Vespa-Ciao.NL
:: Citta probleem

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta probleem

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

gebruikersnaam
    Topic starter

1. Eerst werkte alles nog.
      2. Blokje er onderuit gehaald en uitlaatpoort vrij gemaakt. (helemaal dicht gekoolt)
      3. in elkaar gezet.

4. geen compressie meer.
      krijg hem wel aan (moeilijk) maar niet meer uit met hendel.

5. weer gekeken, koppakking zat een scheurtje in. nieuwe er op.
      6. wel weer compressie, aan/uit naar behoren. loopt alleen niet meer stationair.
      7. na paar keer aan/uit zetten.

8. zie nummer 4 + valt uit bij stationair.

ritze
      Bijdrager

?

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
        Link naar Mijn collectie / Projecten.

gebruikersnaam
        Topic starter

snap je het probleem niet of snap je niet waar het aan kan liggen?

just1991
          Bijdrager

hij gaat dus niet meer goed aan en uit als je blok warm is… welke sproeier heb je ? had ik namelijk eerst ook bij een te grootte sproeier

gebruikersnaam
            Topic starter

ook al is het blok nog steen koud gaat ie ook niet meer uit met d.c. hendel, tenzij ik help drukken.
              als ie wel compressie heeft, gaat ie normaal met de decompressie hendel uit.
              dus ik moet gewoon zorgen dat ik compressie heb 😀
              ik ga na het weekend ook de cilinder pakking en zuigerveren vernieuwen.
              dan moet ie gewoon compressie hebben.
              ik had bij het uit en in elkaar zetten ook gelijk de pakkingen moeten vernieuwen.
              maar ik had ’s avonds gewoon ff jeuk aan de handen. impulsief beunen kun je het noemen.

Peter.S
              Bijdrager

ik denk dat je een grotere sproeier moet hebben(doordat de uitlaatpoort meer doorlaat):1 of 2 maten groter
                en je kan het D.C. kabeltje ook strakker zetten!!

gebruikersnaam
                Topic starter

alles is helemaal std. hij zou dus juist beter moeten lopen, was ook de reden van het ontkolen.

vicious
                  Bijdrager

gebruikersnaam :
                    ook al is het blok nog steen koud gaat ie ook niet meer uit met d.c. hendel, tenzij ik help drukken.
                    als ie wel compressie heeft, gaat ie normaal met de decompressie hendel uit.
                    dus ik moet gewoon zorgen dat ik compressie heb 😀
                    ik ga na het weekend ook de cilinder pakking en zuigerveren vernieuwen.
                    dan moet ie gewoon compressie hebben.
                    ik had bij het uit en in elkaar zetten ook gelijk de pakkingen moeten vernieuwen.
                    maar ik had ’s avonds gewoon ff jeuk aan de handen. impulsief beunen kun je het noemen.

Je geeft zelf al het antwoord, als je oude pakkingen gebruikt en hij doet t niet, tja :boos en dan toch vragen wat er aan de hand is. Verhelp dat eerst en kijk wat er gebeurt voordat je weer iets vraagt.

gebruikersnaam
                    Topic starter

is niet zeker dat het daar aan ligt. lees me eerste post nog maar eens (5 t/m 8)
                      had dus eerst alleen de koppakking vernieuwd en toen had ie wel weer compressie en later zo in 1 keer niet meer.
                      stel het ligt niet aan pakkingen of zuigerveren. kan het dan nog ergens anders aan liggen?

vicious
                      Bijdrager

Jaja stel dat blablabla. No offence m8, maar maak die pakkingen nou eerst maar in orde, dan weet je dat t daar niet aan ligt plus die moeten sowieso in orde zijn. Sorry maar als je je blok openwerkt dan vervang je ALTIJD de pakkingen anders kun je net zo goed gaan punniken.
                        Luister die pakking deed het ff, maar toen t blokje liep scheurde ie meteen. Dat zeg je in feite zelf. Zuigerveren kun je slotspeling meten, dan weet je of ze nog goed zijn 😉

gebruikersnaam
                        Topic starter

blikke pakking scheurt niet zomaar ff. maar goed heb ff gekeken en beide in orde.
                          weet al wel waar het aan ligt, beide zuigerveren hebben te veel slot speling.
                          maandag ff nieuwe veren halen dan moet het weer goed zijn.
                          vind het alleen raar dat ie daarvoor geen problemen had misschien dat de veren vast zaten.

ritze
                          Bijdrager

kerel: alleen voetpakking gebruiken. geen kop pakking. zit er origineel ook niet in.
                            ik heb een DR EVO met een malossi HD kop, ook zonder pakking en loopt opzich prima. niks gemerkt van tikken of van die rare geluidjes.

en dat met die veeren:? als je aan je koppeling draait kom je er snel genoeg achter of je copressie hebt.
                            Als je namelijk evenveel weerstand voelt met decompr. ingeduwd als zonder decomp, dan heb je dus geen copressie en gaat je brommer niet lopen.

En je veren gaan niet op na 2km, dat zou wel ff moeten duren. maar het is wel raadzaam om er even naar te kijken.
                            Je moet wel een beetje inrijden met nieuwe veren he:thumb

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                            Link naar Mijn collectie / Projecten.

gebruikersnaam
                            Topic starter

is een koppakking erg als ik die wel gebruik? instinkt zegt tegen me dat ik een koppakking moet gebruiken, ben dat gewend 😀
                              veren waren gewoon heel oud en hadden 3mm-4mm slotspeling. heb er nu een nieuw zuigertje in gezet met nieuwe veren en een nieuwe voetpakking.
                              geen compressie is verleden tijd. heb nu bonke veel compressie. achterwiel bleef maar over de natte straat heen glijden.
                              alles werkt weer naar behoren alleen hij blijft niet aan. als ik hem aan krijg en het achterwiel in de lucht hou blijft ie aan met veel gas geven. zodra ik er aan denk om het gas los te laten is ie al uit. als of je een anker uitgooit dat effect.
                              weet het ff niet meer waar het aan kan liggen. suggesties zijn zeer welkom.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.