Vespa-Ciao.NL
:: citta trekt vacuum

Home Forums Techniek Problemen oplossen citta trekt vacuum

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Riketic
    Topic starter

Citta / 65 cc / 13/13 cab / 66 sproeier (ja net te groot) cp blok / ngk 7 bougie / standaard carter
      en een afsluitbare tankdop

Na ongeveer 3 – 4 km gaat ie pruttelen, inhouden en stopt. Dacht in eerste instantie aan de contactpunten, later aan de bougie, bougiedop, de condensator en bobine.
      Bougie en dop zijn vervangen. De ontluchtingsnippel bij zadel staat open

Nu blijkt dat na die 3 – 4 km rijden er geen benzine uit de benzinekraan komt. Als ik de kraan even verdraai (op res stand) stroomt de benzine er langzaam weer uit en kan ik een stukje verder rijden.
      Het lijkt mij een benzineprobleem en laat daarom condensator en bobine even met rust.

Ik heb nu een gaatje in de tankdop geboord ( 1 1/2 mm) maar dat helpt ook niet.
      Ik heb de benzinekraan inclusief filter schoongemaakt (waren schoon). Ik heb het kraantje uit elkaar gehaald (schoon, geen verstoppingen).
      Ik denk dat ie in de tank vacuum trekt, hoe kom ik hier vanaf?
      Zou een nieuwe kraan helpen of zijn er andere manieren?

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

Ik zou ook even je benzine kraan vervangen, misschien is die niet lekker meer.
        Normaal gesproken met vacuum trekken doet een gat in de tankdop wel voldoende.

Een gat van 1mm doet dit denk ik niet, maak het gat wat groter (dat er bijv. een benzineslang in past) en doe een slang van je tankdop naar ergens bij de kroonplaat ofzo.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

Riketic
        Topic starter

Bedankt Herr Flick,

ik heb ondertussen het gat in de tankdop vergroot, zelfs zonder tankdop gereden maar het euvel blijft.
          Schijnbaar is toch de benzinekraan zelf defect. Ik zou anders niet weten.

vicious
          Bijdrager

Een citta heeft toch achter zo`n ontluchtingsnippel? Controleer die ff, deze is belangrijk vanwege de vorm van het citta frame (dat tevens als tank dient). Kijk anders de zeefjes van de kraan na, of probeer een andere.

Riketic
            Topic starter

De ontluchtingsnippel staat open (ik weet niet of deze inwendig kapot kan gaan?),
              Zeefjes van de cab. en van de benzinekraan zijn al gecontroleerd en zijn schoon.
              Bedankt voor het meedenken

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.