Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › citta valt soms uit
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren geleden door Wim.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
8 maart 2021 om 13:27 #808041
beste Citta mensen,
ik heb sinds kort een Citta uit 2005.
start en loopt mooi, alleen na een aantal km valt hij soms uit.
eerst gaat hij dan inhouden en daarna stopt hij ermee. na 5 min doet hij het weer.
laatst nog carb schoongemaakt, bougie, luchtfilter, benzinefilter en snaar vervangen.
zit sproeier 56 in op een 12/10 carb met een city power uitlaat. de bougie is ook mooi koffie met melk kleur.
waar zou dit aan kunnen liggen?Gr, Olivier
Als je contactpunten ontsteking hebt: Controleer de ontsteking, punten afstellen(tijdstip),
condensator controleer je door te kijken via het gat in het vliegwiel terwijl de motor draait
of er vonken tussen de punten zijn.Probeer andere bougie en dop.
Trekt de tank vacuüm? (ga eens rijden met losse dop)
Krukaskeerring.
Slijtage/passing cilinder zuiger.Of krijg je steeds warmloper?
Tank je mengsmering?
Koelkapjes goed gemonteerd?Waarom is de sproeier zo groot?
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.8 maart 2021 om 14:26 #808046Of krijg je steeds warmloper?
wat is een warmloper? bougie is net nieuw en kleur koffie met melk dus zou goed moeten zijn toch?
Tank je mengsmering?
ja bij de pomp tank ik mix uiteraard.
Koelkapjes goed gemonteerd?
wat zijn koelkapjes?
Waarom is de sproeier zo groot?
geen idee zo heb ik hem gekocht. wat adviseer je?
thanks!
8 maart 2021 om 14:38 #808047Koelkapjes, om de fan heen, en bovenop je cilinder.
Zoek maar ergens afbeeldingen.
Sproeier, kijk eens via menu, dan overig, in de sproeier database.42-48 Is het wel voor een standaard brommer.
Én de andere dingen die ik noemde ook controleren en/of beantwoorden uiteraard.
Warmloper is bijna vastloper, door arme benzine, oververhitting of slechte zuiger/cilinder.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.8 maart 2021 om 15:33 #808050ik heb een bobine dus geen contactpunten. het ventieltje onder mn zadel staat goed open, misschien een kleinere sproeier maar dan zou die toch wel eerder aangeven dat er iets niet goed is lijkt mij? bougie kleur ziet er ook goed uit.
8 maart 2021 om 17:05 #808055Dat ventieltje onder je zadel mag gewoon dicht.
Dat doe je enkel even open tijdens het tanken, voor ontluchting,
anders krijg je de tank niet helemaal vol.
Beluchting tijdens rijden gaat via je dop.Met contactpunten heb je juist wél een bobine.
Met elektronische ontsteking trouwens ook.Ja sproeier?
Ik zit ook maar achter een toetsenbord, moeilijk bepalen, maar 56 is behoorlijk hoor.
Komt ie wel goed op gang?
Viertakt ie niet op top?
Voor het zelfde geld rijdt ie er goed mee.
Ik gaf het maar even aan.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.8 maart 2021 om 17:53 #808057oke ik heb in ieder geval een elektrische ontsteking geen contactpunten.
nee hij komt niet echt lekker op gang.
wat betekent viertakte op top?8 maart 2021 om 22:22 #808076In plaats van een continu “bwèèèèèèèèèp” geluid doet ie dan “bwèèèèèèèprrrrrèèèèèèprrrrrrèèèèèèprrrrrr”
En misschien eens een deo-test doen?
Hoe dat moet staat bij de how to’s8 maart 2021 om 22:56 #808080In plaats van een continu
“bwèèèèèèèèèp” geluiddoet ie dan “bwèèèèèèèprrrrrèèèèèèprrrrrrèèèèèèprrrrrr”
En misschien eens een deo-test doen?
Nou, ik heb het ook geprobeerd na te doen, dat: Bweeeeeeeeeprrrr
Maar goed te doen hoor, ik had geen deo nodig!
Haha.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.