:: Citta stationair probleem en top snelheid?
-
jampeeTopic starter
hallo
ik heb nu een aantal zaken geprobeerd om mijn citta goed aan de loop te krijgen
hij wil niet normaal stationair lopen. de stationair schroef moet ver ingedraaid zijn zodat hij een hoop toerental heeft voor stationair anders valt hij langzaam uit.
nou had ik al het vermoeden dat mijn citta harden moet kunnen lopen.
nou reed mijn vader er gister om en die zij precies het zelfde als wat ik dacht. het klinkt heel leuk en je denkt dat je al redelijk hard gaat maar ik zit dan maar rop 40 km per uur. wat ook vaag is dat ik een klein beetje gas moet geven met aanlopen anders pakt hij hem niet. en als hij dan wel eenmaal aan is loopt hij hoog staionar
wat is mijn setup?
65cc polini
13/13 carb sproeier: 66
gele malossi trekveren
70 poelie
contactpunten staan op dit moment op 0,35
waarom zo dicht op elkaar? deze vraag komt vast. omdat anders de ontsteking soms weg valt. heel vaag. dan loopt hij en dan af en toe vergeet hij een slag te vonken heb ik het idee.
ik heb er een citta in onderdelen bij dus ik heb ook al een andere condensator geprobeerd en een andere spoel. bobine heb ik ook een andere op geprobeerd.
voetpakking en koppakking heb ik van elkaar gehad en vloeibare bij tussen gedaan.
hij heeft lekkere compressie
het rare is dat hij wel flink lekker optrekt. en ook wel leuk rijd. alleen dat de vonk soms een slag vergeet en dat ie niet goed stationair wil lopen ergert mij.
dit alles moet toch veel harder en sneller willen lopen?
ik heb deze citta gekocht met dit setupje en er is een snelheid mee bereikt van 70 km.
ik dacht zelf dan cilinder versleten maar dan zou hij geen compressie meer hebben en ook niet lekker optrekken
ten einde raar?
moi jampee,
ik stel voor dat je een keer hier langs komt of dat ik bij jou kom ( mits je alle benodigde gereedschap hebt ), ik woon namelijk in Veendam dus dat is om de hoek, dan kunnen we het probleem even uitzoeken en heb je geen gegok via het internet
Die 0,35 voor je contactpunten is toch echt veel te krap. Zeker met een wat sneller blok. Die 43mm Polini wil wel 0,5mm hebben. Dan zal hij ook beter door moeten trekken. Staan je puntjes te krap, zal je idd geen hoge top kunnen halen.
Het probleem van het wegvallen van de onsteking moet dan ergens anders zitten. Hoe zien de nokjes er nog uit? Geen braampjes etc? Welke bougie gebruik je met welke electrode afstand?
Heb je misschien de mogelijkheid om een andere carburateur te testen? En voor de rest common interest. Wat voor carters gebruik je en welke bewerkingen heb je hier eventueel aan gedaan?
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.