Vespa-Ciao.NL
:: Citta start niet/moeilijk

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta start niet/moeilijk

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

sam
    Topic starter

Hallo, laatst heb ik veel aan mn citta laten vervangen (zuiger,zuigerveren,andere benzinekraantje, spoelpoorten schoon laten maken,andere bougie en bougiekabel,contacpunten vervangen,condensator). Nu doet ie vaag, want als ie koud is, start ie gewoon in 1 keer, maar als ie wat warmer is, dan wil ie niet, en gaat ie met ”hoge toeren” als het ware weer gelijk uit. Heeft iemand hier ervaring mee??? Kan het iets te maken hebben met het feit dat de brommer nog ingereden moet worden??? heb er namelijk 120 km op zitten. Bobineprobleem????? Volgens de monteur was de bobine goed, en heeft ie hem daarom niet vervangen.
      Reacties zijn welkom.
      groeten,

Martijnvanheerde
      Donateur

Te kleine sproeier? En maak je teur eens schoon.

sam
        Topic starter

Ik moet er nog bijvoegen dat het achterwiel af en toe heel zwaar meeloopt. Het wil dan als het ware blokkeren. Heel raar allemaal.
          NU START IE HELEMAAL NIET MEER!!!
          IEMAND SUGGESTIES?????

jordy
          Bijdrager

misgien zal in ieder geval je vertanding naar de kloten zijn;)

sam
            Topic starter

vertanding???? van de ketting bedoel je????? de mijne heeft geen kettingaandrijving, maar gewoon een decompressiehendel, waarmee ik de brommer aanloop en de brommer uitzet.
              Dat ‘zwaar aanlopen’ doet ie als de brommer net is afgeslagen. De afgelopen dagen rij ik heel rustig met de brommer, en als ik ermee loop dan loopt ie gewoon soepel mee.

JayL
              Bijdrager

heb je je koppeling weg goed gemonteerd? en de afstandringetje (tussen koppeling en vliegwiel) goed gelegd? de hoge stukje moet nl naar de koppeling wijzen… dat was ooit bij mij t geval dat t achterwiel lijkt te blokkeren.

Bert
                Bijdrager

Wat voor een sproeier heb je? Kleur bougie?

Tom ciao

sam :
                    vertanding???? van de ketting bedoel je????? de mijne heeft geen kettingaandrijving, maar gewoon een decompressiehendel, waarmee ik de brommer aanloop en de brommer uitzet.
                    Dat ‘zwaar aanlopen’ doet ie als de brommer net is afgeslagen. De afgelopen dagen rij ik heel rustig met de brommer, en als ik ermee loop dan loopt ie gewoon soepel mee.

Met de decomprecciehendel moet je de brommer niet aanlopen !
                    Je moet m gewoon aanrennen

Martijnvanheerde
                    Donateur

Tuurlijk wel tom:P

Zer0r0nin
                      Bijdrager

Heb je het laten vervangen bij de dealer? (omdat je spreekt van een “monteur”) –> gewoon terug gaan en zeggen dat’ie ’t nie meer doet!

Dat het achterwiel blokkeert, kan ook gewoon gezonde compressie zijn lijkt me.

Omdat er zo veel vervangen is, is het meteen ook moeilijker te zeggen waar het probleem zit.

Kijk iig ff zelf het volgende na:

-contactpuntjes
                        -idd het afstandringetje
                        -en of je carburateur niet verstopt zit oid.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.