Home › Forums › Algemeen › Overige algemeen › Citta sproeier vraag
- Dit onderwerp bevat 17 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 jaar, 8 maanden geleden door Tbouman.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 juli 2024 om 11:21 #826091
Hallo,
Ik heb hier een volledig standaard citta blokje, dus met 12/7 carb met snor filter en sproeier 42, originele uitlaat met smalle bocht, brom carter en brom krukas zover ik kon zien, en een 105 poelie, en b5 ngk bougie. Rijd rond de 23 a 24 echte kmters. Nou is mijn bougie grijs achtig neigt naar donker, viertakt wat als deze koud is. volledig warm is dit weg. Heb ook de database gezien en volgens die zou ik goed moeten zitten qua sproeier. Maar heb gezien dat ene zegt dat een grijze bougie een te kleine sproeier is, maar de ander weer een te grote sproeier is…. nu snap ik er geen … meer van en wil niet weer warmlopers krijgen. Heb er al wel hele stukken volgas mee gereden. Zal even een foto erbij zetten van de bougie is met flits gemaakt.
Tom23 juli 2024 om 12:19 #826093als je bougie elektrode wit / grijs achtig is , dan mag de sproeier best een beetje groter zijn ,
hij hoort koffie bruin te worden met de juiste sproeier , en wordt hij zwart en mogelijk ook nat dan is hij nog te groot . het handigste is als je een setje sproeirs hebt , van iets grotere maten aangezien je nu weet dat die te klein is , dan is het gewoon testen tot welke maat je kan gaan , tot hij gaat 4 takten op top snelheid (dan loopt hij net niet lekker zeg maar) , dan weet je dat je een stapje terug moet doen in de maathier staan ook setjes van 6 stuks per set met verschillende maten , mocht je zelf geen grotere hebben liggen
https://www.jmpbonderdelen.nl/catalogsearch/result/index/?_q=sproeiersset&o=sproeiersset&q=sproeiersetde database voor sproeiers is maar een indicatie van tussen welke maten ongeveer zodat je in elk geval een start punt hebt en minder hoeft te raden waar mee te beginnen , voor de ene zal dat wel redelijk kloppen en voor een ander net niet , maar soms is er toch iets groter nodig dan in die lijst aangeven .
23 juli 2024 om 12:33 #826095Hey RAV.
Ik heb al sproeier 48 getest toen verzoop ei direct, sproeier 44 vind ik m ook niet echt mooi mee lopen. Hij stottert erg dan en ook doet ei dat met 42 maar minder erg. Heb ook haast de stationair schroef in. vooral als ei wat kouder is stottert/viertakt hij erg. Zal nog ns 44 proberen of zelfs 46. Want heb 38 tm 48 liggen.
Tom23 juli 2024 om 15:34 #826104controleer na een aardig stukje rijden , gelijk daarna wat de kleur de elektroden zijn , dan weet je gelijk of je nog een stapje hoger moet of terug afhankelijk van de kleur die hij dan is als hij nog warm is .
als die 42 te klein is en die 48 te groot kan het goed zijn dat het die 44 of 46 is idd.er bestaan ook nog oneven maten van sproeiers als het echt nodig is , maar dan is het even goed zoeken , want die worden helaas maar bij weinig verkopers aangeboden en dan meestal los als ze het hebben.
maar meestal kun je het gelukkig wel goed krijgen met de even maten .23 juli 2024 om 17:00 #826108Even een update.
Heb een heel stuk met 44 gereden. Hij viertakt constant met volgas soms stukjes dat t weg is. Even de bougie eruit die kleurt donker bruin tegen zwart aan. Maar 42 wordt ei donker grijzig met bruin zover ik kon zien en viertakt ei alleen koud, met 44 viertakt ei 95% en kleurt ei donker bruin zwart.. moet ik nou echt 43 gaan zoeken en zal dit echt iets nut hebben? Heb ook 1 van de lucht gaatjes in de filter dicht gedrukt met de vinger met volgas, dan merk je wel iets verschil valt dan wat terug niet veel. Wat is jullie advies?
