Vespa-Ciao.NL
:: Citta met snorklok

Home Forums Techniek Opvoeren Citta met snorklok

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

MegaJr
    Topic starter

Ik zat gister eens wat te denken over hoe ik mijn citta sneller kon laten optrekken. Nu zat ik er aan te denken om een snor klok te monteren op mijn citta. Omdat ik dan dus wel overtoeren ga krijgen dacht ik eraan om een simoni koppeling erop te gooien. Met een poeli 60 of 70. Nu vroeg ik mij af of ik dit lekker loopt en trekt. Aan de hand van de formules van ArvidW zou ik ergens tussen de 6 en 7 duizend toeren ermee maken. Dus als er iemand is met ervaring of een mening erover :lol barst los zou ik zeggen 😉

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

je spreekt je zelf echt tegen, met een snorvertanding trek je hard op maar met een simo koppeling ga je weer harder

Een cittatje met jouwn setup zou gewoon redelijk moeten trekken, anders moet je vario kopen (ben je rond de 100 euro klaar maar ga je wel wat langzamer)

een snornaaf in een citta is imo echt zwaar overdreven, ik denk dat je max nog net de 35 haalt ofzo.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

MegaJr
        Topic starter

Herr FlicK :
          je spreekt je zelf echt tegen, met een snorvertanding trek je hard op maar met een simo koppeling ga je weer harder

Compenseert dat elkaar dan niet ?

Een cittatje met jouwn setup zou gewoon redelijk moeten trekken, anders moet je vario kopen (ben je rond de 100 euro klaar maar ga je wel wat langzamer)

Je trekt nooit hard genoeg 😛 daarom zoek ik dus ook een manier om sneller te trekken en toch nog snelheid te behouden.

een snornaaf in een citta is imo echt zwaar overdreven, ik denk dat je max nog net de 35 haalt ofzo.

En daarom wou ik dus ook een simo koppeling monteren om toch boven de 35 uit te komen 😉

ArvidW
          Donateur

Wat jij voorstelt:
            – Simo koppeling
            – Pully 70
            – Snorklok

Is precies hetzelfde als:
            – Normale koppeling
            – Pully 82
            – Bromklok

Het geld dat je bespaart kun je overmaken naar rekeningnummer ******* ter name van ArvidW….;)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

MegaJr
            Topic starter

ArvidW :
              Wat jij voorstelt:
              – Simo koppeling
              – Pully 70
              – Snorklok

Is precies hetzelfde als:
              – Normale koppeling
              – Pully 82
              – Bromklok

Het geld dat je bespaart kun je overmaken naar rekeningnummer ******* ter name van ArvidW….;)

Dank je daar kan ik wat mee 🙂 die 90 euro houd ik dan liever zelf eigk als je het niet erg vind 😉 kan ik beter een vario gaan zoeken 😛

ArvidW: Met de helft ben ik ook tevreden hoor…. :lol

vicious
              Bijdrager

Vijl je inlaatje maar uit, is gratis en met die 13/13 van jou zul je dan een stuk beter optrekken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.