Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Citta stopt telkens na 200m rijden.
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 11 maanden geleden door W-Y.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
31 maart 2012 om 15:52 #211515
Ik heb een citta met een probleem. Hij doet het ongeveer 200m daarna valt hij uit en krijg ik hem niet meer aan. ik heb de ontsteking al gecheckt en daar is niks mis mee. carburateur+filter schoongemaakt. Bougie bekeken die vonkt ook nog. benzineslang vervangen. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Groet’n
31 maart 2012 om 16:09 #238260Tip voor na de winter. De afgelopen weken zie ik regelmatig posts over brommers die niet goed lopen, uitvallen etc voorbij komen. Na het stallen van je brommer kan het zijn dat er teveel vocht in je tank zit, dus ook in je jerrycan als je die allebij niet gebruikt hebt. Wat kan helpen is alle benzine eruit laten lopen, en je carb schoonmaken, vooral met de compressor in de sproeier etc. Daarna NIEUWE Benzine halen, en dit gebruiken. Weet natuurlijk niet of dit voor Kuin werkt maar zie het meer als een algemene tip voor het forum 😉
31 maart 2012 om 16:39 #235600W-Y :
Tip voor na de winter. De afgelopen weken zie ik regelmatig posts over brommers die niet goed lopen, uitvallen etc voorbij komen. Na het stallen van je brommer kan het zijn dat er teveel vocht in je tank zit, dus ook in je jerrycan als je die allebij niet gebruikt hebt. Wat kan helpen is alle benzine eruit laten lopen, en je carb schoonmaken, vooral met de compressor in de sproeier etc. Daarna NIEUWE Benzine halen, en dit gebruiken. Weet natuurlijk niet of dit voor Kuin werkt maar zie het meer als een algemene tip voor het forum 😉
En tevens opnieuw afstellen, in de winter heeft een brommer meer benzine nodig, omdat de lucht dan ijler is dan in de zomer.
Dus een 1 à 2 maatjes kleiner in sproeier wil ook nog wel is helpen.31 maart 2012 om 19:48 #235252Heb je de benzinetoevoer gecheckt? vlotter lek en/of blijft hangen, benzinekraantje van je frame losgehaald en filter schoongemaakt, filtertje in je carb,…. het lijkt nl op een benzine toevoerprobleem.
1 april 2012 om 06:49 #235591Zoals xinix al zegt,
Controleer je benzine toevoer een citta is erg gevoelig voor rotzooi in de tank
Heb een ciao en een citta gehad maar een citta is toch echt gevoeliger.
Laat de benzine eruit lopen demonteer je kraantje maak deze schoon (of koop een nieuwe voor ong 6 euro)
je kunt meteen de tank schoonmaken met cola ( even zoek functie gebruiken)
Daarna naspoelen met water en tank droog fohnen daarna naspeolen benzine.
monteer een FAST FLOW benzine filter (heb dit ook gedaan problemen zijn nu weg )
gr R32
7 april 2012 om 12:26 #237462Heb inmiddels nog niks gedaan. maar alvast bedankt voor de hulp ik hou jullie op de hoogte!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.