Vespa-Ciao.NL
:: Citta valt uit na 5 minuten rijden, lekte eerder benzine

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta valt uit na 5 minuten rijden, lekte eerder benzine

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Maikel1990
    Topic starter

Hallo,
      Mijn citta valt als ik 5 minuten heb gereden uit. alsof hij warm loopt. ik had ook het idee dat hij afgelopen week benzine lekte. kan dat met elkaar te maken hebben? En waar kan het aan liggen? Groeten maikel

pepko
      Donateur

zit het banjofiltertje in de carburateu verstopt?

waarschijnlijk is de benzine toevoer te langzaam waardoor je sproeier na ongeveer 5 min. de vlotterbak heeft leeggetrokken.

oplossing: benzinefilter(s) even schoonmaken en je carburateur ook.

TimDePrins
        Bijdrager

Dit probleem heb ik nu ook, en ook gehad,

Heb er toen een benzinefilter in gezet en de carburateur uit elkaar gehaald en met compressor helemaal leeggeblazen. Een poosje gereden (weekje) en deed het prima.. TOT DAT

ik reed vandaag weer en na ong 10 minuten rijden viel hij ineens uit en startte ook heeeeelllll erg moeilijk..

Weten jullie hier misschien ook een oplossing voor?

Alvast bedankt!

Tim

Crullie
          Donateur

Misschien heb je roest/stof in de tank en is nu weer alles verstopt.

TICKLING BARN

TimDePrins
            Bijdrager

Ja daar zou ik inderdaad naar kunnen kijken,
              hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Wederom alvast bedankt!

Groeten

Lennaert
              Sleutelbeheerder

papieren benzine filter:

http://www.jmpbonderdelen.nl/ciao/motordelen/carburateurs/benzinefilter-wit-uni.html

geloof dat dat deze is zijn super dingen anders even bij de lokale bromboer vragen.

Maikel1990
                Topic starter

bedankt voor de reacties. Ik heb de carburateur uit elkaar gehaald en de pakking(rubberen ring) tussen het vlotterbakje en carb vervangen. Ook het pakkingkje van de banjo heb ik vervangen, en het luchtfilter ook hier zat geen zeef meer in. Ook alles schoon gemaakt en weer in elkaar gezet. Heb nu 10 km gereden en de citta viel net weer uit na nog geen 5 minuten rijden, start ook niet meer daarna, waarschijnlijk alleen als de citta weer koud is. iemand enig idee?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.