Vespa-Ciao.NL
:: Mijn citta opknappers

Home Forums Perso’s Projecten Mijn citta opknappers

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Mike
    Topic starter

Ik heb zoveel goede reacties gehad toen ik een vraag had over mijn citta dat ik dat laat ik eens een perso aanmaken dan kunnen mensen dingen vragen en ikzelf natuurlijk en kan ik mensen tips geven en zij mij.

Ik heb momenteel 2 citta’s
      1 hou ik en heb ik opgeknapt
      En 1 heb ook voor de handel
      De handel brommers koop ik in, ik lap ze op zogoed als ik kan als het niet te duur word. Dus ik zorg sowiezo dat ze motorisch inorde zijn en dan verkoop ik ze weer. Zo houden we de oude brommertjes een beetje in leven.
      Als ik de brommer verkoop zal ik hem ook hier op zetten en als iemand interesse heeft dan laat het maar weten met een reactie en dan komen we er wel uit

Mike
      Topic starter

Toen ik de opknapper kreeg zat er een 13/13 carb op met een te kleine sproeier. Toen heb ik de sproeier vervangen door een grotere en toen reed hij steeds uit zichzelf weg omdat hij hoog in de toeren ging. Als je hem minder gaf met de stationair schroef dan viel hij uit. Nu zit er een 12/10 carb op en hij loopt nu met een 52 sproeier loopt hij perfect.
        Ik ga nog de achter rem repareren want die werkt niet en kijken waarom de verlichting het niet doet. Ook ga ik er nog de missende onderdelen opzetten zoals een stander en kappen.

Mike
        Topic starter

Mijn opknap citta is bijna af dus hij zal binnenkort op dit forum verschijnen en tekoop worden aangeboden.
          Ik heb nu de achterband er uit gehaald wat het achtercardan wou in fiets stand steeds aanslaan tenminste zo klonk het. En de achter remmen deden het niet.
          Het probleem van de fiets stand was dat er een ringetje verkeerd was terug geplaatst door de vorige eigenaar, waardoor er allemaal ijzer splinters in de olie zat, er is niks beschadigd alles is nagekeken en alle lagers ingevet en ze draaien nog top. Ik heb alles grondig schoongemaakt met rem reiniger en nieuwe olie gekocht. Ook heb ik een nieuwe pakking besteld wat die lekte dat komt volgende week binnen en dan zet ik hem weer in elkaar.
          Het probleem met de achter rem had temaken met dat de vorige eigenaar de keuring er scheef in gezet had waardoor er olie uit het cardan lekte bij de rem waardoor de rem gewoon erlangs gleed inplaatsvan echt te remmen. Dat is nu ook grondig schoongemaakt. alles is weer schoon en klaar voor gebruik.
          Er zit geen stander onder de citta en ook die heb ik mee besteld samen met wat pakkingen en een kilometerteller aandrijver en kabel want ook dat zit er nog niet op.
          Ik zal als alles er weer op zit een testrondje gaan maken en kijken hoe hij loopt en als er nog wat aan mankeerd dan maak ik dat klaar.
          20230622_192449
          Zo staat de citta er momenteel bij. Hij staat op 3 stenen omdat het achterwiel eruit is en ik daar mee bezig ben die komt er later weer in.

zevenenergie
          Donateur

Beste Mike,
            Ik snap het wel maar,
            ik vind het een beetje te ver gaan als je het het gedeelte, perso,s gaat gebruiken als verkoop topic.

Daar is de afdeling advertenties voor.

Ik ben geen moderator maar hoop dat een van de moderators hier even naar kan kijken.

Wim
            Bijdrager

Tja indd.
              De moderator zal het wel verwijderen.
              Duidelijk en alleen om de verkoop te doen.
              De titel al, en hele stukken tekst.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Herr Flick
              Sleutelbeheerder

Voor het verkopen van brommers en onderdelen graag het advertentie gedeelte gebruiken.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                Gele Racefrikandel

Mike
                Topic starter

Ohh ik had dat topic niet gezien ik zal het meteen veranderen. Bedankt voor de reactie

Mike
                  Topic starter

Ik heb het veranderd, ik wist niet dat er een topic voor advertenties was. Sorry iedereen.

