Vespa-Ciao.NL
:: Citta plots uit tijdens ritjes – sproeier/warmloper?

Home Forums Techniek Afstellen Citta plots uit tijdens ritjes – sproeier/warmloper?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Gonard
    Topic starter

Afgelopen week heb ik nu een aantal keer gehad dat mijn citta plots uitviel tijdens het rijden. Dit was vaak als hij warm is en ik gewoon een aantal kilometers aan het rijden ben. Dan ineens valt het vermogen totaal weg, lijkt alsof de ontstekking gewoon helemaal stopt.

Ik heb gelijk erna aan mn vliegwiel gedraaid en ik heb wel gewoon compressie. Maar als ik hem probeer te starten dan slaat hij niet aan. Na 10/15 min laten staan, gewoon gelijk starten en weer heel netjes lopen alsof er niks gebeurd is. Hij is 100 km geleden gereviseerd, het enige wat ik heb veranderd laatst is een benzinefilter tussen de tank en de carburateur geplaatst.

Heeft dit wellicht te maken met de bougie afstelling of de grote van de sproeier? Of is het een warmloper? Boegiekleur is eerder zwart dan bruin en aan de zijkanten bij het draad vaak wel wat nattig maar op de punt bij de electrode niet.

Setup:

• 50cc snorblok
      • 12/7 dellorto
      • Bromfilter
      • Brom citypower uitlaat
      • Sproeier 42
      • Max snelheid zo’n 45
      • Boegie 7HS

Iemand enig idee?

zevenenergie
      Donateur

Ik zou eerst de bougie vervangen 5hs.

Gonard
        Topic starter

Oke ga ik proberen. Ik had er een andere 7HS erin gedaan maar hij wordt niet mooi koffie bruin terwijl ik nu al van sproeier 42 naar 44 ben gegaan.

Ik heb ook mijn massa van de ontsteking even goed schoongemaakt.

morgen weer een Tour maken en kijken of hij blijft lopen. Het is telkens zo random, pas deed hij het weer na 50 kilometer goed gelopen te hebben.

Gonard
          Topic starter

Vandaag weer 35 km gereden en hij stopte er 4 keer mee tijdens het rijden. Het is telkens wel als hij op temperatuur is. En nu stotterde hij ook soms als hij aan het afslaan was. 5 min wachten en hij rijd weer. Soms zelfs minder.

Hoe zou ik zeker kunnen zijn dat het geen vuil in de carbarateur is? Of dat de vlotter al niet goed volloopt?

En als hij afslaat hoor je de zuiger gewoon heen en weer gaan maar geen slecht geluid ofzo. Klinkt gewoon zoals normaal. Dan on het toch geen warmloper zijn? Zit inmiddels op sproeier 44 en de carburateur ziet er zo uit: (dit was net nadat hij afgeslagen was, de ring was beetje nat, punt en electrode helemaal droog)

F012669E-156B-4F25-9C75-DA0A97273433

Gonard
            Topic starter

De hittegraad heb ik nog niet gewijzigd. Ga ik morgen proberen.

Gonard
              Topic starter

De hittegraad heb ik veranderd. Ik heb er nu een 6 in zitten. NGK.

Die sloeg nu eerst na een KM wit uit:
                FA20897F-8CF4-48A1-B96A-F3426E04621B

en na een paar KM begint hij iets kleur te krijgen.

Nu heb ik weer een deo test gedaan zojuist. Ik ben alleen bang dat als ik op het spruitstuk richt dat dan de deo zich verspreid en via het luchtfilter erin gaat. Wat denken jullie hiervan? En wat zou ik kunnen doen om de afdichting tussen de carburateur en de inlaat beter te maken? Want vloeibare pakking ertussen werkte niet en wordt zo vies.

Hier het filmpje:

En als hij dan te arm staat door valse lucht zou hij dan al die keren dat hij ineens afsloeg zijn warm gelopen? En als het blok nu nog goed loopt is hij dan niet beschadigd?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.