Vespa-Ciao.NL
:: Citta start niet…

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta start niet…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Florian
    Topic starter

heey,

ik zou vandaag even met een vriend naar schaaf toe rijden, we waren halverwegen, nou alles ging goed citta reed goed. maar toe stopten we even, en toen viel mijn citta gewoon uit, en daarna wou hij niet meer aan.

toen ik hem probeerde aan te lopen probeerde ik hem te starten zonder decompressie en toen liepo ik gewoon door de deco heen?? weet iemand hoe dat kan??

en hij startte soms wel, maar dan liep hij even en valt hij weer uit. gelukkig was mijn maat op zijn aerox die wel goed loopt, en we waren in katlijk en daar woont wel wat familievan mij, dus ik even met zijn aerox er heen gereden, niemand thuis. dus ik heb hem bij mijn beppe achtrhuis gezet, en mijn moeder heeft me opgepikt.

maar dit is al het zoveelste probleem, dus als ik hem niet lopend krijg is dit het einde van mij citta hobbie en stap ik over naar een aerox

ik zal Ollie nog ff Pm’en want er zat nog garantie op. maar erkwamen ook knallen uit de uitlaat en dat zijn de cp’s dus die zal ik even afstellen (zaterdag pas ) is het mischien een warmloper?? of verzuipt hij? ik heb er trouwens een sproeier 64 in en de kleur is een beetje grijs/koffiebruin.

ik haal misschien vanavond een nieuwe citta op die ook niet loopt maar hij zegt dat het aan de bougie ligt dus ik ga ff een nieuwe bougie meenemen en kijken of hij start, dan kan ik iig mijn rijbewijs benutten..

hoop dat jullie mij kunnen helpen

vespa-si-owner
      Bijdrager

controleer je vonk, neem aan dat je wel weet hoe.

controleer je compressie, als je die niet hebt zou ik eens je zuigerveertjes chekken en/of je zuiger en cilinder

controleer je benzine toevoer: draai je bougie er uit houd je vinger bij je bougie gat en laat hem een paat slagen maken als je vingen een beetje vogtig is en naar benzine ruikt dan heb je een goede benzine toevoer.

als je deze 3 dingen controleert dan heb je een grote kans dat je bij het probleem komt.

Florian
        Topic starter

oké ik ga het proberen. er zat trouwens een Bh5s bougie in dat is niet de goede neem ik aan, is een bh7s goed??
          en schilt dat ook snelheid?

en nog een dingetje mijn tank die was er er snel leeg.. weet iemand hoe dat komt? want met mijn setup moet je toch makkelijk 1 op 25 rijden ofzo?? ik ga ook een 13mm dellortho aaschaffen want mijn gas bij de carb blijft wat hange.

maar wat zou een oorzaak kunnen zijn dat hij zo slurpt?

EDIT:

ik heb er vandaag een nieuwe bougie ingedrukt, en toen startte hij naar 20 meter. dus ik heb wel naar naar mijn vder gereden 1 km ofzo maar hij had weinig kracht en de top was max 35 km/h.

thuis de cp’s afgsteld eerst op .45 en toen op .50 geen verschil.

maar wat is de oorzaak dat hij slecht start en geen power heeft??

olliegasselt
          Bijdrager

Florian ,

je hebt PM i.v.m. jou garantie :thumb

Florian
            Topic starter

cp’s en condensator vervangen, geen resultaat. wat kan het nog meer zijn?

Alvast bedankt;)

Leovince
              Bijdrager

Uhum.. welke sproeier heb je erin zitten? Want je hebt je carter gevijld dus dat zuipt natuurlijk meer. En ik denk dat het niks met de ontsteking te maken heeft, of je moet weer even testen met een andere bougie. Laatst had een maat het ook, dat z’n brommer vreselijk ging stotteren door zijn bougie, en wilde ook niet harder dan 35.

Florian
                Topic starter

sproeier 64, bougiekleur is koffiebruin met een heeel klein beetje grijs

olliegasselt
                  Bijdrager

Blokje komt retour voor garantie !

eens kijken wat de oorzaak is 😕

Florian
                    Topic starter

hier kan een slotje op, ik heb het met Olaf geregelt, bedankt voor de hulp iig;)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.