Vespa-Ciao.NL
:: Citta start niet (geluid uit uitlaat)

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta start niet (geluid uit uitlaat)

• Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren geleden door Dylan.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Dylan
    Topic starter

Beste Forumleden,

Ik heb een blokje zelf gereviseerd. Hierbij heb ik ook de inlaat groter gemaakt en het blokje klaar gemaakt voor 65 cc polini cilinder.

Alleen nu wilt hij niet starten het lijkt alsof de cilinder het benzine mengsel niet aanzuigt. We horen wel een ploffend geluid uit de uitlaat. Compressie is goed en er is een goede vonk.

Pakkingen zijn ook allemaal vervangen, als jullie foto’s willen te verduidelijking geef maar een seintje.

Gratje
      Bijdrager

Fotos filmpjes zijn altijd welkom,want dat is makkelijker beoordelen.
        Heb je de zuiger weg goed zitten? Pijltje naar de uitlaatpoort? Word de bougie nat? Wat voor carburateur? Welke Uitlaat?

Dylan
        Topic starter

Hierbij de foto’s van het blokje.

1313 carburateur proma uitlaat en sproeier 60.

Bougie word wel nat ik heb een vermoeden niet genoeg. Zuiger zit goed. WhatsApp Image 2022-03-10 at 13.29.24WhatsApp Image 2022-03-10 at 13.51.15

SuperSi
          Bijdrager

Wil de brommer wel starten met de choke er op?
            Dan sluit je namelijk de lucht toevoer af en word je mengsel rijker.

Je kan ook een beetje benzine in je bougie gat gooien en dan proberen te starten.
            Als hij loopt dan zijn het maar een paar slagen maar beter dan niks

Dylan
            Topic starter

Beide opties geprobeerd helaas geen resultaat.

Als ik mijn hand op het gat van de bougie doe en we zetten de benzine kraan open. Word hij wel vochtig.

Als we er benzine inspuiten is er ook geen succes.
              Vonk hebben we buiten het blokje ook.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.