Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Citta met ZWARE dip
- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 11 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 1 maand geleden door Bert.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
19 februari 2008 om 16:13 #209409
Citta met goed blokje, tijdje geleden gereviseerd, heeft nu een ZWARE dip waar hij rijdend niet doorheen komt.
Zowel met de Polini 42alu als met 50cc heb ik hetzelfde.
Maximale snelheid wat ik er nu mee haal is 25km/u…Filmpje (Rapidshare)
Filmpje (Mediafire)Op het filmpje heb de Citta stationair warm gedraaid, daarna stukje gereden. Nadat ik ben omgekeerd heb ik vol(!!)gas, en rij ik hoogstens 15km/u.
Ik kan geen oplossing meer vinden, dus bij deze, HELP 😐
Setup; 50cc (nieuwe zuiger)
13/13, malossi filter, Leo Handmade. Sproeier 60 (58 te wit)19 februari 2008 om 16:40 #218657Grotere sproeier,contactpunten eens stellen.
19 februari 2008 om 16:46 #218658nou ik weet het niet hoor kay, maar met die setup van hermaniak zit de sproeier wel goed. Ik heb dezelfde setup alleen een leo handmade en heb ook sproeier 60. Hermaniak, hoe is het met je ontsteking? Misschien zit daar iets niet helemaal lekker. Kweet niet wat ben geen expert op dat gebied, maar wat heb je elek of cp?
19 februari 2008 om 16:59 #218659Heb je de pijl op de zuiger goed staan omdat er staat nieuwe zuiger.
En het geluid lijkt wel iets van ze koppeling af te komen is er geen trekveer kapot,of dat hij ergens zwaar tegen aan loopt.
Het zijn soms van die kleine dingen waarna ik me zelf ook voor de kop sla.
Het geluid vind ik wel een beetje vaag denk dat je het daar toch ook moet gaan zoeken ,kan natuurlijk aan het filmpje liggen.19 februari 2008 om 17:08 #218660het kan zijn dat ie valse lucht trekt, ik had dat pas ook, reed super sloom en bleef niet stationair lopen, doe nieuwe kop en voetpakking erop of kijk of deze goed zitten.
als je dan goede compressie hebt kijk je even of hij vonkt, als ie dat doet dan zou het moeten lopen,
Benzine geloof ik wel dat het er komt;)ohwja, zet je filmpjes volgende keer op youtube;) is makkelijker.
19 februari 2008 om 17:39 #218665@Kay, sproeier zit wel goed, net als contactpunten die net zijn vervangen
@LeMoN, ik ben zelf ook geen expert op dat gebied, maar het was pas een maand vervangen allemaal… (CP ontsteking)
@dennisarnhem, de zuiger is goed gemonteerd (pijl richting uitlaatpoort). Ik zal me koppeling nog eens uitelkaar draaien en kijken of ik wat heb vergeten. Het ligt niet aan het filmpje, het geluid komt zo van me citta af.
@-Roy-, hij trekt geen valse lucht. Heb tot 2 maal toe me koppakking en me voetpakking vervangen zonder positief resultaat. De compressie is goed, en hij vonkt ook zeer regelmatig. Stationair loopt hij op een vast toerental.
Youtube liep te ouwehoeren 🙁Stationair loopt hij echt heel erg hoog. Ik heb de schroef bijna tot het maximale uitgedraaid maar nog steeds zit hij hoog in de toeren (of moet ik het schroefje juist indraaien voor een lager toerental?)
19 februari 2008 om 17:43 #218666ne uitgedraait isgoed, je moet je carb er maar ff afhalen en schoonmaken, en dat van die ziger verkeerd om vind ik ook wel een goeie, dat zou kunnen.
Mike19 februari 2008 om 17:50 #218667Carburateur heb ik juist net weer opgezet na em helemaal schoongemaakt te hebben. Hij loopt in ieder geval dus wel goed stationair, maar hoog. En de zuiger zit nogmaals goed, heb het zojuist gecheckt.
19 februari 2008 om 18:22 #218668probeer eens sproeier 66
19 februari 2008 om 18:22 #218669LeMoN :
nou ik weet het niet hoor kay, maar met die setup van hermaniak zit de sproeier wel goed. Ik heb dezelfde setup alleen een leo handmade en heb ook sproeier 60. Hermaniak, hoe is het met je ontsteking? Misschien zit daar iets niet helemaal lekker. Kweet niet wat ben geen expert op dat gebied, maar wat heb je elek of cp?jij hebt een snor inlaat
hermaniak heet zijn carters zo te zijn ook nog uitgeveild?
19 februari 2008 om 18:41 #218670Volgens mij is je ontsteking verlopen.Of bij hogere toeren geen-of een slechte vonk.Precies of er een begrenzer inzit.
Magneet van het vliegwiel kan ook defect zijn.20 februari 2008 om 08:25 #218676@JP, carters zijn inderdaad uitgeveild, 13,5mm
@Barry, nu al me ontsteking verlopen ? Het zou kunnen, ik weet niet hoe ik dat test maar na een maand na de revisie lijkt me dat sterk, maar het kan… Hoe kan ik trouwens merken dat me magneet defect is ?
20 februari 2008 om 13:24 #218678miss trekt ie valse lucht via je krukas keerring, zelf haal ik het rubberen cp klepje eraf en draai dan rustig aan de krukas,
en dan met je oor bij het vliegwiel. dan kun je ook tjekken of die daar lekt.vliegwiel check ??? iemand??
26 februari 2008 om 11:49 #218749probeer maar met een steeksleutel hij moet hem ongeveer vanaf 1.5 cm minimaal aantrekken. of probeer gewoon een andere
28 februari 2008 om 20:13 #218757Magneet is niet defect anders zou hij niet draaien.
Onsteking zou verlopen kunnen wezen. Hij start wel goed neem ik aan. En loopt ook netjes onderin. Dus je contact punten zouden inderdaad te dicht kunnen staan.
Maar wat maakt hij een tering herrie. Dat gezoem. Het is net of hij verschrikkelijk aanloopt. Zit je ring tussen vliegwiel en koppeling wel goed? Borst naar buiten.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.