo.Maar het is wel noodzakelijk dat je de kappen echt goed schoon maakt en dat je de tijd neemt om het te spuiten!
23 juli 2008 om 08:04 #431805VespaAvanti :
Zeker geen verfafbijt op je plastic kappen doen!:!
Met een beetje pech wreet het door het plastic heen en kan je je kappen weggooien:o
Gewoon goed opschuren met een zeer lichte korrel zoals Michel al zei;)Ik heb gewoon super afbijt gebruikt en het is goed gelukt;)
25 juli 2008 om 13:38 #431844Dat afbijt spul vind ik niet zo fijn om te gebruiken.
ik ga alles goed schoonmaken en schuren! Jullie horen het nog!
25 juli 2008 om 17:18 #431850Ja volgens mij heb je niet goed genoeg geschuurd. Je moet echt gewoon voelen of het glas is. Heb je misschien verschillende merken primer en lak gebruikt? Kan ook problemen opleveren.
25 juli 2008 om 19:55 #431853Hij heeft de verkeerde primer gebruikt, die primer met witte dop is metaalprimer. Je had kunststofprimer moeten kopen. Met een doorzichtige dop is dat, het spul zelf is ook doorzichtig. Nieuwe of onbespoten kappen zachtjes schuren met 600 of 800.
Maar in de staat van jouw kappen nu, kan je beter beginnen met wat grover schuurpapier om alle verf er goed af te schuren en dan afwerken met 600 of 800. Dat heb ik eventueel nog wel voor je liggen
Kunststof primer kan je bij Chris Dijkgraaf halen!31 juli 2008 om 10:21 #431917Heb een aantal kappen en rekjes opnieuw geschuurd en gespoten.
Hier de zijkap, achterrek en voorkap.
Harleyrekje, het blauw is op de foto wat lichter als normaal, waarschijnlijk ook door de zon.

En hoe de citta er nu bij staat, beetje kaal zonder kappen.

Vandaag maar weer verder, het schiet niet op maarja om nou met 30 grade heel de dag te gaan zitte schure en spuiten is ook niet alles!
5 augustus 2008 om 16:15 #431965Heb vandaag me Proma Ciruit binnen gekregen, ik heb hem van Niels gekocht, hier op t forum.

Hij was niet zo mooi meer maarja, beetje schuren en wat blanke lak en hij ziet er veel beter uit!
Hier is die al geschuurt en onder me citta gehangen.
Ook de gespoten kappen heb ik erop gelegd, het frame moet nog worden gedaan!

De Proma rijd wel lekker is iets sneller weg als de Polini SP maar gaat nie zo lang door als de sp, ik ga iets over de 50 km/h met poulie 80.
5 augustus 2008 om 19:16 #431966Ziet er netjes uit Frank
Het is in ieder geval nog goed gekomen.
Als ik jouw was zou ik je velgjes ook blauw spuiten 🙂Ik snap niet hoe je op die bandjes ken rijden hoor :pest
6 augustus 2008 om 09:28 #431975thanks Michel!
Ik was nog aan t twijfelen over mn velgen..
wat ik kan doen is:1- Helemaal zilver
2- Helemaal blauw
3- Helemaal blauw met een zilveren rand.
4- Blauw in het midden zilver eromheen.Wat is jullie mening?
6 augustus 2008 om 09:42 #431976ik zou voor 3 gaan maar dan helemaal zilver met blauwe rand 😛
17 augustus 2008 om 11:01 #432298heey.
Ik bn weer trg van weggeweest, met vrienden een weekje naar frankrijk gegaan!
Beetje chillen in een huisje, veel gezopen zelfs nog wat wiet gerookt :con.Gister was ik weer terug gekomen. Me citta is bijna af maar nog niet helemaal!
Ik moet nog een nieuwe bus zwart kopen om mn voorkap te spuiten en verder moeten de velgen nog gedaan worden
Voor de rest is alles gespoten, de kappen, frame en rekjes!Nieuwe foto’s volgen natuurlijk nog!
25 augustus 2008 om 12:00 #432542nieuwe foto’s:
Het frame

Het frame met voorvork

Frame met achterbrug en blok

Wat kappen, achterwiel en rek

En het lijkt weer op een brommer

Achterkant

Voorkant

en de proma in blanke lak met leo demper

Ik moet nog een nieuw zadel gaan kopen + de kabels aansluiten, uitlaat erop.
DAt was het dan, meer foto’s volgen nog!25 augustus 2008 om 12:09 #432543Ziet er allemaal erg goed uit, ik zou alleen de kappen matzwart gemaakt hebben..
25 augustus 2008 om 18:40 #432549Nice Frank, is het toch nog goed gekomen. Vind de shiny kappen wel wat hebben 😉
Velgen zijn echt gaaf zo. Veel beter als dat groen.Moeten binnekort weer effe een sleutel en rook daagie houden

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.