:: Citta sputtert en valt daarna uit
-
AngeloTopic starter
Hallo , sinds het vervangen van mijn carburateur sputtert mijn citta waarna hij na een poosje blijft uitvallen , inmiddels weer andere carburateur geprobeerd maar ook hier hetzelfde probleem, beide carburateurs met verschillende sproeiers getest maar geen verschil. Wij komen er niet meer uit. https://youtube.com/channel/UCbQzrhmcJU5RQDcCopGZVUg. Hier heb ik de 2 filmpjes opgezet die ik van het probleem heb gemaakt.
WimBijdrager
Filmpje 1 geen idee, hij stopt er gewoon mee.
Kunnen wel 100 dingen de oorzaak van zijn.
Filmpje 2 monteer een maatje kleinere sproeier tot hij niet meer stottert.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
WimBijdrager
Zo deed mijn Citta ook.. stukje rijden en dan uitvallen. De oorzaak was roest in de tank wat de sproeier deed verstoppen. Als je het flotterbakje er even afschroeft zie je het gauw genoeg, wanneer daar hele fijne roest deeltjes op de bodem liggen is het foute boel. Maar het zou ook de bobine kunnen zijn die, zodra die een beetje warm wordt, door begint te slaan, of de bougie enz enz enz.. er zijn zo veel mogelijkheden waarom die zomaar plotseling stopt.
Begin maar met een frisse bougie, bougiekabel en dop, nieuwe contactpunten en condensator, dan weet je zeker dat het daar niet meer aan kan liggen. Kijk ook even naar de zwarte draad die van de contactpunten naar de bobine gaat of die niet ergens beschadigd is zodat die kortsluiting maakt.. Check de tank op roest, schoon benzine filtertje want die kunnen ook verstopt raken waardoor die in eens het niet meer doet. De carburateur netjes schoon, kleinere sproeier d’r in want zo te horen (4tackten) krijgt ie te veel benzine of monteer een luchtfilter die meer lucht geeft.
Succes!
AngeloTopic starter
Bedankt voor de tips , ik ga die dingen allemaal eens checken 👍🏻
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.