:: Citta rookt als een gekke
-
Hallo,
Vandaag 70 cc blokje aangerend weer alleen dat ding rookt das nie normaal , komt ook tussen de cillinder en cilinderkop vandaan , tussen me demper en dikke rook uit me uitlaat ,
ook heb ik nu bougie eraf gehaald en daar komt veel rook uit ,
ik zie dat bougie beetje zwart bruin is dus moet ik zoiezo kleinere sproeier , alleen dat dat blok zo rookt begrijp ik niet.
need support
hggfBijdrager
Is het een nieuwe cilinder? Dan kan het zijn dat de extra olie gebruikt om de cilinder te monteren aan het verbranden is.
Of heeft hij lang stil gestaan? Dan kan het zijn dat de olie in de benzine naar beneden is gezakt, en dat hij nu dus meer olie krijgt dan normaal.
En rook tussen je cilinder en je kop vandaan; heb de moeren bovenop de kop goed aangedraaid? Zo ja, en hij rookt daar nog tussendoor, dan is waarschijnlijk je koppakking lek.
cilinder is degene die altijd op zat
blokje heeft denk ik 4 weken ongeveer niet gereden
moeren goed aangedraaid ja , dus door koppakking lek is die rook dan?
gr
JarcoBijdrager
moeren goed aangedraaid ja , dus door koppakking lek is die rook dan?
Is die zin Nederlands?
Hoeveel smeer je?
Rook krijg je vaak van een te vet mengsel.
ja is mijn beste nederlandish
uh over die smeer ik koop altijd brommix , dat is geloof ik 1 op 50 , het frame is wel nieuw erop , dus mischien iets in de tank wat niet goed zit?
raad je aan om de brommer net zo lang te laten lopen tot die rook minder wordt?
ook als ik gas los laat valt ie wel snel uit.
-De moeren zijn goed en gerieflijk aangedraaid en zeer goed gemonteerd ja , zou het eventueel door de koppakking komen dat deze de hoge percentage rook weet te verhuldigen? haha
Ga er eens een goed stukje mee rijden. Dan spreken we verder.. Is altijd wel bij een blokje dat enige tijd heeft stilgestaan!
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.