Vespa-Ciao.NL
:: Citta spuiten

Home Forums Techniek Framedelen Citta spuiten

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

adriaan
    Topic starter

Hallo,

Ik wil mijn citta gaan spuiten en wil hier het liefst niet al te veel geld aan kwijt zijn. (werk maakt mij niks uit)
      Ik heb het frame al kaal gekregen met staalborstel op de slijptol en een op het boormachien.

Ik denk dat ik het frame en de velgen lichtgroen(gif) ga maken en de kappen en achterbrug zwart met nog groene bagagedrager en koplamprooster.

Nu komt het weet iemand hoeveel spuitbussen ik nodig ga hebben van welke kleur.
      dus hoeveel groene, zwarte en primer.
      En plastic primer is dat weer anders dan voor metaal?
      En moet ik weer andere zwarte spuitbussen hebben om op metaal primer te spuiten en op plastic primer?
      Ik heb thuis nog een spuitbus liggen van dat grijze verf wat tegen roest is bijvoorbeeld na iets gelast te hebben.(weet de naam niet)
      Is dat slim om te gebruiken onder mijn primer laag of als vervanging van mijn primer laag?

Iemand nog tips waar ik bijvoorbeeld op moet letten of wat ik nog meer nodig heb?

Adriaan

goedguus
      Bijdrager

ik heb een jaar terug mijn vespa gespoten en kan je vertellen dat ik bijna net zoveel kwijt was als wanneer je het laat coaten.. heb wel 12/13 spuitbussen gehaalt.. (primer, kleur, blanke lak)
        a 10 euro per stuk dus was veel kwijt had ik het beter kunnen laten coaten.. voor 2 tientjes meer..

adriaan
        Topic starter

kan iemand mij vertellen wat voor bussen ik dan in iedergeval nodig heb? Kwa hoeveel heid en wat voor soort.

Als iemand dat kan zeggen ben ik er al heel erg mee geholpen.
          Het restulaat hoeft echt niet het mooiste van het mooiste te zijn het is voor een citta zonder kenteken dusja…

Adriaan

Edit: is dit bijvoorbeeld wat om te kopen voor mijn kappen en achterbrug?
          http://www.easyparts.nl/showarticles_info/0111M4005/0-4-611-2036-2037-612/Spuitbus-Motip-Autolak-Zwart-Glans-500ml.html

http://www.easyparts.nl/showarticles_info/0111M4063/0-4-611-903/Spuitbus-Motip-Primer-Kunststof-400ml.html
          voor de kappen?

en om overal nog over te gaan?
          http://www.easyparts.nl/showarticles/0-4-611-2036-2037-966/Blanke-Lak.html

en deze voor mijn velgen?
          http://www.easyparts.nl/showarticles_info/0111M4023/0-4-611-2036-2037-614/Spuitbus-Motip-Fluor-Groen-400ml.html

Is dit iets?

stefkee3
          Bijdrager

motip is goeie lak;)

Ik kan er eventuweel aankomen met 10% korting.

AA-T
            Sleutelbeheerder

Met 1 spuitbus zal je ongeveer 1 egale laag kunnen aanbrengen op je frame.
              Ik zou persoonlijk voor 2-3 lagen gaan, deze kan je tussendoor lichtjes opschuren voor een gladder resultaat (met bijvoorbeeld een nat schuurpapiertje @ minimaal 500+)
              Ook zou ik eerst een laag spuitplamuur op het frame & voorvork aanbrengen om de oneffenheden van de staalborstel weg te werken.

Plastic primer vind ik persoonlijk wel een pre voor als je plastic wil spuiten.

Ik zou gaan voor:
              – 1 busje plastic primer
              – 1 of 2 bussen spuitplamuur
              * lichtjes schuren (met nat 500)
              – 2 of 3 bussen primer
              * lichtjes schuren (met nat 600 of hoger)
              – 3 of 4 bussen groene lak
              – 2 bussen zwarte lak
              * lichtjes schuren (met max. nat 800, NIET hoger)
              – 3 of 4 bussen blanke lak

Je hebt niet zo veel nodig, je kan ook minder lagen aanbrengen.
              Dit is gewoon wat ik persoonlijk zou doen.

adriaan
              Topic starter

Kijk daar kan ik wat mee, bedankt AA-T!:thumb

Nu kan ik de spuitbussen gaan fiksen en een perso aan maken dan kan iedereen het nog volgen.

Kunstof primer is toch gewoon het zelfde als plastic primer?

Adriaan

AA-T
                Sleutelbeheerder

Mag je wel vanuit gaan dat het hetzelfde is.

Als je de mogelijkheid hebt de spuitbussen gewoon in de winkel te kopen zou ik dat wel doen als ik jou was.
                  Zo kun je een stuk minder bussen ophalen als mijn lijstje, mochten er dan bussen op zijn, kun je deze weer bijhalen.
                  Zo bespaar je misschien een bus of 2-3 ten opzichte van mijn lijstje.
                  (Zorg wel dat je het spuitwerk niet halverwege moet onderbreken omdat je verf op is!!)

adriaan
                  Topic starter

Dat was ik ook van plan ik heb miss een zaakje in middelburg gevonden waar ik het kan halen en anders hier bij de Multimate(doe ik liever niet want je word er vierkant afgezet met alles)

Ik koop denk ik:

1 busje plastic primer
                    1 bussen spuitplamuur
                    * lichtjes schuren (met nat 500)
                    – 2 bussen primer
                    * lichtjes schuren (met nat 600 of hoger)
                    – 2 bussen groene lak
                    – 2 bussen zwarte lak
                    * lichtjes schuren (met max. nat 800, NIET hoger)
                    – 2 bussen blanke lak

En haal wat ik nog meer nodig heb als het nodig is.

Adriaan

Edit: Wat voor primer, gewoon grijze doen?

goedguus
                    Bijdrager

ligt aan de kleur als je het lichter wil hebben wit
                      bij donkerder moet je grijs kiezen..

adriaan
                      Topic starter

Ik denk dat dit hem gaat worden.

AA-T
                        Sleutelbeheerder

Zou dan dus voor een lichte primer gaan (wit).
                          Aangezien je ook (gif) lichtgroen wil gebruiken.

Gaat behoorlijk blits worden met al dat groen =)
                          Zal zeker een project worden die gaat opvallen, helemaal als die simo er ook op komt!

adriaan
                          Topic starter

Weet iemand hoe het kan dat als ik de primer op mijn achterbrug spuit het op sommige plekken gaat rimpelen (ik spuit niet te veel) Het lijkt dan net op lak waar je een beetje verafbijt op heb gedaan. Ik heb hem helemaal ontvet en opgeschuurd toch doet hij het.

Alvast bedankt.

eidos
                            Donateur

Dan reaggeerd je lak die je spuit op de laklaag die je geschuurd hebt, Oplossing = Helemaal kaal maken of een andere laksoort gebruiken.

adriaan
                              Topic starter

Zo ben verder gegaan met spuiten van het frame maar nu heb ik hem klaar alleen wil er nog blanke lak over gaan doen.

Maar moet je dat gewoon net als de verf er in lagen over spuiten en laten opdrogen tussen de lagen of juist in een keer leeg?

Adriaan

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Het onderwerp ‘Citta spuiten’ is gesloten voor nieuwe reacties.