Vespa-Ciao.NL
:: Citta start, rijd, maar als ie warm is niet meer

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta start, rijd, maar als ie warm is niet meer

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Gijsieb
    Topic starter

Hallo!

Ik heb een probleem met mijn citta.

Ik sleutel al erg lang aan brommertjes, en heb er redelijk veel verstand van, alleen dit gaat mijn pet te boven!

Het probleem is als volgende:

De citta start goed, hij rijd dan voor een minuutje of 3 goed, daarna komt ie steeds moeilijker op toeren. Uiteindelijk kom ik tot stilstand, en dan ploft en prutteld ie. Dus als hij volledig warm is, loopt ie bijna niet meer. En na een tijdje slaat ie abrupt af (meestal als je bij stationair gas geeft). Daarna is ie onmogelijk nog aan te krijgen, tot dat ie weer koud is natuurlijk.

Nou heb ik het volgende al gedaan:
      -Bougie vervangen
      -verschillende sproeiers geprobeerd (38, 43, 48)
      -Carburateur schoongemaakt
      -Blok er af gehaald, cilinder en kop volledig schoongemaakt
      -Nieuwe voet en koppakking gemonteerd
      -Verse mix getankt (voor het geval de benzine oud of vies was)
      -Benzine filtertje schoongemaakt

In ieder geval, zoveel dat ik het niet meer weet!

Heeft iemand een zelfde probleem gehad? Wat ik heb gelezen is dat het misschien aan de condensator kan liggen? Die schijnt ook op warmte te reageren. Of misschien wel dat men tank vacuum zuigt? Heeft ie dan die verschijnselen?

Let op! hij heeft alleen als ie WARM is.

AUB, help mij.

Groet, Gijs

AC RACING
      Moderator

ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat je keerring lek is. op het moment dat hij warm wordt lubbert het plastic wat uit en zuigt hij valse lucht, dat verklaart waarschijnlijk het geplof en gepruttel, bekijk direct ook ff je lagers, waarschijnlijk kan er 1tje zijn gesprongen waardoor je keerring een optater heeft gehad..
        en trouwens; Welkom op de site:thumb

Gijsieb
        Topic starter

Bedankt voor je reactie!

Dat is idd een optie! Daar had ik nog niet aan gedacht! Maar het probleem is dat ik geen vliegwiel trekker heb! Heb wel in een how to gelezen hoe je die er met een hamer en waterpomp tang je vliegwiel er kan afhalen, maar dat werkt niet altijd.

Heeft iemand anders nog suggesties?

enterthelohman
          Bijdrager

als je je vliegwiel met 2 schroevendraaiers een beetje op drijft lukt het ook wel
            (dus tussen je rand van je carter en je vliegwiel) maar een vliegwieltrekker is wel ideaal nooit meer gekut voor slechts 5 euro.
            met die keerring heb ik geen ervaringen heb het wel gehad met versleten zuigerveren toen starte hij ook alleen koud verloor daarna kracht en eenmaal uit niet meer te starten totdat hij was afgekoeld.
            sucses

Gijsieb
            Topic starter

Bedankt voor je reactie.

Dus het kan ook aan de zuigerveren liggen?

Heb net weer even gereden, met de dop eraf ( om het vacuum idee te testen) maar heeft nogsteeds dezelfde problemen!

Had jij ook dezelfde symptonen die ik had? Met die versleten zuigerveren? Want hij start wel erg goed namelijk!

groet, gijs

enterthelohman
              Bijdrager

ik heb het weleens met een puch gehad met kickblok. alles uit elkaar gehaald alles nagekeken
                maar kon het ook niet vinden uiteindelijk naar een paar andere gasten gebracht en toen bleken het de zuigerveren te zijn.
                dat ploffen en pruttelen kan ik me niet meer herinneren maar wel dat ie alleen koud wou starten en als ik een stukje had gereden en hem daarna stationair wou laten lopen dat ie uitsloeg of bijna uitsloeg en eenmaal uit niet meer wou starten.
                ik las dat je veel sleuteld misschien heb je nog een ander cillindertje als je die even probeerd weet je het gelijk.

en over dat vacuum verhaal als je je onluchtings nippel (onder/achter je zadel gebruikt heb je daar ook geen last van.

nou ik hoor t wel hoop dat je er wat aan hebt

Gijsieb
                Topic starter

Na het lezen van je reactie heb ik het blokkie er maar weer onder vandaan gehaald. Is bijna 100% zeker het zuigertje/zuigerveren! Zit veel speling op!

Ik laat het weten als ik een ander zuigertje heb 🙂

bedankt iedereen!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.