Mike
                    Topic starter

Ik ben nu net thuis ik zal het veranderen en het bericht eraf halen. (Ik heb het bericht aangepast en de advertentie eruit gehaald)

Wim je zegt dat de moderators het gaan verwijderen om de advertentie, de titel en de lange stukken tekst.
                      De 1e 2 snap ik nog maar wat is er mis met de lange stukken tekst? Dat snap ik niet helemaal. Daar is het toch juist voor? Om te laten zien wat je doet met je projecten??

Wim
                      Bijdrager

Wim schreef:

Duidelijk en alleen om de verkoop te doen.
                        De titel al, en hele stukken tekst.

Het was 😉 om de verkoop te doen, de hele stukken tekst én de titel.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

zevenenergie
                        Donateur

Fijn dat je het veranderd heb Mike :thumb

Mike
                          Topic starter

Ja natuurlijk ik heb geen zin in gezeik😉
                            Ik wist het alleen niet. Ik heb inmiddels een nieuw forum aangemaakt voor de verkoop.

Weten jullie misschien wel wat hij waard is?

Mike
                            Topic starter

Ik heb er dus net een zijstander onder gezet, die heb ik gekocht van jmpb. Hij staat nu ontzetten schuin en met 1 klein duwtje valt hij zo om dacht ik al bij mezelf. Toen ik hem even op de stander had staan en ik liep weg om wat te pakken toen hoorde ik hek al vallen. En dacht ik “nee toch” maar jawel hij stond te schuin op een vlakke ondergrond en hij viel om. Dat is niet zo erg maar mijn hele stander staat nu omhoog en niet meer naar beneden. Zijn dit dan zulke slechte standers?? Hij lijkt ook veelste kort te zijn want als hij 5 tot 10 cm langer was geweest stond hij een heel klein beetje schuin en dan stond hij gewoon stevig. Ik heb nu de stander weer terug gebogen maar het is echt niet ideaal. Weet iemand hier een oplossing voor???

Martino
                              Moderator

De zij-standaard houdt rekening dat men normale hoogte achtervering heeft, Gebruik je hogere achterveren dan komt jou Citta ook schuiner te staan. Je zal naar een Bravo zij-standaard kunnen zoeken deze zijn wat langer of wat lagere veren monteren.

Mike
                                Topic starter

Ik heb er nu normale veren onder, nieuwe handvaten en heb het blok en alles schoongemaakt en er weer onder. Ik geloof dat het blok zo goed als standaard is met een 9mm inlaat maar wel een nieuwe cilinder en zuiger wat wel weer onbegrensd is dus niet met zo’n small hemd zuiger erin. Ik moet hem nog wel even afstellen maar dat is het probleem niet. Het probleem is de verlichting ik dacht dat het aan mijn verlichtingsspoel lag maar toen ik het blok er onder weg haalde zag ik dat de aarde draad niet meer aan het frame vast zat dus dat heb ik er weer aan gesoldeerd want de aansluiting was afgebroken toen ik dat zo zag. De verlichting werkt nu nog steeds niet… ik zet er morgen 6 volt lampjes in inplaatsvan de 12 volt die er nu in zitten misschien dat dat het is maar kan het anders misschien aan mijn kabelboom liggen of iets dergelijks?

Ook nog een probleempje waar ik geen antwoord op weet is dat ik nu een teller aandrijver in mijn wiel heb, die heb ik laatst besteld en als ik nog maar optekenen en misschien 15 of 20 ga zegt mijn km teller dat ik al 50 ga😂 Was dat maar zo.. maar goed ligt dit dan aan mijn teller want er is ook een nieuwe kabel aan gekomen of ligt dit misschien aan iets anders??

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.