Vespa-Ciao.NL
:: Citta Start start maar met rijden stopt ie ineens

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta Start start maar met rijden stopt ie ineens

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

StijnBv
    Topic starter

Hallo ik heb een Gilera Citta en ik heb een probleem. Als ik heb probeer te starten start ie meestal gewoon goed, soms start ie wat slechter. Wel met choke. Dan loopt ie stationair als ie koud is prima maar dan rij ik
      100 meter en dan kapt ie er gewoon mee hij stopt met lopen en hij valt direct uit. Als ik hem dan probeer aan te rennen gaat ie ook niet meer aan Ik heb de bougie gekeken of die goed vonkt en hij vonkt prima en is droog. Toen heb ik het blok eraf gehaald en de cillinderkop eraf gehaald en het blok was vanbinnen helemaal lichtbruin. Ik had zo’n gevoel dat dat niet hoort. Nu weet ik niet of dat licht aan dat de inlaat niet goed is. De setup is
      50cc Dmp p10
      Leovinci krul uitlaat
      Del’orto 13mm carberateur
      Sproeier 45
      Standaard luchtfilter
      Ngk Bougie B8hs
      Standaard poulie
      Wat ook opvalt is dat als ik hem aanren heel af en toe er een knal uit de carberateur komt. Kan iemand mij helpen?? Mvg

Wim
      Bijdrager

Stel de contactpunten op 0,40 met de zuiger in top(bdp).
        Als je puntenontsteking hebt uiteraard.
        Bij CDI ontsteking niets doen.
        Vervang je bougie voor een B6HS
        Probeer sproeiers 46-48-50-52.
        Begin met de kleinste sproeier en monteer steeds groter tot de motor 4 takt
        bij hogere toeren, dus stottert en niet op toeren komt. Ga dan met de sproeier
        één maat kleiner.
        Heb je een snorfilter?(3 kleine gaatjes) Bestel dan een bromfilter
        https://www.jmpbonderdelen.nl/luchtfilter-als-org-citta-ciao.html

Blok inwendig bruin(dus carter onder de cilinder) betekend versleten zuiger/cilinder/zuigerveren.
        Dat heb je al vernieuwd zeg je dus oké.
        Was het alleen onder de kop bruin? Dat hoort want je verbrandt daar nu eenmaal brandstof.

Meng 98 E5 benzine met 2takt olie van een bekend merk in verhouding 1:50

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

StijnBv
        Topic starter

Bedankt voor je reactie. Ik ga even bestellingen doen. Ja de kop was bruin en de zuiger ook.de zuiger is niet versleten en volgens mij zitten de zuigerveren ook goed. Hoe doe je dat met die contactpunten precies?
          Mvg stijn

Roy
          Bijdrager

Linker Zijscherm erafhalen, voor gemak ook de koppeling (hoeft niet, maar maakt het wel makkelijker + je kan het lagertje van de koppeling smeren), indien aanwezig rubberen dopje van het vliegwiel af halen. Als de contactpunten open staan, is het gat in je vliegwiel al bij je contactpunten. Schroefje van de contactpunten losmaken, en dan stellen, voelermaatje pakken en meet de afstand. Moet ongeveer 0.40/0.45 zijn

Edit: als de afstand al klopt hoef je er uiteraard niks aan te doen 😉

You're not doing anything wrong if no-one knows what you're doing.

Wim
            Bijdrager

Hier staat t ook, bij de how-to’s:

Complete blok revisie Vespa blok + afstelling ontsteking

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.