:: Citta valt uit na stukje rijden
-
petjjTopic starter
Beste mensen.
Daar ben ik weer na een afwezigheid van een paar jaar. Ik kon het me niet laten en heb me toch maar weer een brommertje gekocht. Een Gilera Citta.
Ik krijg hem nu echter gewoon niet lekker lopend. Als ik een stukje gereden heb valt hij ineens uit. Ook op een hele rare manier.. als ik het gas loslaat hoor je hem normaal lekker stationair ratelen. Als hij wegvalt doet hij dit echter niet.. hij valt gewoon weg en rolt langzaam uit. Ik kan hierna eventjes rennen.. dan start hij weer maar valt daarna na een paar meter wel weer uit. Verder werkt alles en start hij gewoon lekker. Rijden doet hij ook top en bougiekleur is gewoon koffiebruin.
De citta is echter niet standaard. Ik zal mijn setup hier even onder zetten.
Electronisch piaggio blok.
Bobine die bij elec blok hoort
Std cilinder en kop
13/13 dellorto carb met sproeier 60
Std luchtfilter
Std uitlaat.
Ik ben me bewust van de ontluchtingsnippel op het frame.
Ook heb ik naar de benzinekraan gekeken en deze deed het gewoon. De tank zit nog redelijk vol maar hij lijkt niet uit te vallen met een volle tank.. of ik heb gewoon geluk gehad toen.
Enig idee wat de oorzaak kan zijn medefanaten?
Mvg
Patrick
Heb je misschien valse lucht ergens?
No replacement for displacement
petjjTopic starter
Nee geen valse lucht. Had dit al gecontroleerd toen de carb er maar half op zat. Daarna reed hij ook pas beter.
Kan het zijn dat er alsnog vacuum getrokken word in de tank? Zo ja.. hoe kom ik hier van af? De nippel staat al open.
PS: als hij uitgevallen is, en ik wil hem daarna weer aanrennen komen er plofjes uit de uitlaat of cilinder.
petjjTopic starter
Update: net de tank vol getankt. Citta viel uit onder het rijden.. tankdop eraf gehaalt.. klots hij lucht en benzine uit het tankgat. Is dit vacuum? De ontluchtingsnippel staat gewoon open.
Sproeier te groot. Rij met dezelfde setup met sproeier 48.
petjjTopic starter
Sproeier is perfect. Zal wss wel een andere cilinder opliggen. Het probleem is iniedergeval opgelost. Gaatje in de tankdop deed wonderen!
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.