Vespa-Ciao.NL
:: Citta remt raar af op motor.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta remt raar af op motor.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

gerhardg
    Topic starter

Afgelopen weekend heb ik voor het eerst een citta blok gereviseerd, ik kon een blokje met elektronisch ontsteking op de kop tikken, maar zoals gezegd moest deze gereviseerd worden.

Ik had alles gemonteerd zoals het hoort, maar de krukas liep niet echt soepel, blok weer open gehaald, de lagers een klein tikje gegeven en de krukas liep mooi soepel.

Als ik nu een stukje ga rijden gaat alles goed, maar zodra ik het gas loslaat remt hij af op de motor maar dit gaat heel raar: het voelt een beetje alsof ik een kromme remschijf heb, die bij elke ronde dat hij draait wat remt.
      Is dit normaal of heb ik iets verkeerd gedaan?

zevenenergie
      Donateur

Controleer eens of je vliegwiel aanloopt.
        Hoor je geluiden?
        Dit is namelijk niet normaal.

gerhardg
        Topic starter

Nee, helemaal geen rare geluiden.
          De brommer loopt goed stationair, zou het kunnen dat de krukas of carters misschien krom zijn?

Wilk1985
          Moderator

Je koppelingsring zit wel goed? De opstaande rand moet naar buiten wijzen.

Verder zou ik het ook zoeken bij de koppeling of het vliegwiel inderdaad. Is de schotel van je koppeling nog wel goed plat?

Een kromme krukas is ook een mogelijkheid, dan gaat je vliegwiel aanlopen op je spoelen.

gerhardg
            Topic starter

Ik zal hem morgen eens nalopen en eventueel een andere krukas proberen, k zal het hier laten weten.

Wilk1985
              Moderator

Het is heel makkelijk om te controleren of je kruk nog recht is. Kijk even naar het open randje tussen je vliegwiel en je carter. Dit moet overal even breed zijn. Als het vliegwiel bijvoorbeeld links bijna tegen het carter aan zit, en rechts zie je een grote kier, weet je zeker dat je krukas krom is.

Of je lagers zijn niet in orde, het is niet normaal dat je op je lagers moet tikken om de krukas soepel te laten draaien en je lagers zullen daar ook niet van opknappen.

gerhardg
                Topic starter

Het probleem is verholpen, de v snaar stond blijkbaar te strak :con

Guido
                  Donateur

Dat zijn mooie problemen! Ten minste makkelijk op te lossen in weinig tijd!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.