Vespa-Ciao.NL
:: citta slaat niet aan

Home Forums Techniek Problemen oplossen citta slaat niet aan

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

nickciao
    Topic starter

mijn citta loop slecht , krijgt benizne, vonkt maar slaat niet aan. en heeft geen valse lucht
      ik heb zowat alles al geprobeerd
      weet iemand wat het zou kunnen zijn??

groete nick

william
      Bijdrager

is er nou echt niemand die hier iets op weet?

ik heb ook al een paar keer gekeken en elke keer is het wel weer wat.

zou iemand gwn wat opties kunnen laten horen dan kunnen wij ook verder.

greetz william

enterthelohman
        Bijdrager

contact punten
          kapotte bougie
          te grote sproeier

start ie helemaal niet ?

Jacky
          Bijdrager

Weet je zeker dattie benzien krijgt, heb je als eens geprobeert wat benzine achter de kop te doen( in de cillinder). En dan proberen te starten. Mja eerst bougie checke das makkelijker.

william
            Bijdrager

nee hij doet helemaal niks. krijgt wel benzine want de bougie word nat. er zit een neiuwe bougie in en op mijn cioa loopt die bougie wel dus die is ook goed. morgen doet hij zijn cp en condensator vervangen. we laten jullie wwel wat weten.

greetz william

Jacky
              Bijdrager

Welke setup is het? Met welke sproeier?

nickciao
                Topic starter

ik had eerst een 70cc blok van william die liep op sproeier 66.
                  maar ik heb er nu ook 66 in zitten maar mijn inlaat is maar licht gevijlt, zou het kunnen zijn dat hij te rijk staat?
                  want william heeft zijn 46mm polini onder zn blok gelegt waar eerst zijn 43 mm DR in zat, en heeft ook zijn inlaat niet groter gemaakt en daardoor stond ie op een 70 sproeier iets te rijk.
                  daarom dacht ik dus dat het misschien door mijn inlaat kon komen zou dat het kunnen zijn?

Gr Nick

enterthelohman
                  Bijdrager

heeft ie wel genoeg compressie ?
                    ik weet niet hoe oud je zuiger veren zijn maar zou ook kunnen dat ze op zijn .
                    als alles klopt en hij start nog steeds niet zou ik daar eens naar kijken.
                    maar eerst idd cp nakijken.

nickciao
                    Topic starter

ik heb zojuist mn contactpunten en condensator vervangen en afgesteld via how to op 0.45.
                      hij slaat nog steeds niet aan je hoord nu wel af en toe een plofje maar daar blijft t bij.
                      hij krijgt benzine en vonkt ook maar hij wil gewoon niet aanslaan.
                      ik weet het echt niet meer.

gr nick

enterthelohman
                      Bijdrager

he nick hij vonkt dus goed (sterke blauwe vonk ) en krijgt benzine
                        verzuipt ie niet gewoon door het vele rennen en gassen. als je zeker weet dat je cp en bougie goed zijn
                        haal je je bougie eruit maakt hem droog doe hem terug en dan eerst even een stukje
                        rennen en dan pas gassen .kijk ook je bougie kabel na of ie niet beschadigd of een beetje los zit
                        misschien lekt hij stroom.
                        decompressie hendel blijft hangen ?
                        zuigerveren versleten?

hoor het wel

0ldnick
                        Bijdrager

ik denk dat de decompressienippel gewoon een beetje ingedrukt is. probeer hem gewoon is aan te draaien met een boormachiene zonder de decompressie te gebruike

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.