Vespa-Ciao.NL
:: Citta – start niet meer (geen compressie?)

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta – start niet meer (geen compressie?)

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Sjors891
    Bijdrager

Blok dus inderdaad even eronder uit halen, zwarte koelkap voor het vliegwiel losmaken (paar schroefjes). De bout van de vliegwiel trekker ( voor paar euro bij iedere bromboer)een stuk uitdraaien, en vervolges over de krukas zetten en in de schroefdraad van het vliegwiel draaien, en vervolgens de bout weer indraaien. Dit werkt als een hefboom en zo komt je vliegwiel los. Bij een een elek. blok zit er nog een afstands ring van de koppeling voor de schroefdraad van het vliegwiel. Deze kun je er zo met een schroevendraaier even uitwippen. Duidelijker kan ik het niet uitleggen, maar wijst zich vanzelf! Succes ermee:thumb

Milan93
      Topic starter

heb het blok er onder uit gehaald, alles even nagekeken en laten nakijken door mantel, de zuiger is okee, de wand ook, spie leeft nog, krukas is nog perfect dus dat is allemaal wel in orde, wat mij wel opviel is at er geen olie in de clinder zelf zat, hoort dit? zoniet wat voor olie en hoeveel moet ik er in doen?

gr

joelciao
        Bijdrager

olie moet je normaalalleen in de benzine doen en niet los in het blok

ik denk dat jou probleem pakking stuk is dus laat het blokje even reviseren door iemand die er verstand van heeft en je kunt weer rijden:)

gr

citta1234
          Bijdrager

Wat heb je eigenlijk, contactpunt of electronische ontsteking?
            En vonkt je blok ook?

Gr

Milan93
            Topic starter

@joelciao

heb alleen mn zuiger met mn vinger ingesmeerd met wat olie. heb inmiddels ook weer compressie na het terugzetten van het blokje.

citta1234 :
              Wat heb je eigenlijk, contactpunt of electronische ontsteking?
              En vonkt je blok ook?

Gr

elektronisch, ik ga morgen kijken of mijn blok vonkt maar zit nu alweer met het volgende probleem, namelijk dat ik de decompressiekabel niet meer op z’n plek krijg, hier een plaatje;

[spoiler][/spoiler]

voor het eerst het blok uit elkaar gehaald en moet toch zeggen dat dit het moeilijkst is 🙁
              weet ook niet hoe ik de kabel door moet leggen, heb een inham boven de cilinderkop gezien waar ik m door heen kan steken
              maar kan er niks moois van maken.. kan iemand me helpen?

gr

Lennaert
              Sleutelbeheerder

Dag Milan,

ik zie op je onderste foto dat je de decompressie hevel niet onder een moer gedaan hebt.
                Zie het gedeelte als een hefboom waarbij de ene kant vast moet zitten en de anere kant kan bewegen.
                Het rondje (dus niet het haakje) moet je even onder het onderste moertje doen en dan de moer er weer op draaien.
                Hierna kan je de kabel terug in het gleufje schuiven en vervolgens de buitenkabel achter het haakje hangen van de hefboom. Hierna zou hij weer gewoon moeten werken.

Milan93
                Topic starter

hey flenny, bedankt voor je uitleg! ik ga straks even aan dr slag.
                  wat me nu opvalt is dat als ik de citta aanren ik weer compressie heb! alleen draait de koppeling en het vliegwiel niet mee, waar zou dit op kunnen duiden? als de spie kapot is eil het hele vliegwiel niet draaien toch? als ik met een ratel aan mn koppeling draai draait het vliegwiel wel.. wat denken jullie?

enorm bedankt voor de hulp die ik tot nu toe heb gehad, stuk wijzer door geworden

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.