Vespa-Ciao.NL
:: Citta start lastig en komt moeilijk vooruit

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta start lastig en komt moeilijk vooruit

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

sebie13
    Topic starter

Hey,

Ik heb sinds gisteren een gereviseerd cp blok onder mijn Citta hangen, omdat het oude blok helemaal naar de knoppe was. Nu zijn er een aantal problemen:

– Stationair is ver te zoeken
      – Hij komt wel op toeren, maar trekt totaal niet op en de top ligt niet hoger dan 15km/u (Normaal 45km/u)
      – Hij start alleen met volgas

Afstelling is hetzelfde als met het oude blok. Setup links met sproeier 46. Hij stottert totaal niet en houdt ook niet in. Misschien dat iemand een oplossing weet?

Lennaert
      Sleutelbeheerder

“gereviseerd”

Wie wat waar? Als dit in de marktplaats advertentie stond dan ehh… twijfel er aan.

sebie13
        Topic starter

Zuiger, spoelen, contactpunten, condensator, lagers enz. Gekocht van de beheerder van de Gilera Citta Club op Facebook. Mijn oude blok had krassen in de zuiger en cilinder, versleten krukaslagers en de krukaskeerring was zo lek als een mandje, dus deze zal ongetwijfeld beter moeten lopen 😀

Lennaert
          Sleutelbeheerder

sebie13 :
            Gekocht van de beheerder van de Gilera Citta Club op Facebook.

Tja.. ik heb tot heden weinig resultaat gezien maar veel grootspraak gelezen meneer had 100 malossi asjes laten maken voor de achterklok met fietsstand. Jaja dan weet ik al voldoende :moon :moon.

Breng je blok maar eens langs dan gaan we samen wel even pluizen @ijmuiden.

sebie13
            Topic starter

IJmuiden is wel een eindje weg 😀 Ik ga vanmiddag een andere carb proberen. Misschien dat het daaraan ligt, al lijkt het me niet. Voor de rest zou ik ook niet weten wat er aan de hand is.

Lennaert
              Sleutelbeheerder

Tja wellicht dat iemand uit die regio even met je wilt kijken want ikzelf zou een ‘gereviseerd blok’ altijd nog uit elkaar trekken om te kijken wat er aan gedaan is en of er iets aan gedaan is.

sebie13
                Topic starter

Ja het is meer dat ik tot het eind van deze maand geen auto heb.. Anders was ik wel langs gekomen. Ontsteking lijkt verder goed. Vonk is prima en ploft ook niet of iets dergelijks. Ik ken gelukkig wel iemand in de buurt die veel met Citta’s doet dus dat scheelt ook weer.

sebie13
                  Topic starter

Denk dat ik het al weet. Ik kan de krukas zonder moeite ronddraaien, dus te weinig compressie. Decompressie blijft niet hangen. Iemand een idee?

Rick.

Als je te weinig compressie hebt zoals je zegt en de decompressie is niet open dan zullen het de zuigerveren zijn.
                      Inspecteer dan ook meteen de cilinder als je de reviseerkunsten niet vertrouwt

sebie13
                      Topic starter

Probleem is al gevonden. Carburateur was niet goed meer. Rijd nu als een zonnetje

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.