Vespa-Ciao.NL
:: Citta 'valt terug' op top

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta 'valt terug' op top

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

TheGanjaSon
    Topic starter

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen…

Ik heb een 65cc Athena op een Electronisch carter met uitgeboorde inlaat en 13/13 carb met een Polini SP.
      Ik rijd er nu al een tijdje mee maar ik krijg hem niet goed afgesteld.
      Sinds vanochtend sproeier 74 erin gedaan, deze lijkt behoorlijk in de juiste richting (klein beetje stotteren wanneer koud).

Echter als ik langer dan ca. 10 sec vol gas rijd en bovenin de powerband kom lijkt het alsof hij de vlotterbak leegtrekt. Hij valt terug in toeren en pakt daarna weer op. (bij het houden van vol gas)

De ene keer gebeurt dit eerder dan de andere keer. Logischerwijs heb ik naar mijn kraantje, banjo en vlotternaald gekeken en waar nodig vervangen maar dit lijkt allemaal niet te helpen. Ik heb ook de bougie, bougiedop en kabel reeds vervangen.
      Het lijkt dus iets anders te zijn dan brandstoftoevoer.
      Ook wilt de Citta maar zelden stationair blijven lopen. (dit vindt ik minder belangrijk maar zal er ongetwijfeld mee te maken hebben)

Waar ik dus voornamelijk vastloop is het ’terugvallen’ bij hogere toeren/max snelheid.

Ik heb geprobeerd te googlen en op dit forum te zoeken maar kon helaas niks vinden dat hier mee overeen kwam.

Altijd bezig

cittadriver
      Donateur

Het zou mogelijk kunnen zijn dat je zuigerveren ver versleten zijn. Hoe is je bougiekleur?  Het zou alsnog kunnen dat je sproeier te klein is. Je bougie spreekt normaal de waarheid. Maar belangrijker eigenlijk nog heb je je blokje op valse lucht gecontroleerd?

TheGanjaSon
        Topic starter

Zojuist het rubberen ringetje in de carburateur vervangen, lijkt een stuk beter te zijn.
          (wellicht toch valse lucht)
          Helaas is het weer vandaag niet dusdanig dat ik zeg ik ga even een langere proefrit maken maar als ik dit gedaan heb kom ik hierop terug.

Edit: Zojuist teruggekomen van de langere proefrit, het terugvallen is helaas nog steeds zo. Hij loopt nu wel normaal stationair en lijkt wat rijker te staan dan voor het ringetje (maar nog niet te rijk)

Het is net alsof er een soort toerenbegrenzer op zit waardoor hij een soort van terugvalt en daarna weer oppakt, zou het aan de CDI kunnen liggen?

Altijd bezig

Mikey
          Bijdrager

Wat ook kan zijn is dat je spruitstuk waar je carb overheen schuift versleten is. Kan je je carburateur er zo op schuiven of moet je toch redelijk hard drukken? Ik had een spruitstuk op mijn oude blok en daar kreeg ik mijn carburateur amper op terwijl de klem wel helemaal uitgedraaid stond.

cittadriver
            Donateur

Wat je eventueel nog eens makkelijk zou kunnen proberen, draai je tank ontluchting eens open mocht je dit nog niet hebben geprobeerd. Mogelijk dicht je tankdop teveel af.

TheGanjaSon
              Topic starter

@Mikey; Carburateur gaat er behoorlijk stroef op, en moet inderdaad wel wat kracht zetten om hem erop te schuiven. Maar niet zoveel kracht dat ik een koevoet tussen m’n frame en mn carb hoef te zetten 😉

@Cittadriver
                ; Tank ontluchting staat eigenlijk altijd open, maar ik heb dit inderdaad geprobeerd. Ook een stukje zonder slotcilinder in de tankdop gereden maar dat hielp ook niet.

Altijd bezig
              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.