Vespa-Ciao.NL
:: Citta rijdt slecht

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta rijdt slecht

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

wwwouth
    Topic starter

Hallo,

Na jaren brommerloos geweest te zijn, heb ik mezelf vorige week getrakteerd op Citta!
      Het moest wel een petrol-kleurige Dizzy zijn, want dat was ergens in 1993 immers ook mijn allereerste.
      Qua uiterlijk is hij niet meer zo fraai als die van mijzelf toendertijd…maar ach…als hij dan maar goed rijdt!

Dat doet hij dus niet!:D

Na een testritje bereikte ik na een paar 100 meter de gigantische snelheid van 47 op de GPS, want de teller doet het uiteraard niet…

Tijd om hem eens nader te inspecteren dus.

Wat eronder zit staat hiernaast, en het geheel wordt gevoed door een sproeier 62.

Gezien mijn eigen ervaring in het verleden ben ik geneigd om te denken dat ik naast een kilometer of 10 topsnelheid ook in ieder geval een hele bak trekkracht mis…gezien dit een 43 cilinder betreft.

In ieder geval lekte hij bij de kop, en blijkt dat daar geen koppakking tussen zat. Verder viel mij op dat ondanks de relatief kleine sproeier de bougie zwart is…(NGK nr 8 )

Mijn vraag is nu:

Zou het kunnen dat door het monteren van een koppakking en bougie nr 7 mijn probleem met dit blokje is veholpen?

Ben benieuwd naar jullie mening. Alvast bedankt!

Groet Wout

Wilk1985
      Moderator

Hallo Wout en welkom!

Het zou best kunnen dat het monteren van een koppakking je probleem verhelpt, maar ik vind het wel vreemd dat hij goed loopt met een sproeier 62 op zo’n setup. Zeker met een lekkende kop. Of heb je een luchtfilter dat misschien ergens verstopt zit? Weet je zeker dat het wel een 43mm is? Met een 43 alu hoor je echt wel een stuk sneller te zijn als 47 GPS, ook op een onbewerkt carter.

Ik neem aan aan de hand van je verhaal dat het een hobbybrommer wordt, dus ik zou zeggen haal je blok er eens onder vandaan en vervang ook gelijk de krukaskeerring en pakkingen, eventueel condensator en contactpunten..

wwwouth
        Topic starter

Bedankt voor je snelle reactie!

Luchtfilter is de Malossi, die heb ik reeds gereinigd, al was die al niet vies..
          Cylinder heb ik nagemeten, is echt 43. Groot gat dus! Lijkt mij ook dat die makkelijk die poulie-maat zou moeten kunnen trekken. Ook de city-power die eronder zit is nog in goede staat, dus daar zou het ook niet aan moeten liggen.
          Misschien verstandig om te beginnen met de bougie en koppakking, daarna verder zoeken indien nodig.

Wordt idd een hobby-object ja, dus als de tijd rijp is gaat het blok er zowiezo onder vandaan.

Groet Wout

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.