Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Citta Valt uit
- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 11 maanden geleden door remonn.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
10 april 2008 om 14:43 #209369
oke,, net startte me citta niet., maar nu ineens wel :P.. alleen heb ik het volgende probleempje
als ik gas los heb gelaten valt de citta uit..
als ik rij is het goed maar zodra ik bijna stil sta en geen gas geef valt hij uit..
er zit geen lek want als ik gas geef en een doek voor mijn uitlaat hou dan valt hij gelijk uit..
help?10 april 2008 om 15:13 #219167Laat anders even je setup zien
10 april 2008 om 15:18 #219168owja vergeten 😉
mijn setup is:-50cc cilinder + kop
-13.13 @ 58
-Malossi Powerfilter
-City Power
-Electronisch Blok (onbewerkt)10 april 2008 om 15:19 #219169sproeier verstopt
of filter missheb dit probleem ook gehad met me ciao
en toen was het bijde
filter en sproeier dicht10 april 2008 om 15:20 #219170hmm lijkt me heel sterk..
want ik heb net een 58 sproeier (nieuw) in gedaan..
en filter is ook nieuw.. wel 2e hands maar zo goed als nieuw 😛
en die ziet er nog vet schoon uit 😛
?10 april 2008 om 15:26 #219171tja hoef maar net een vuiltje in de caburateur te kome he
of in de benzine gezete te hebbe10 april 2008 om 15:30 #219172oow ahaa.. kan et ook zijn dat het komt doordat er wat ijzerschilvertjes in de carter zijn gekomen bij de krukas?..
want ik heb daar de carter een beetje uitgevreest omdat mijn cilinder anders niet paste :O.. en nu dus wel.. maar er zijn wel wat schilvertjes in de carter gekomen10 april 2008 om 15:32 #219173dat lijkt me raar
dat ze dan bij sproeier kome uhmzz
heeft wel genoeg compressie enzo??
goede vonk??
koffie bruin??10 april 2008 om 15:33 #219174Daardoor zou ie niet moeten uitvallen d8 ik.
10 april 2008 om 15:37 #219175als je hem verzope hebt start ie ook niet he dusja
ja op city power liep bij mij op de vespa op sproeier 52 met 13.13
dusjakzou eff naar bougie kijke welke kleur die heeft
10 april 2008 om 15:38 #219176jeps allemaal :P..
hij vonkt.. en koffiebruin moet ik nog even checken..
maar dan moet ik eerst even op top rijden.. en gaat wat lastig als je soms moet stoppen :P.. maargoed ik ga checken..
nee inderdaad ik dacht ook dat hij niet door die schilvers uit zou moeten vallen maargoed ik weet het ook niet waar het dan van komt :P..
maar ik ga even wat dingen na checkenals hij verzopen was zou de bougie ook nat zijn toch? en dan zou die niet aan gaan.. en dat is allebei niet waar 😉 hij gaat ook aan dus 😉 dat zal het wel niet zijn
10 april 2008 om 16:14 #219177Als je je carters hebt uitgeveild of gefreesd zonder je blokje te splitsen is dat nooit goed voor lagers van je krukas en je cilinden en zuiger zullen het ook niet fijn vinden..
Dit zou ik toch niet zomaar laten voorbijgaan..
FF nakijken dus!!
succes;)
10 april 2008 om 16:23 #219178ja oke, maar de citta is zo goed als verkocht dus zolang hij er maar een tijdje mee doorgaat vind ik het goed :P.. en nu zoek ik echt even de reden waarom de citta afslaat..
en die uitgeveilde delen zijn wel netjes gedaan,, mooi vlak weer geworden dus zoveel schade zal dat vast niet brengen 😉 hoop ik 😛oke ff een duidelijk verhaal van hoe het er voor staatt..
Cilinder ging niet vlekkeloos in de carter, want hij paste er niet in dus had ik het een kleeein beetje uitgevreest en glad gemaakt.. maar toen paste die nog neeeeet niet dus heb ik hem doorgetikt zodat hij er langzamerhand in ging.. en als hij valse lucht zuigt.. blijft hij dan niet aan als je een doek voor uitlaat houdt, als je gas geeft? ik heb de pakkingen van te voren nog gecheckt en schoongemaakt en die waren goed
sproeier en setup verhouding is goed.. keb sproeier 60 en 58 geprobeerd..ksal even heel duidelijk proberen te omschrijven wat hij nu doet.. is wel lang verhaal denk ik
hij start wel, alleen als je wat gas erbij geeft, want anders slaat hij weer uit..
als je de gasschroef daar bij de carburateur helemaal uitdraait (zodat het gasdraad zo kort mogelijk is), blijft de citta aan.. maar wel met te veel toeren.. en als je dan de stationairschroef wilt verstellen doet die niks. dus hij blijft die toeren houden.. vervolgens wil ik gaan rijden, maar hij trekt hem dan heel langzaam op en pas na ongeveer 10seconden trekt hij de citta echt door en rijdt ie ook gewoon zoals het moet.. maar als ik dan weer gas loslaat gaat hij wel afremmen maar blijven de toeren er wel inzitten.. en uiteindelijk nemen de toeren af, niet helemaal, staat hij bijna stil en valt hij soms uit en soms ook niet (vanwege de gaskabelschroef die ver uit is gedraait)..vaag probleem?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.