Vespa-Ciao.NL
:: citta start niet, wat te doen?

Home Forums Techniek Problemen oplossen citta start niet, wat te doen?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Eggie
    Topic starter

Hallo,
      ik heb een probleem, mn citta wil namelijk niet starten..
      Mn setup is:

Speedengine carters
      polini 80cc
      13/13 carburateur
      leovince krul
      poelie 60

Ik heb het met sproeier 66 geprobeerd, en dit liep zo af:

Ik heb geen flauw idee waar het aan kan liggen.. Misschien ligt het aan de bougie? Heb net de condensator uit mn andere (goedlopende) blokje gehaald. En hij doet al meer dan eerst.. maar weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

Thanks alvast!

vespa rider
      Bijdrager

veel te kleine sproeier. probeer maar 72

pannenkoek
        Bijdrager

je contactpunten nog in orde?

en kijk eens naar wat voor kleur je bougie heeft.
          waarschijnlijk grijs tot heeel lichtbruin.
          als dat zo is moet je idd een grotere sproeier.
          je bougie hoort namenlijk koffie met melk bruin te zijn….

Eggie
          Topic starter

ik zal er morgen eens sproeier 72 ingooien, maar ik vind het zo raar.. want volgens mij is de bougie best donker van kleur gewoon zwart zelfs..
            Ik denk dat ik eerst even een andere bougie ga regelen. Contactpunten zijn afgesteld op 0.45, maar zouden die snel kapot gaan?

vespa rider
            Bijdrager

nee gaan neit snel kapot. hij start toch dus vonkt gewoon . het is gewoon je sproeier maat want die is zowiezo te klein.
              probeer hem eens te satrten en dan de chjoke erop blijven houden kijken of die dan beter loopt.

Eggie
              Topic starter

ok, ik ren nu even naar buiten:P haha, ben zo terug!

Florian
                Moderator

huuh zoiets had ik ook, met mijn setup. bij mij liep hij ook niet, toen heb ik de cp’s en condenstaor vervangen toen reed hij, en nu niet meer:S

Eggie
                  Topic starter

vespa rider :
                    nee gaan neit snel kapot. hij start toch dus vonkt gewoon . het is gewoon je sproeier maat want die is zowiezo te klein.
                    probeer hem eens te satrten en dan de chjoke erop blijven houden kijken of die dan beter loopt.

Het is niet echt dat hij start, maar dat hij zeg maar aan slaat (moet je wel vol gas blijven geven) en dan doet hij het eventjes, je kan er niet op rijden ofzo
                    ik heb vandaag geprobeerd om hem te starten als je de choke erop houd, maar dan doet hij helemaal niks..
                    Ik denk zelf dat ik misschien even de contactpuntjes opnieuw moet afstellen? En dan sproeier 72?¿ erin?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.