- Dit onderwerp bevat 132 reacties, 32 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren geleden door Frenklin.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 juli 2008 om 12:24 #284078
beste forumleden!
Ik heb me hier een tijdje geleden al aangemeld maar niet super actief geweest.
Omdat het citta forum gehackt is.. en alle topics weg zijn, wil ik tog graag mijn perso hier neer zetten.Ik ben Frank, 18 jaar en heb me citta bijna 2 jaar.
Dit is hoe die eerst was.

Het zwart begint al snel te vervelen en dan wil je wat andere kleurtjes. Beetje zilver en groen erbij.
Dus zo gezegd zo gedaan.
Hiermee een tijd gereden de setup was:
50cc standaard
13/13 @ 58
Standaard carter
Powerfilter
Poulie 80
En een Leovince krulReed hiermee 45 op citta teller.
Na een tijd kwamen de problemen, natuurlijk wel allemaal kleine probleempjes gehad maar nu echt.
Ophangpunt van mn carter afgebroken waardoor hij valse lucht ging trekken.
Dus op zoek naar een nieuw carter en ook gelijk voor een nieuw cilindertje gaan kijken.
Het carter was snel gevonden en de Athena 50 snel was besteld.hier het cilinder.

Mooie 8 poorter maak erg veel toeren!
Het blokje weer in elkaar.

Het carter was inmiddels ook wat uitgeijlt michel had me hierbij geholpen.
Nieuwe setup:Athena 38,4MM
13/13 @ 62
Carter gevijlt tot ongeveer 12mm
Powelfilter
Poulie 80
Leo krul.op zn top reed het 10 km harder als het std cilinder en std carter en trok veel lekkerder door.
Toen ging ik op zoek naar wat uitlaatjes.
Heb goedkoop een Polini SP kunnen krijgen via marktplaats.

De uitlaat was niet de mooiste meer dus ik ging een beetje schuren en lakken.

De SP deed het erg goed op mijn athena cilinder heb er 60 km per uur mee gereden
Filmpje waar ik mn teller uitrijdt:
De SP deed het heel wat minder goed op lagen toeren en dat vondt ik niet zo fijn.
Michel en jan hadden nog een homoet uitlaatje liggen die ik van hun heb kunnen lenen.
Hun wouden mijn SP wel testen op een 80 cc maar hij deed het niet perfect ze reden liever met een Polini Top One.Hier mn citta met de homoet:

En een foto met Michel zn Evo citta met Ninja.

De homoet deed het ook erg goed op mn setup trok redelijk uit stilstand en naar zn top was daarna in 1 boost naar de 50km.
Ook nog maar een citypower gekocht voor wat sneller op te trekken en wat onopvallender rijden.

De city heb ik gekocht voor het belachelijke bedrag van 6 euro..
Ik zat al wat langer te denken aan een vario maar twijfelde want vond ze erg duur..
Tog maar een gekocht van Fons hier op het forum.
hij zag er goed uit en mn citta trok nu 2 x zo snel op dan met poulie 80.
Vooral met de citypower trok hij super snel met een top van 38km.De SP deed het wat minder met de vario trok wel lekker op maar had een dood punt rond de 30 en kwam niet boven de 45 meer uit.

Mn citta staat er nu zo bij:

