Vespa-Ciao.NL
:: Citta niet snel genoeg

Home Forums Techniek Opvoeren Citta niet snel genoeg

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Nardii
    Topic starter

Hey allemaal,

Ik gebruik de hier linksstaande setup, volgens mij moet de citta veel sneller kunnen. Heeft een andere uitlaat veel zin? Of wat kan ik beter veranderen? 52km/h is volgens mij redelijk langzaam voor iemand van 49 kilo.

Ik hoor graag van jullie,
      Nardi

SpeedyVespa
      Donateur

Welkom op het forum!!
        Hoe oud ben je precies? Aangezien ik ook nog geen 16 ben 😛
        Neem bijv een leokrul/polini top one, dan ga veel sneller

Boyan
        Bijdrager

Is idd meer uit te halen uit die 43 DR vooral als je 49 kg weegt. En idd zou ik een andere uitlaat nemen, leo krul doet t goed op 50cc en 65cc’s. Top one kan ook voor 65cc maar is beter voor de 75cc’s en hoger. Top one is trouwens een hele goeie allround uitlaat. Wat voor een sproeier heb je?

En wat voor een vertanding heb je snor/brom?

arvid13690
          Bijdrager

Welkom op het forum,

Wat heb je precies getuned aan het carter en vooral krukas?
            De kans is groot dat er bij het tunen van de krukas de timingen zijn verandert waardoor hij nu wat langzaam loopt, want ik weet wel zeker dat als je je carters tuned op een 43 dr evo en gaat rijden met een citypower dat je dan wel 60 moet kunnen halen, helemaal met joun gewicht.
            En ik zal als je meer snelheid wil sowieso je uitlaat vervangen voor een leo krul, top one of een proma cc.

De vario hoe is die afgesteld? Rollen, druk en trekveren?
            Wat voor vertanding ed
            Mochten de rollen te licht zijn dan gaat hij overtoeren maken wat het blokje niet altijd even leuk vind

De deo test al gedaan op valse lucht?
            Even met een deo bus langs alle plekken spuiten waar een pakking zit, verandert het blok in toeren dan heeft hij valse lucht.

Groet Arvid

Tis altied moar eem!

Nardii
            Topic starter

Bedankt voor de snelle reacties allemaal. Ik ga denk ik opzoek naar een ander uitlaatje dan maar. Welke uitlaat is toch wel redelijk stil maar wel met goeie prestaties?

@SpeedyVespa Ik ben 15 jaar en word t in juli 16 ^^

@Boyan Sproeiertje 64, en vertanding 1:10,5

@arvid13690 De spoelpoorten zijn doorgetrokken voor de DR evo, inlaat bewerkt. Krukas weet ik niet, heb hem van iemand gekocht die er tegen de 80 mee heeft gereden op zijn Ciao, dus ik denk wel goed getuned. Hij reed ook met de DR Evo en poelie 80. In mijn vario zitten 8 grams rollen, gele trekveertjes en zwarte drukveer(heb ook 2 gele maar dat veranderd niks qua sneheid). Deotest nog niet gedaan, zou best kunnen dat hij wat valse lucht trekt omdat ik de cilinderkop heb gevlakt. Het is trouwens vertanding 1:10,5 . Er zitten ook wel wat warmtevlekken op de zuiger, maar weet niet of dat zo erg is, mijn vader denkt van niet en hij had vroeger ook wel brommertjes en tune-ervaring.

arvid13690
              Bijdrager

Zal ik de deo test eens proberen.
                En wat versta je precies onder warmte vlekken?
                Het kan natuurlijk zijn dat hij een warmlopertje heeft gehad waardoor hij langzamer loopt, maak anders eens wat fotos van de cilinder en zuiger.
                Zijn de zuigerveren nog niet af?
                En hoe heb je de kop gevlakt?

Groet

Tis altied moar eem!

Nardii
                Topic starter

Er zitten nogal zwarte vlekken op de zuiger. De cilinder en zuiger zijn nog geen 300km oud. Ik zal binnenkort wel wat foto’s maken. De kop heb ik gevlakt door eerst redelijk grof schuurpapier (300 volgens mij) op een (perfect) vlakke steen te plakken en dan een flink schuren, 3 vellen erdoor gewerkt. Daarna 2 vellen (korrel 800) erdoor gewerkt tot de kop lekker glad was.

Gr. Nardi

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.