Tom23 juli 2024 om 19:22 #826113Die oneven maten willen nogal verschil maken op standaard setups. Mijn standaard blokkie met polini country eraan liep ook te rijk op 44 en te arm op 42(inhouden) Die 44 zorgde er zelfs voor dat ie na lange stukken uitviel en ik de bougie schoon moest branden voor ie weer startte. sproeier 43 erin en hij liep weer netjes (Voor zover dat kan met die uitlaat)
Electrode afstand toevallig nog gecontroleerd? Deze wil ook nog eens van invloed zijn.
Je zou voor de grap ook een bougie 6 kunnen proberen.
"There is a simple joy to be found in things that simply work really well" ~ James May
Link naar Mijn collectie / Projecten.23 juli 2024 om 19:45 #826116je kan idd even proberen wat eric hier boven me zegt
en de bougie elektrode afstand ongeveer op 0,4 / 0.45mm zetten , mocht die niet kloppen
23 juli 2024 om 20:12 #826117Hey.
Ja t gekke is met 42 rijd ei gwn mooi.. maar die bougie wordt donker grijs achtig, Zoals jullie kunnen zien op de foto die ik mee gestuurd had bovenaan. Heb een 43 gekocht zal die van de week eens proberen. Mijn contact punten staan op 0.40 de bougie zal ik eens checken hoe die staat.. het stotteren/viertakten met 44 is lang maar als ik lang genoeg door trek gaat t langzaam wel weg tot je opnieuw toeren maakt, dus veelste groot is het niet dus misschien doet die maat 43 m net.. ook met 1 gaatje dicht op de luchtfilter heb je maar heel ietjes reactie van terug vallen in toeren ook weer n indicatie dat ik heel erg in de buurt zit haha. Ohja een 6 bougie in een volledig standaard snor slaat toch sneller vet als een 5? Omdat n 5 m goed schoon brand omdat die warmer is?
Tom23 juli 2024 om 20:45 #826119nee laat die 6 maar 5 moet zat zijn aangezien je maar 25 rijd
je contactpunten staan in elk geval goed , alleen die bougie afstand even checken idd daar wordt niet altijd naar gekeken .
maar je zal idd al heel dichtbij zitten met je sproeier maat , voor zover ik het kan horen in je verhaal 🙂
23 juli 2024 om 21:35 #826123
dit is na n km of 3 volgas met 44 blijft stotteren erg rijk dus ben benieuwd of 43 iets gaat doen.Tom23 juli 2024 om 21:59 #826124tussen eerste foto met 42 en deze foto met 44 te zien ,
zit de maat er duidelijk tussen in 🙂23 juli 2024 om 22:02 #826125Ja dan hoop ik ook van harte dat het gepruttel op top klaar is haha. Het rijd voor geen meter blijft ook constant soms even weg met 42 was het alleen koud even 50 meter ofzo dus ben heel benieuwd Want heb vaak gezien dat 1 maatje kleiner niet zoveel doet met sproeiers.
Tom23 juli 2024 om 22:03 #826126Eerste foto was ook met flits lijkt die ook lichter te zijn. Was meer donker grijs achtig
Tom23 juli 2024 om 23:09 #826127- Eerste foto was ook met flits lijkt die ook lichter te zijn. Was meer donker grijs achtig
- Want heb vaak gezien dat 1 maatje kleiner niet zoveel doet met sproeiers.
– oke dat geeft niet , vondt hem duidelijk genoeg
– het is met de maat van sproeier ook maar net wat je hebt voor samenstelling , met een setup waar veel meer aangedaan is zoals een andere cilinder en bewerkt carter , kan je nog met 2 maten verschil meestal iets makelijker mee weg komen al kan het dan nog wel eens voor komen . het is ook een beetje geluk hebben dan als je het met de even maten afkan25 juli 2024 om 13:59 #826168Nou update.
43 reed ei even kut mee als 44, 42 rijd ei goed mee heel zelden 4takt/pruttelt die nog op top maar niet hinderlijk. Bougie begint ook nu donkerbruin te kleuren. Dus toch nog te rijk.. heb er n heel stuk mee gereden, niks aan de hand geen warmlopers. Dus heel goed mogelijk dat het luchtfilter miss niet goed gezeten heeft of dat t ding srs behekst is.. maargoed tot nu toe dus prima genoeg
Tom -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.