Dat was het dan voor mijn citta.
Wat ik nog wil gaan doen:
+ Malossi of polini vario?
– Inlaat naar 13 mm vijlen
+ nieuw zadel kopen
+ Opnieuw alles spuiten(het groen is blauw)
– Vespa Si achterbrug, voor wat meer stevigheid en zodat ik met kappen kan rijden + de vario-Op zoek naar een uitlaatje die het goed doet met vario(Homoet/Handmade)
Bedankt voor jullie aandacht!
Ps, voor meer filmpjes van mn citta check:
http://nl.youtube.com/user/Frenklin11213 juli 2008 om 13:51 #431585Best een leuke citta 🙂
Dempertje zit wel op een apparte manier :lol
13 juli 2008 om 14:23 #431587huh mijn vario ? was ik helemaal vergeten dat ik die verkocht had :p lol
demper ziet er zo wel geinig uit iig :lol
malossi / polini voorvario lijkt me wel goed icm jouw cilinder, SP en vooral met die kleine wieltjes altijd14 juli 2008 om 10:23 #431609bedankt voor jullie reacties 🙂
@ Fons kheb je vario nu alweer bijna 2 maanden, ben er erg blij mee 8)
Me dempertje had ik voor de lol omgedraait en om ietsje minder geluid te produceren.
mja toen ging t regenen en heb ik hem maar snel weer opgedraaid!14 juli 2008 om 15:47 #431617Leuke citta heb je daar! De athena is een leuke cilinder heh?! Ik raad je echt aan een malossi of polini vario te nemen, want met de juiste afstelling vliegtie dan weg! Echt tof is dat! (Ik spreek uit ervaring, en mijne is nog niet eens helemaal goed afgesteld xD!)
14 juli 2008 om 17:21 #431620Tnx LeMon, ik moet idd op zoek naar een snelle vario.
Als ik met de SP 30km/h rijd gaat ie erg veel toeren maken maar gaat geen km harder.. 😕
Alleen als ik bijna volgas geef trek ie door naar de 45.Zal een malo of polini vario dit kunnen verhelpen?
14 juli 2008 om 18:15 #431621ja die verhelpt dat ;), bij mijn was hetzelfde probleem, alleen dan met mijn top one en std cilindertje 😉 maar zo’n std vario kan de toeren van de athena niet echt aan 😉
17 juli 2008 om 12:22 #431686De spuitbussen zijn gekocht. zwart blauw en zilver
Frame word zilver
Kappen worden zwart
En de rekjes worden blauw
17 juli 2008 om 20:19 #431693wordt wel een vette citta! worden je velgen ook blauw? dat zou wel super zijn! en wil je nog je sptje ruilen?? pm maar effe!
17 juli 2008 om 21:36 #431695gaat er goed uitzien;)
18 juli 2008 om 11:52 #431702bedankt voor jullie reacties 🙂
Me velgen worden in t midden blauw met daaromheen zilver!
@ Ziggy: ik zou opzich wel willen ruilen ik vind een ninja op een citta wel erg. maar ik weet niet of die t goed gaat doen op mn 50 snel??
en een SP op jou 70 zal t ook niet geweldig doen, wel veel snelheid maar geen trekkracht!kheb je op msn toegevoegd
22 juli 2008 om 17:40 #431787De ruil met Ziggy gaat niet meer door, omdat hij zn citta gaat verkopen.
Dat word dus geen Ninja.Vandaag begonnen met schuren en spuiten alleen zonder success.. :((
Alles netjes met schuurmachine geschuurd daarna nog met de hand afgewerkt, ontvet met amoniak, primer erop, nog wat schuren en toen een paar lagen zwarte verf.Toen het opdroogde zag het er eigenlijk niet uit. het was eerst glad gescheurd maar nu zaten er allemaal bobbeltje en ongelijkheden. 😕

wat heb ik fout gedaan?
22 juli 2008 om 18:13 #431789Heb je na het amoniak het wel schoon gemaakt met water. Verf en amoniak geeft natuurlijk chemical reaction ! En met wat hb je geschuurd. Het ziet eruit of je het heel grof hebt gedaan. Neem er ook ff wat meer de tijd voor
22 juli 2008 om 21:27 #431798De kappen had je moeten schuren met 600 schuurpapier. Dus behoorlijk fijn schuurpapier, het mooiste is waterproof. Netjes alles evenwijdig en glad schuren en dan eerst in de kunststofprimer zetten alvorens te spuiten.
Ik weet niet of er nog oude verf opzit maar dat kan de rare vlekken verklaren.
22 juli 2008 om 22:17 #431802Eerst met afbijt zorgen dat alle verf er goed af is en dan goed opschuren. Van grof schuurpapier naar fijner. En dan een goede laag in plastic primer zetten. Als het goed is kun je dat een mooie laag erover heen doen. Neem er de tijd voor!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.