Vespa-Ciao.NL
:: Citta valt niet terug naar stationaire toeren

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta valt niet terug naar stationaire toeren

• Dit onderwerp bevat 17 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren geleden door Javad.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

De Cittaman
    Topic starter

Gegroet allemaal, het is de cittaman weer met een nieuw probleem.

Als ik na een stukje rijden stil ga staan met mijn citta is het net alsof hij gas blijft geven. Hij blijft dan ook trekken. Heb ook al gekloot met de stationair schroef maar dit heeft niks geholpen. Soms doet het probleem zich ook gelijk voor bij het aanrennen, en soms loopt hij wel normaal stationair.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Bij voorbaat dank.

adff
      Bijdrager

Dag beste cittaman,

Ik denk dat het probleem bij je gaskabel zit. Als deze te strak staat dan is het inderdaad net alsof hij gas blijft geven ;). Kan doordat je kabel te kort is of door de stelschroef op je carburateur te veranderen. Succes!

Sjors891
        Bijdrager

Blijft je gasschuif in je carb misschien hangen? Schuift de gaskabel wellicht niet lekker door de buitenmantel waardoor je gasschuif dus ook blijft hangen? Of je gaskabel is te kort. Als je met de stationairschroef ook niks merkt in het stationair toerental (correct me if i’m wrong) is je sproeier wellicht te groot.

De Cittaman
          Topic starter

Hé Adff,

Had zelf inderdaad ook al gekeken naar de gas kabel. Heb zelf niet het idee dat deze te strak zit. Eerst was m’n carburateur een beetje lam maar dit hebben ze bij de brommerzaak magisch gefixt. Het probleem is helaas niet verholpen hiermee.

Nog andere ideeën?

De Cittaman
            Topic starter

Ik zal morgen ochtend nog wel even een keer kijken naar mijn gas kabel om het zeker te weten. Misschien is mijn carburateur nog steeds lam.

Sjors891
              Bijdrager

Heb je wellicht een andere? Zo niet, haal je deze er vanaf, doe je de gaskabel weer bevestigen op de carb en dan kijk je wat je gasschuif doet. Als die soepel beweegt en er zit geen vuil tussen kun je die in mijn ogen uitsluiten. Succes :thumb

SuperSi
                Bijdrager

Wat bedoel je met “lam”?

Ik zou eens je gasschuif deksel van je carburateur halen en even schoonmaken en inspuiten met wat wd-40 of wat vet.

En daarna eerst even testen naast je brommer of alles goed werkt voor dat je het terug bouwt

De Cittaman
                  Topic starter

SuperSi :
                    Wat bedoel je met “lam”?

Ik zou eens je gasschuif deksel van je carburateur halen en even schoonmaken en inspuiten met wat wd-40 of wat vet.

En daarna eerst even testen naast je brommer of alles goed werkt voor dat je het terug bouwt

Met lam bedoelde ik dat hij niet helemaal terug veerde, maar toen ik vanmiddag met een schroevendraaider de gas schuif naar beneden probeerde te drukken lukte dit niet.

Zal hem morgen wel even nakijken inderdaad. Heb toch een dagje vrij dus lekker wat te doen.

De Cittaman
                    Topic starter

Gegroet allemaal,

Ik heb naar mijn carburateur gekeken en deze veert wel goed terug, maar ik ben erachter gekomen dat dit probleem alleen voorkomt met een warme motor. Ik denk zelf dus dat het inderdaad door de sproeier kan komen want ik heb de carburatuer afgesteld met een Leo eronder en heb er nu een city power onder gehangen.

Noetiepoerker26
                      Donateur

Normaal gesproken zou je sproeier juist te klein zijn als hij in de toeren blijft hangen…:S

Rick.

Hoe ver veert je gasschuif weer terug? Probeer eens even of dat hij helemaal! dicht kan?

Sjors891
                          Bijdrager

Rick. :
                            Hoe ver veert je gasschuif weer terug? Probeer eens even of dat hij helemaal! dicht kan?

Je gasschuif gaat nooit volledig dicht ivm stationair moeten kunnen lopen.

De Cittaman
                            Topic starter

Sjors891 :

Rick. :

Je gasschuif gaat nooit volledig dicht ivm stationair moeten kunnen lopen.

Heb na het rijden geprobeerd om met een schroevendraaier die schuif naar onder te duwen maar dat lukte niet.

SuperSi
                              Bijdrager

heb je de gas schuif en de glij baan waar hij door heen gaat als eens geinspecteerd op bramen enzo?

en anders koop je lekker een 2e hands of een nieuwe 13/13, dan weet je zeker dat dat goed is.

En hoe zijn je koppelings trekveertjes? als deze oud zijn is de kracht er uit en blijven ze ook bij stationair naar buiten zwiepen

De Cittaman
                                Topic starter

SuperSi :
                                  heb je de gas schuif en de glij baan waar hij door heen gaat als eens geinspecteerd op bramen enzo?

en anders koop je lekker een 2e hands of een nieuwe 13/13, dan weet je zeker dat dat goed is.

En hoe zijn je koppelings trekveertjes? als deze oud zijn is de kracht er uit en blijven ze ook bij stationair naar buiten zwiepen

Er is heel veel niet best met mijn koppeling maar ik denk toch echt dat het aan de carburateur ligt. Ben er toch achter dat hij niet helemaal sluit en als ik er met een schroevendraaier op druk gaat hij toch wel naar de stationaire toeren.

Zou ik dat hele gas schuif systeem kunnen vervangen met één uit een 10/7 carburateur? (die heb ik nog liggen namelijk)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.