Vespa-Ciao.NL
:: Citta stotter probleem

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta stotter probleem

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

timmm
    Topic starter

Hallo iedereen.

Ik heb nu al een week of 2 veel gezijk met mijn citta.

Ik had mijn blokje gereviseerd en alles liep mooi , toen kreeg ik een lekke krukas keering en begon hij dus te stotteren, nieuwe erin gedrukt maar iets te ver dus een paar dagen later weer het zelfde gezijk.
      Dus ik heb vandaag men blokje er weer onderuit genomen om te kijken hoe alles eruit ziet, gelijk even gespleten en het krukasje overgezet in een ander carter (doorgetrokken spoelpoorten) dus nadat alles weer in elkaar zat ging ik het weer proberen maar toch blijft hij stotteren en wil hij niet op gang komen.

Ik heb nu al vervangen/gedaan:
      Condensator
      bougie
      cp’s opnieuw gesteld
      nieuwe carter set (maakt verder geen verschil behalve doorgetrokken spoelpoorten)
      Carb. schoongemaakt.

Wat zou het kunnen zijn?!

SuperSi
      Bijdrager

wat is je complete setup?

fallenes
        Bijdrager

komen de 2 carter helften wel overeen?
          als je 2 verschillende carterhelft types gebruikt dan is de 1 hoger dan de andere en is die dus bij je voetpakking lek

timmm
          Topic starter

Complete setup staat aan de linker kant.

De carterhelften ( groot en klein) “horen” bij elkaar…

fallenes
            Bijdrager

ik heb zelf een x de zuiger er andersom ingezet, toen liep die wel maar kwam ook niet opgang.

timmm
              Topic starter

Zuiger zit er ( volgens mij) goed in , met de poort ( op de zuiger) naar de W-poort toe…

fallenes
                Bijdrager

er staat een pijltje boven op je zuiger, die moet naar de uitlaat poort wijzen naar benden dus.

ritze
                  Bijdrager

maakt niet uit, pijltje naar onder, of spoel gat naar boven, lood om oud ijzer 8)

hij stotterd niet omdat hij te rijk staat ofwel, het is echt alsof iemand met het contact zit te spelen (aan uit uit aan aan uit uit) toch?

kijk naar slechte massa, door gevreten kabels, eventueel een spoel of bobine , vonk overslag.
                    ik denk dat je een probleempje hebt met electro, tenzij die met de choke niet stotterd maar dat lijkt mij sterk 😛

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                    Link naar Mijn collectie / Projecten.

timmm
                    Topic starter

Met de choke erop rijd hij niet , ja ik vrees ook electro.
                      Alleen een beetje jammer dat ik zo’n prutser ben met electro.

ritze
                      Bijdrager

heeft echt niks met prutsen te maken, het zijn soms gewoon irritante blokjes,
                        je komt gewoon echt onderdelen uit aan het wisselen, ik heb zelf namelijk al 2 keer een kapotte spoel gehad 😛

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                        Link naar Mijn collectie / Projecten.

Jarco
                        Bijdrager

Welke sproeier?

Kan het zijn dat je al die tijd met valse lucht heb gereden en dus een te grote sproeier waardoor je blokje mooi leek te lopen.

Na het vervagen van de keering is je valse lucht probleem opgelost en je sproeier nu te groot?

timmm
                          Topic starter

Vandaag de complete ontsteking vervangen+ uitlaat weer goed vastgezet + de aarde ban de bobine schoongemaakt en hij loopt weer super!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.