Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Citta start niet, zelfs niet na veel nieuwe onderdelen
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren geleden door ritze.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
19 maart 2014 om 16:14 #210630
Goededag,
Mijn citta start niet, al sinds begin december hield die ermee op. Ik heb al veel vervangen en geprobeerd maar zonder resultaat helaas:(
Als ik m aan loop, start die heel soms maar dan slaat die bijna direct weer af. Ook met de boormachine is er geen leven in t krijgen. Normaal helpt de choke soms wel eens, maar met choke doet die helemaal niets.Ik heb een nieuwe cilinder en zuiger (met t pijltje ri de uitlaat) en pakkingen.
Bougie, Bobine + dop vervangen.
Nieuwe condensator, contactpunten en kering.
En ook een nieuwe carburateur + lucht en benzine filterIk hoop dat jullie kunnen helpen, ben zelf ten einde raad.
19 maart 2014 om 16:16 #240097Heb je een vonk(kleur?) en loopt de benzine goed door?
19 maart 2014 om 16:27 #240086Probeer eens zonder luchtfilter, en wat voor sproeier heb je?
19 maart 2014 om 18:07 #240238Ja hij vonkt wel, beetje wit kleurig.
En de benzine stroomt er gewoon uit, als ik t slangetje van de carburateur haal.Zonder luchtfilter heb ik nog niet geprobeerd, dat kan ik nog wel ff proberen.
Heb nu sproeier 46 erop zitten. Heb ook 42 en 38 geprobeerd.19 maart 2014 om 18:45 #240239contactpunten wel weer goed ingesteld m.b.v. de voelermaat?,
misschien de carb. nog even goed schoonmaken.19 maart 2014 om 20:04 #240241en je hebt een 13/13?! maak daar maar gerust 52 van..
22 maart 2014 om 13:15 #235299Nog bedank voor jullie reply, ik heb t nog geprobeerd zonder luchtfilter, maar zonder resultaat helaas.
Gister nog een sproeier 52 kunnen scoren, en puntjes op 0.45 gezet. Maar ook dit werkte niet.
Hij heeft t altijd met sproeier 42 gedaan…
Is er nog iets wat ik kan proberen?:)22 maart 2014 om 13:33 #228997Wordt je bougie nat als je hem probeert aan te rennen?
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel23 maart 2014 om 07:44 #240276so dit is een mooie storing:|
wat ik even zou doen: + hypothese
boegie uit de kop draaien en dan de zuiger naar je toe laten komen , dan spuit je wat remmen reiniger erin, of benzine als dat lukt.
dan gaat de boegie er weer in, als het motortje dan meteen start blijft er nog maar weinig over, en zou ik eens naar het inlaat vlakje kijken, (als dit zo plotseling is gekomen zou mij dit niks verbazen als er beschadiging op zit)
oke hij loopt dus met remmen reiniger direct in de kop gespoten:
nu gaat de carb eraf, nu spuit je de remmenreiniger of benzine rechtstreeks in het blok, door de inlaat.
(je moet er wel even aan denken om de zuiger op het bovenste dode punt te zetten, inlaat is dan open)start de brommer dan heel slecht of totaal niet, dan weet je eigenlijk wel zeker dat je inlaat afsluiting niet werkt.
stel nou dat het blokje helemaal niks doet, dan zou ik toch nog eens goed naar de ontsteking kijken.
ik blijf het cp gebeuren maar wazig vinden en doe er ook zo min mogelijk mee 😀succes
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.