Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Citta stotterd en houd in
- Dit onderwerp bevat 16 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 12 maanden geleden door adriaan.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
25 maart 2012 om 20:06 #211481
Ik heb een probleem met mijn citta:
Elke keer als ik ongeveer 5 km gereden heb gaat hij stotteren en valt hij terug in toeren. Dit duurt een km en hij gaat weer normaal rijden.Nu heb ik dat weer gehad maar nu kwam hij er niet meer uit de dip.
Hij rijd eest normaal maar daarna gaat hij op top stotteren en zakt in toeren tot je stil staat. Als je het gas er op houd dan blijft hij proberen in toeren te klimmen maar word hij geremd door een “plofje” (wat lijkt op als je decompresie gebruikt).Als hem nu uit zette dan starte hij daarna weer en kon je weer even rijden en begon het weer maar het kwam steeds sneller terug bij het herhalen hiervan.
Toen nieuwe bougie er in gedaan en toen ree hij weer voor 7 km goed en begon het weer.
Is er iemand die mij hier mee kan helpen?
Het gaat om een origineel elektronisch belgisch blokje
25 maart 2012 om 20:36 #235542ik heb ook zoiets gehad met mijn electronische blokje.
er bleek toen een kabelbreuk te zitten in 1 (of meerdere) van de 3 kabels die naar je cdi lopen, en de witte was gesmolten omdat deze te dicht op de cilinder had gelegen.misschien een kijkje waard?
succes ermee!
25 maart 2012 om 20:41 #235543Oke bedankt Pepko ! Ik ga hier dan eens even goed naar kijken of het hier ergens aan zal liggen.
Misschien nog iemand anders met een andere visie hierover?
25 maart 2012 om 21:45 #235369Denk dat het idd by de electronica zit
2 april 2012 om 09:58 #238620Ik heb vorige week heel mijn blok gereviseerd met een revisie set van jmpb.
Nu ging ik weer rijden en nu had ik weer het zelfde probleem: Hij begint te stotteren en blijft nog net 40 rijden.
Als je hem even laat staan doet hij het weer goed.Wat zou dit kunnen zijn? Brandstof lijkt mij niet omdat hij nog wel blijft lopen (ook gewoon goed stationair)
Iemand?
2 april 2012 om 10:14 #236414afstelling? Wat is de kleur van de bougie?
2 april 2012 om 10:22 #236415Heb je wel een koelkap gemonteerd?
2 april 2012 om 14:43 #230190ja dat probleem had ik ook ik heb hem weggedaan en een andere gekocht want wist er geen raad meer mee
2 april 2012 om 15:00 #230191Ja koelkap en alles zit er gewoon onder koeling werkt gewoon naar behoren.
Afstelling is ook prima, houd niet in op zijn top en ook niet als je het gas er in eens op legt.
Kleur van de bougie is de “koffie met melk” bruine kleurZou ik misschien een andere hitte graad moeten doen aangezien hij pas raar gaat doen als de motor lekker warm begint te worden (na 6 km zeg maar) of zal dit er niet aan liggen?
2 april 2012 om 15:22 #235753hij houdt niet in? misschien ff topic titel aanpassen :s
welke hittegraad bougie zit erin?
2 april 2012 om 16:34 #238204welke sproeier rijd je mee
2 april 2012 om 16:45 #230187Ik weet niet precies er in zit maar volgens mij is dat niet echt het probleem omdat hij als je even wacht hij weer gewoon gaat rijden.
Er zit nu een hitte graad 6 in wat mij genoeg lijkt voor +- 7000 toeren.
Ik begin nu toch een beetje te twijfelen aan het sproeier verhaal omdat al is hij gewoon goed koud hij start in een paar keer rond gaan van de krukas.
Hij zou dan op een of andere manier toch iets te weinig brandstof gaan krijgen als hij warmer word? En als hij dan weer een klein beetje afkoelt hij het weer goed gaat doen?
Iemand met een bepaalde theorie hier over?
2 april 2012 om 18:33 #234747ik ben enorm beniewd naar de oorzaak mijn citta doet namelijk exact het zelfde.
en ik weet echt geen oplossing meer, ik rijd trouwens ook met hitte graad 6 en een 44 sproeierik hou het in de gaten
2 april 2012 om 19:57 #235229En jij hebt ook een elektronische ontsteking ? Ik ga van de week maar eens een andere sproeier proberen en kijken of het daarmee verholpen kan worden.
Ik hou jullie op de hoogte, hoor graag nog meer tips enzovoort !
2 april 2012 om 20:26 #235366nee ik heb wel cp maar verder zelfde als jou
ik ga nu naar sproeier 48 succes -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.