Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Citta rijdt maar 500m, daarna na een paar minuten weer.
- Dit onderwerp bevat 25 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 11 maanden geleden door criminalmindz.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
10 april 2012 om 19:43 #238819
Jonny10 :
Nope, heb poulie (weet niet hoe groot).Drukveren zitten in de koppeling toch? Logisch gezien als dat het probleem zou zijn, dan zou hij constant het probleem moeten hebben.
Nee drukveer heeft te maken met de gashername.
10 april 2012 om 20:03 #236608Kom op vergeet die drukveer, de man rijd poellie.
Klink bijna als een te grote sproeier.10 april 2012 om 20:06 #228206Jarco :
Kom op vergeet die drukveer, de man rijd poellie.
Klink bijna als een te grote sproeier.Ja, ik wist eerst toch niet dat die met een poulie reed 😛
En inderdaad heb het gevoel dat hij is afgesteld op een koude motor, na 1,5km bij een warme motor gaat het pas mis.10 april 2012 om 20:39 #233983het klinkt mij alsnog als een falende onsteking. Mischien condensator. Puntjes stonden wel goed namelijk. Eigenlijk moet je gewoon even zo’n blokkie voor 25 eu op de kop tikken. Ik knap hem wel op dan voor je!
10 april 2012 om 20:46 #237828Oldschool (hier op het forum) verkoopt veel cp blokkies voor een goeie prijs.
Maar je gaat het toch niet opgeven:o
Het kan iets heel simpels kunnen zijn wat je over het hoofd ziet;)10 april 2012 om 21:07 #234336Nee. maar ik kreeg de kop er ook niet goed van af. tapeind was waarschijnlijk te dik, en die vorige eigenaar heeft de kop dus ook gewoon aangedraaid & de kop dus vastgezet. Krijg het met geen mogelijkheid los!
Toen niet aan gedacht om gewoon alle tapeinden eruit te draaien & zo dat laatste vaste tapeind eruit te halen. Kan ik tenminste kijken hoe de cilinder er an toe is. Zuigerveertjes zullen hoogstwaarschijnlijk aan vervanging toe zijn.
11 april 2012 om 06:36 #234928ik heb een vergelijkend probleem gehad met het blokje van een vriend dat ik tijdelijk gebruikte.
dit blok was eigenlijk al verrot maar reed nog wel.tot dat het warm was, en een warmloper kreeg.
alle kracht valt weg, en hij valt uit. 2 minuten later kon ik hem weer starten en 500 meter verder was het weer warm en viel het uit.ik zou dan toch echt maar ff naar je blokkijken,
versleten zuigerveren heb je zo.en als je die kop er echt niet afkrijgt, dan maar de slijptollie!
11 april 2012 om 16:45 #238890Ik heb het blok er onder vandaan gehaald (goed opgelet bij Niek :P) om weer eens te proberen.
Omdat de schroeven van het vliegwiel kap meer dan dol gedraaid waren zaagde ik er een groef in. Maakte niet uit, want de kap was afgebroken bij het laatste schroefgat. Zie foto, die schroef op 11-uur van het wiel.
Ik heb zo’n ding nog nooit gezien, maar dit lijkt me erg smerig?

Aan de andere kan van het vliegwiel, waar die elektra aansluitingen zitten, weet niet hoe dat deel heet. Zaten 6 moeren, die draaide ik eraf, vervolgens vielen de tapeinden erin. Maakte me geen zorgen daarom, want ik wou dat metalen halfje er toch af halen. Maaaaar, die zit ook vast 😀
En 3/6 tapeinden zitten nu lekker daar binnen en willen niet terug vallen >.>
Ik denk dat ik maar gewoon een werkende 2e hands blokje moet gaan zoeken ofnie? D:
11 april 2012 om 16:52 #237097Ik heb ook het probleem dat de cilinderkop er niet af wou.
Het bleek dat de onderkant van de cilinderkop helemaal vast gekoekt zat met prut en zand:P
Dus een vriend van me met de breekijzer er tussen, en ik met de gasbrander de prut weg branden.
Het ging wel, maar met moeite;)Maar ik neem aan dat alle 3 de bouten/moeren er bij jou af zijn?
11 april 2012 om 17:06 #235216We kregen er twee af, eentje bleef zitten. We kregen hooguit 1mm speling met de kop. Ook die man bij de shop was het niet gelukt. Ik heb het vanavond niet eens geprobeerd, zal toch niet gaan.
Ongeheid zit het probleem daar ergens in, dus voor ~€60 vind ik het prima om de hele zooi de vervangen. Is gewoon een miskoop geweest (moet je na gaan, €400 nog wel), maar ben er nu echt klaar mee D:
15 april 2012 om 14:11 #236606Maak is een foto van het tapeind wat in de weg zit?
En dat ‘halfje’ is je kleine carter, jij moet de vliegwiel eraf halen door een vliegwieltrekker oid te regelen.
Om dat vliegwiel er af te halen, dan zie je gelijk die ’tapeindjes’ los bij je onsteking liggen.
En de kleine carter krijg je er af door hem goed heet te stoken met een gasbrander oid en dan er rustig af te tikken met 2 schroevendraaiers, die je door een soort hefboombeweging klem zet tussen je 2 carters.
Succes -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.