Vespa-Ciao.NL
:: citta polini evo blok 19mm loopt alleen met filter half dicht

Home Forums Techniek Problemen oplossen citta polini evo blok 19mm loopt alleen met filter half dicht

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

serpentoflight
    Topic starter

Hallo, ik heb een citta waar ik iets niet helemaal van snap misschien weten jullie het?
      Allereerst mijn setup:

Polini evo carters
      19mm dellorto carb
      46mm polini cilinder met pinasco 46mm kop
      volronde krukas
      simonini racing uitlaat
      mallossi voor vario
      100 mm schijven achter

Maar hij loopt niet goed, krijg de caburateur niet goed afgesteld:

Met het standaard polini filter als ik 4 gaten dicht plak loopt hij redelijk.
      Als ik die open laat dan kan ik niet volgas rijden dan gaat hij inhouden, naar mijn idee te weinig benzine???
      Heb al verschillende sproeiers geprobeerd maar het maakt niets uit of ik nou 80 90 of sproeier 110 erin stop het blijft zonder de 4 dichtgeplakte gaten dat ik niet vol gas kan geven, als ik em dichtplak wel.

Wat is normaal de sproeier bij deze setup, ik dacht 80 toch??
      Hoop dat iemand dit wel is heeft gehad of enig idee heeft waar het aan kan liggen…

green_white
      Bijdrager

als die met minder lucht beter loopt betekent dat een grotere sproeier.
        je zal dus wel ergens valse lucht trekken:?

Mike
        Bijdrager

ben je al een met je gasnaald aan het spelen geweest

zo’n phgb heb wel ff iets meer toeters en bellen als een sha dingetje he

Mike

Michel
          Bijdrager

Ik had er 82 inzitten.

Je moet met die Evo’s uitkijken dat je ze niet teveel geeft, want dan gaat hij enorm inhouden.
            Dan lopen ze inderdaad erg beroerd op hogere toeren maar als hij goed afgesteld is, :duivel :worshippy

Voorbeeldje: Sproeier 84 en niet vooruit te branden.
            Toen naar een sproeier 82 en hij liep gelijk 82 op een Cittaatje met vario.

serpentoflight
            Topic starter

@ Green_white, Dat dacht ik dus ook met minder lucht dus grotere sproeier, maar het vage is dus dat er nu 110 in zit maar er nog steeds geen verschil zit i n hoe hij rijdt. Met sproeier 80 rijdt hij hetzelfde als met sproeier 110 ook met 4 gaatjes dicht.
              Hij lekt 100 procent niet bij de voet/koppakking want die zijn net nieuw en compressie zat
              zou het kunnen dat hij langs de membraamkleppen kapje lekt? Is maar een idee, er zit wel een pakking tussen de membraamklepdeksel, en heb er ook tegen aan gespoten met remmenreiniger dan gaat hij ook niet anders lopen dus dan is hij daar niet lek lijkt me toch?
              en voor de rest zitten er allemaal nieuwe keerringen en pakkingen in.

Bartjee
              Donateur

Heb je de how-to van een grotere carburateur afstellen al doorgelezen? Misschien dat je idd zoals Mike zegt daar een fout hebt gemaakt aangezien dit een stuk anders is dan een standaard carbje;) (er dan wel even vanuit gaande dat hij inderdaad nergens lekt/valse lucht trekt)

serpentoflight
                Topic starter

Ik zal morgen is even de gasnaald veranderen kijken wat hij dan doet. Die how-to heb ik al door gelezen, maar daar beginnen ze met de hoofdsproeier afstellen op vol gas enzow, bij mij zit er dan al het probleem dat ie alleen goed loopt met luchtfilter half dicht, dus dan heb ik daar ook niet zo veel aan lijkt me. Anyway ga morgen ff met gasnaald klooien kijken wat hij doet… Alvast bedankt voor de hulp 😉

barry
                  Donateur

Heb ik ook gehad met een Dell-Ortho carburateur.Viel ook niet af te stellen.Maar de motor ging als een zonnetje door mijn luchtfilter af te plakken.
                    Na veel trial & error heb ik de stationair sproeier vergroot,en het probleem was opgelost.

serpentoflight
                    Topic starter

hmmm dan zou ik dat ook nog is kunnen gaan proberen idd.. zal morgen ff kijken eerst ff met gasnaald klooien als dat niet helpt dan maar is kijken hoe het met die stationair sproeier wil thnx barry iig en de rest uiteraard alvast! gr

Tonni
                      Moderator

Ik krijg mijn Evo ook niet goed afgesteld. Ik heb voortdurend het gevoel dat hij te weinig lucht krijgt.
                        Ik heb mijn ‘luchtfilter’ al voorzien van zes extra gaten en nog voelt het alsof het niet genoeg is.
                        Ik rijd met een 46 Pinasco op dit blok, ook met een sproeier rond de 80…

Het blok klinkt goed, de gasreactie is prima maar onder het rijden lijkt hij er bovenin toch in te smoren ofzo. Dit terwijl de bougie altijd lijkt aan te geven dat de sproeier veel te klein is..
                        Zonder luchtfilter of met het Malossi filter loopt hij beter.

Ik heb er net weer een toerritje mee gereden. De hoogst gehaalde snelheid was maar 82,8 met de Pinasco, Vario met 1:7 vertanding (ook niet erg hoogtoerig afgesteld) en Leo krul, terwijl het verbruik bijzonder hoog was.

Ik denk dat ik ongeveer 350 KM heb gereden en daarvoor was maar liefst 20 liter benzine nodig..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

baltazar
                        Bijdrager

Mischien krijgt hij ipv. te weinig lucht gewoon te VEEL benzine.??

serpentoflight
                          Topic starter

tja tonni heeft precies tegenover gestelde van mij :p zullen we de 2 blokjes ff kruisen ik een beetje benzine van jou jij beetje lucht van mij 2 brommers goed lolzz :p

nee maar ff zonder gein, gasnaald nu lopen klooien maar maakt niets uit.. iemand enig idee wat met mijn setup voor stationair sproeier in hoort te zitten? ga ik daar is naar kijken want ik snap er helemaal nix van, zit nu 110 hoofdsproeier in en nog moet ik me filter dicht plakken terwijl hij volgens mij echt nergens valse lucht trekt

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.