- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 jaar, 8 maanden geleden door Crullie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
15 juli 2024 om 20:07 #825983
Goedenavond allemaal,
Heb al een tijdje een mooie citta staan van een bekend forum lid hier. Gaat om een citta met een “100cc” simonini blok.
Ben er sinds deze week weer is mee bezig geweest maar krijgt hem niet goed lopend.
Aandrukken lukt wel en de citta wil ook stationair lopen maar zodra ik al een klein tikje gas geef maakt die een borrelend geluid en valt die uit.
Wat ik al heb geprobeerd:
- Nieuwe bougie, hittegraad 6
- Sproeier schoongemaakt, 125
- Carburateur schoongemaakt, Dellorto 26mm
- Benzine tank schoon gespoeld met benzine.
Het lijkt alsof de meng verhouding van benzine en lucht niet juist is. Bij stationair lopen druppelt er ook wat benzine uit de carburateur
Als iemand wat tips voor mij heeft wordt erg gewaardeerd.
15 juli 2024 om 20:16 #825984Bougie 6!
Met zo’n snel blok?
Ik denk eerder aan een 8.
Straks een gat in je zuiger gebrand.
Maar goed, daar moet ie evengoed mee rijden met de 6, maar wel gevaarlijk,
als ie echt als een malle gaat moet er een 8 in hoor.Filmpje(link) met geluid graag want dat is echt niet te doen hoor zonder.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.15 juli 2024 om 20:45 #825985Hallo Wim,
Zal direct een bougie met hittegraad 8 bestellen.
Hieronder filmpje van het probleem.
Hoop dat het een beetje duidelijk is.15 juli 2024 om 21:40 #825986Een vlam uit de inlaat, backfire. hoe staat de ontsteking?
Is dat punten of cdi?
Gaat het hier wat betreft de onderdelen om originele af fabriek spul,
dus ongevijld spul? Dus dat je zeker weet dat t niet verklooid is.Is er een membraam of een roterende schijf ?
En hoe draait ie als het geheel goed is opgewarmd?
Dat backfire zie je ook vaak tijdens de opwarmperiode,
hoe gaat het als je af en toe, bij koud blok dus, de choke er bij zet?
Pakt ie dan wel op?Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.15 juli 2024 om 22:31 #825987Volgens mij is dat het roterende inlaat blok wat ik heb gebouwd voor Fred en die moet goed kunnen draaien.
Lijkt idd op een ontsteking probleem of de schijf is verdraait en dus is de timing in de war.
Eerst een bougie 7 of 8 proberen als het blok dan het zelfde probleem heeft de ontsteking controleren als het goed is zit daar een 2 spoels ontsteking in.
Als laatste de meenemer van de schijf controleren of die verschoven is.
Plus kan ik mij herinneren dat de sproeier een 110 moet zijn, een 125 is wel heel groot dus dat die daarom zo viertakt en te veel benzine terug gooit.
Dus bougie en sproeier aanpassen is waarschijnlijk de oplossing als ik zo ff hard op denk.Edit: Herinner mij ook nog dat Fred een lek had aan de bovenzijde van het schijfhuis, vraag me nu af of hij dat wel gerepareerd heeft dus dat die daarom zo raar loopt.
TICKLING BARN15 juli 2024 om 22:54 #825989Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb een bougie 8 en een sproeier setje besteld, komt hopelijk morgen binnen en dan zal ik het nog eens proberen.
Ik kan me wel herinneren dat Fred zei dat de citta ergens valse lucht weg trok. Dus kans dat het lek in het schijfhuis er nog zit. Echt zou ik niet weten hoe ik dat zou moeten repareren.
Ik hou jullie op de hoogte.
15 juli 2024 om 23:13 #825991Zal je in de gaten houden, test eerst maar even dan weten we meer.
Mocht het probleem blijven en waarschijnlijk toch de lek de oorzaak is dan repareer ik het gratis voor je want de roterende inlaat blokjes van Crullie hebben zolang alles in orde is en niet is versleten en afgeracht een garantie.
TICKLING BARN16 juli 2024 om 18:47 #826000Bedankt Crullie, dat vind ik wel erg netjes van je.
Jammer genoeg heb ik het sproeier setje niet binnen gekregen, dus zou morgen wel komen en dan maar even testen.
Zat te denken heeft het ook nut om een luchtfilter te kopen? Omdat deze normaal wel worden gemonteerd.
Heeft dat bij dit blok nog voor of nadelen?16 juli 2024 om 19:29 #826001Luchtfilter is altijd beter, nu zuig je stof, zand, steentjes, takjes, blaadjes, muggen en vliegen en weet niet wat allemaal naar binnen. Wil je jaren plezier hebben van dit blokje dan is een luchtfilter gewoon brood nodig.
Rijd je alleen op mooie zonnige zondag smorgens als Politie in de kerk zit of nog op één oor ligt dan zal zonder luchtfilter meer Power geven en meer plezier.
Denk erom dat als je luchtfilter gaat gebruiken dat de sproeier een paar maatjes kleiner zal zijn.
Probleem is zo’n luchtfilter zal flink uitsteken en dus opvallen of dat je even te dicht langs een paaltje rijdt en Bwooopp luchtfilter ineens eraf.TICKLING BARN18 juli 2024 om 17:21 #826023Alles binnen gekregen vandaag.
Nieuwe bougie en sproeier gemonteerd.
1x aanlopen en de citta liep.
Hij zat hoger in de toeren leek het en ik kon ook iets gas geven maar bij te veel gas viel de citta weer uit.Daarna kreeg ik de citta niet meer aan.
Heb 20x de straat op en af gerend en toen heb ik het op gegeven.18 juli 2024 om 18:28 #826025Mmm, moeilijk om zo een analyse te geven maar het lijkt dat door het lek de sproeier te klein is nu en daarom niet meer wil lopen. Ook het hogere toerental geeft aan dat sproeier te klein is door de lek of dat de benzine toevoer niet volop is.
Probeer die 125 sproeier even, als die dan wel weer start dan is er duidelijk een lek die groter is dan ik dacht.
Dat het blokje eerst wel even liep kwam nog omdat er nog genoeg benzine in het blok zat waarschijnlijk.
Welke sproeier zit er nu in ?TICKLING BARN18 juli 2024 om 20:04 #826027Ik heb sproeier 105 gebruikt in combinatie met een luchtfilter.
18 juli 2024 om 20:53 #826028Al even de 125 weer geprobeerd ?
Het is nu om het even, zolang dat lek in het schijfhuis zit zal het nooit goed lopen maar wil even uitsluiten of het ergens anders aan ligt dus even de 125 nog even proberen en het start maar nog met het zelfde probleem dan is het op zeker een lek.Stuur je wel ff een PM 😉 (persoonlijk bericht)
TICKLING BARN -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.