Vespa-Ciao.NL
:: Citta trekt als die warm is bagger

Home Forums Techniek Opvoeren Citta trekt als die warm is bagger

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ramon 777
    Topic starter

hee,
      Ik heb n cittatje waar ik al 2 jaar perfect mee naar school rijd (20km per dag). Niets aan de hand, smorgens laat ik m even een minuutje warm lopen en dan trekt ie best hard op, gewoon lekker.
      Maar hoe warmer die word hoe slechter die trekt, En volgens mij komt dit doordat me koppeling aangeslipt blijft als ik stil sta wanneer hij warm is.

Zou het dan kunnen dat die orginele trekveertjes gewoon veel te slap zijn(vandaar dat ie dus aanblijft grijpen die koppeling)?
      Het namelijk ng een citta en ook die trekt als die warm is slechter op, ook die heeft orgi. trek veren

13/13
      cittypower
      poulie 70
      bromblok

*De bedoeling is eigelkijk dat ik wil dat ie warm net zo goed trekt als koud

Alvast bedankt

pepko
      Donateur

nou, als je koppeling stationair aangrijpt, dan loopt de brommer denk ik vrij hoogtoerig stationair.
        ook hes het zo, dat een vespa blokje het beste presteerd als deze koud is.
        wat je dus kan doen om dit te verhelpen? wellicht je snaar eens spannen, en polini grijze trekveren proberen.

tnerual
        Bijdrager

Als dit probleem geleidelijk aan is gekomen, kan je idd ofwel eens je snaar op spanning brengen.. Maar daarnaast doet het me denken aan versleten zuigerveren.. heb je nog goede compressie @ warm blokje?

ramon 777
          Topic starter

@pepko, ik heb net ff gekeken, en hij loopt wel wat te hoog stationair, hij wil meteen aanrijden eigelijk maar volgens mij viel die anders uit (vorig jaar in de winter wat problemen gehad..) Maar kan hem wel eens opnieuw proberen af te stellen van t weekend.

@tnerual, Snaar zal ik keer opnieuw spannen, maar deze ligt er nog niet zo lang onder. hij slipt ook niet ofzo hoor..
            Maar wat je over die zuigerveren zegt, zit wel wat in misschien, blokje is al best oud/veel gelopen
            En warm pakt ie een stuk minder snel aan en duwt ligter (minder comp. dus)

Mar ik had van de zomer wel nieuwe zuigerveren besteld, alleen die onderste kreeg ik er niet in, of ja als ik hem er wel in had ging de zuiger zo stroef (ja goed naar de sluiting gekeken) dus die had ik er uit gelaten en alleen de bovenste een nieuwe ge monteerd :thumb…..

Maar die onderste zuigerveer was wel een eindje op geloof ik, zal nieuwe bestellen keertje
            maar zou daar het slechte trekken warm ook echt aan kunnen leggen? want die zuigerveren zetten toch juist uit warm?

pepko
            Donateur

afstellen hoeft niet 😉 gewoon je stationair schroef een klein beetje uitdraaien.

ramon 777
              Topic starter

ohja cittatje is makkelijk:p ja misschien ook me gaskabel wat in draaien dan

Zal me cilinder er van t weekend eens afhalen, nieuw cilindertje+zuiger kan misschien ook geen kwaad 😉

Maar het zou niet kunnen zijn dat die orginele trekveren gewoon bagger zijn?
                jullie trekken warm gewoon allemaal leker op? (ben eigelijk niet anders gewend met cittas dat ze slecht trekken warm) haha

pepko
                Donateur

veel mensen op het forum rijden met een “brutere” set-up dan jij. maar zoals ik al zij, koud trekt een vespa blok beter en harder dan warm. hier kan je niet echt iets aan doen. je kan een grotere poelie monteren, maar hierdoor verlies je topsnelheid en win je trekkracht. je moet dan ook je snaar vervangen.
                  je kan ook (als je 150 euro over hebt) een vario kopen, en dan trek je ongeveer net zo hard als een scooter.

ramon 777
                  Topic starter

Oh oke snapte net niet 100% wat je bedoelde met die zin over koud beter
                    Maar ja dacht ik al 😛 heb deze citta alleen voor school dus is wel goed zo dan, zal keer nieuwe zuigerveren doen of nieuwe cilinder compleet als t nodig is dan. rijd toch eigelijk aleen maar rechte stukken..

Grotere poulies heb ik liggen, maar schiet niet op als die 30 rijd he haha

Ik heb nog n citta Waarvan ik het blok heb uitgeboord 13mm, 13/13, proma cc en std 50cc en ook deze trok koud beter als warm, dus vandaar dacht ik eigelijk dat de orginele trekveertjes misschien wat te slap zouden zijn, is bij scooters namelijk ook zo dat ze dan weinig op toeren komen.

Ga toch eens polini veertjes proberen haha

toch bedankt he

tnerual
                    Bijdrager

ja maar ik neem aan dat je dit probleem voordien niet had, dus moet je niet plots dingen gaan veranderen die de top enzo gaan beinvloeden 😉

Dus ik zou toch idd zuiger/veren eens vervangen, zoals je al zei 😉

strapmac
                      Bijdrager

die van mij trekt ook niet wat kan het zijn ik heb nieuwe cilinder en zuiger en zuiger veren op gezet

CittaKlaas
                        Bijdrager

@ Strapmac,
                          Dat moet je even in het Kleine vragen topic vragen, of er je eigen topic voor maken.
                          Vermeld er dan meteen ook even je setup bij.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.